جدول مدال های کشتی آزاد بلگراد ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ + جدول رده بندی – ایران چطور


جدول مدال های کشتی آزاد بلگراد ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ + جدول رده بندی کشتی آزاد و جدول امتیازات کشتی آزاد امروز و مسابقات امتیازی کشتی قهرمانی جهان رتبه ایران در ادامه مطلب.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی امسال نایب قهرمان جهان شد که سال گذشته در اسلو نیز با ۷ مدال و البته ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز با ۱۶۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران ۶۰ سال پیش یعنی در پیکارهای جهانی ۱۹۶۱ یوکاهای ژاپن نیز موفق به کسب ۷ مدال شده بود. تیم ملی در آن سال ۵ طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود و برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۴ پنج بار در سال‌های ۱۹۶۱ یوکوهاما، ۱۹۶۵ منچستر، ۱۹۹۸تهران ، ۲۰۰۲ تهران و ۲۰۱۳ مجارستان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران پیش از این نیز هفت بار در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده است و چهارده بار در مکان سوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  ورزش لوچو مال کجاست - ایران چطور

 

با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید