جاهای دیدنی تاجیکستان – ۹ جاذبه ای که باید ببینید


تاجیکستان یک مقصد محبوب برای ماجراجویان و دوستداران طبیعت است. نیمی از کشور تاجیکستان در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا قرار دارد و به همین دلیل به آن لقب داده اند. سقف جهان خودش را ساخت این کشور شاید اولین مقصد گردشگران نباشد اما به دلیل جاذبه های طبیعی و گردشگری در لیست سفر بسیاری از مسافران قرار دارد. از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله را از مجله گردشگری منتشر کنیم امروز پرواز کن به بهترین مکان های دیدنی در تاجیکستان، پس در این سفر با ما همراه باشید.

تاجیکستان را کمی بشناسید

تاجیکستان یکی از کشورهای کوچک آسیای مرکزی به حساب می آید که در همسایگی افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان و چین قرار دارد. شکوه تاجیکستان به کوه های بلند پامیر می رسد. این کشور تا دهه 1860 تحت حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی بود و سرانجام پس از چندین جنگ داخلی به یک کشور مستقل تبدیل شد. اکثر ساکنان تاجیکستان تاجیک های فارسی زبان هستند. دین 98 درصد مردم تاجیک اسلام است تعطیلات نوروزکربان بایرام و کربان بایرام از مهمترین آیین ها و جشن های تاجیک ها آن ها هستند.

آب و هوا در تاجیکستان

آب و هوای تاجیکستان در تابستان گرم و در زمستان سرد و خشک است. بهار تاجیکستان به دلیل بارش باران زیباتر و سبزتر از همیشه خواهد بود. اگر قصد دارید در تاجیکستان پیاده روی کنید، باید تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. عموماً بهار به دلیل زمستان و مناظر برفی منحصر به فرد، مصادف با جشن نوروز و زمستان است. بهترین زمان برای سفر به تاجیکستان که به حساب می آید.

بازار قدیم کشم 11

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

پیشینه تاریخی چند هزار ساله و موقعیت جغرافیایی تاجیکستان باعث شده تا این کشور میزبان دیدنی های بسیاری باشد. با ما همراه باشید تا با جاذبه های تاجیکستان بیشتر آشنا شوید.

دوشنبه پایتخت تاجیکستان

دوشنبه بزرگترین شهر و قلب فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاجیکستان در نظر گرفته شده است. در مرکز شهر دوشنبه می توانید یکی از بلندترین دکل های جهان را ببینید. در خیابان های دوشنبه می توان به راحتی آثار تمدن ایرانی را در موزه ها، مجسمه ها و مکان های تاریخی تاجیکستان مشاهده کرد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید در تاجیکستان انجام دهید، بازدید از بازار شرقی در دوشنبه و امتحان کردن غذاهای محلی تاجیکستان است. از مهم ترین دیدنی های دوشنبه می توان به کاخ و بنای باستانی نویسندگان تاجیک اشاره کرد.

بازار ستاره 11

دیدنی های شهر دوشنبه

دوشنبه به عنوان پایتخت تاجیکستان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. گردش در این شهر و بازدید از دیدنی های آن فرصت مناسبی را برای آشنایی گردشگران با فرهنگ و هنر مردم تاجیک فراهم می کند. از مهم ترین مکان های دیدنی دوشنبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه قوم نگاری
  • پارک سرسبز رودکی
  • چوب بیرک یا پرچم
  • مجسمه اسماعیل سامانی
  • حصار تاریخی قلعه
  • موزه ملی تاجیکستان
  • سد نوراک
  • بازار شاه منصور
  • پرچان
بیشتر بخوانید  آتش سوزی کشتی در بندر بیروت

بزرگراه پامیر دومین بزرگراه بین المللی مرتفع

بزرگراه پامیر از لابلای کوه های پامیر می گذرد که در زمان های قدیم بخشی از جاده ابریشم بوده است. با توجه به اینکه بخشی از بزرگراه آسفالت است، این جاده یکی است یکی از مهیج ترین مسیرها برای دوچرخه سواران و علاقه مندان به سفر در نظر گرفته شده است. سفر به این مسیر منظره بی نظیری از کوه کریستالی آبی و غارهای صخره ای را ارائه می دهد.

مجتمع تجاری سیتی سنتر 10

دریاچه اسکندرکول دریاچه مثلثی تاجیکستان

در فاصله 130 کیلومتری شهر دوشنبه در میان کوه های فن دریاچه ای مثلثی شکل وجود دارد که به گفته برخی از مردم محلی این دریاچه از زمان اسکندر مقدونی سابقه دارد که هنوز صحت آن مشخص نشده است. تایید شده. اما اگر نگاه کنید محل استحمام دست نخورده حتما از دریاچه اسکندر کل دیدن کنید.

بازار بزرگ فردوسی کشم 9

مرغ مرتفع ترین شهر آسیای مرکزی

در ارتفاع 3618 متری از دریا و در میان درختان و کوه ها، شهر مرغاب قرار دارد که قرقیزها در آن زندگی می کنند. زیبایی بی حد و حصر این شهر در کنار مردم مهمان نواز قرقیزستان خاطرات خوشی را از سفر به تاجیکستان برای شما به ارمغان می آورد. غذاهای محلی قرقیزستان و آداب و رسوم محلی آنها مانند لباس محلی به نام کلپاک از جذابیت های سفر به مرغاب است.

کشم پردیس مال 12

تقابل دره واخان آرنا بین روسیه و انگلیس

بین سالهای 1830-1895، دره واخان شاهد نمایش قدرت روسیه و انگلیس برای اشغال تاجیکستان بود. البته قدمت این دره را می توان با بقایای قلعه جامچون حدس زد. از دیگر دیدنی های تاجیکستان در دره واخان می توان به خواص درمانی چشمه آب گرم و روستاهای زیبای اطراف آن اشاره کرد.

بازار خلیج فارس 8

خورگ | شهری با مردمی مهربان

خورگ یکی دیگر از شهرهای تاجیکستان است که قدمتی طولانی دارد. از جاذبه های شهر خوگ می توان به باغ گیاه شناسی، پارک خورگ و موزه خورگ اشاره کرد. رستوران ها و سالن های تئاتر در فضای باز نیز بهترین مکان برای تفریح ​​در عصر و شب هستند و فرصت خوبی برای دیدار با مردم محلی خورگ به شما می دهند.

به مرکز خرید دلفین 7

خنجد | مرکز توسعه علمی و فرهنگی تاجیکستان

شهر تاریخی هوجند در قرن هفتم تا ششم قبل از میلاد ساخته شده است. بعدها اسکندر مقدونی شهر را تصرف، بازسازی و استحکام بخشید. امروزه خجند مرکز توسعه صنعتی، علمی و فرهنگی تاجیکستان به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با تاریخ شهر خنجد می توانید از قلعه خجند و موزه تاریخ سغد دیدن کنید. بازار پنج شبه خنج نیز یکی از بهترین بازارها برای خرید و سوغاتی است. در پارک سامانی خوجند نیز می توانید غروب تاجیکستان را تماشا کنید. از دیگری دیدنی های خنجد قادر بودن به مسجد لنین و مجسمه کمیل خنجدی و مجموعه شیخ مسال الدین تحت عنوان

مرکز خرید سیمرگ 5

پنجکنت لذیذترین غذاهای ملی تاجیکستان را تجربه کنید

در کوه های مرتفع تاجیکستان، شهر تاریخی پنجکنت قرار دارد که خوشمزه ترین غذای ملی تاجیکستان از آنجا می آید. بخش مهمی از دیدنی های تاجیکستان در شهر پنجکنت قرار دارد که یکی از شاخص ترین آنهاست. موزه رودکی، مزارشریف، مجسمه لویک چرالی و به نام بازار پنجکنت.

مرکز خرید مرجان 6

خاروگ سیتی از شهرهای آباد خاروگ

وجود رستوران ها، کافه ها و رستوران های بی نظیر در این شهر خاروق را به یکی از شهرهای آباد تاجیکستان تبدیل کرده است. این شهر در جنوب غربی تاجیکستان که با افغانستان هم مرز است قرار دارد. باغ گیاه شناسی پامیر، معروف ترین جاذبه شهر خاروق در نظر گرفته می شود که نمای منحصر به فردی از کل شهر دارد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه حلوای فوری در ۱۵دقیقه

جالب است که در منطقه مرزی به نام گانت، بازار خاروق در روز شنبه برگزار می شود. هر شنبه تاجران افغان که می توانند به این منطقه بیایند، کالاهای خود را برای فروش می آورند که مکان خوبی برای خرید به حساب می آید.

مجتمع تجاری درجا 3

تاجیکستان، مقصدی دیدنی در همسایگی ایران

کشور تاجیکستان به دلیل نزدیک بودن فرهنگ و زبانش به ما یکی از مقاصد دیدنی محسوب می شود. بخشی از فرهنگ تاجیکستان با فرهنگ ایرانی آمیخته شده است که بر جذابیت آن می افزاید. سفر به تاجیکستان هزینه زیادی ندارد و می توانید بلیط هواپیما تهیه کنید رزرو هتل در دوشنبه تاجیکستان سفر خود را به این کشور تاریخی آغاز کنید.

در این مقاله تعدادی از مهم ترین مکان های دیدنی تاجیکستان را معرفی کرده ایم. اگر تجربه سفر به تاجیکستان دارید، لطفاً آن را با ما در میان بگذارید.

معروف ترین جاهای دیدنی تاجیکستان کدامند؟

بیرک یا میله پرچم، پرچان، شاهراه پامیر، دریاچه اسکندرکل و غیره. از مهم ترین جاذبه های گردشگری تاجیکستان هستند.

تاجیکستان قبل از اسلام چه دینی داشت؟

دین تاجیک ها قبل از اسلام زرتشتی بود.

آیا تاجیکستان بخشی از ایران است؟

تاجیکستان کنونی بخشی از امپراتوری هخامنشی ایران باستان (قرن ششم تا چهارم پیش از میلاد) بود که در قرن چهارم پیش از میلاد توسط اسکندر مقدونی فتح شد.

قیمت بلیط هواپیما تاجیکستان چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما تاجیکستان در روزهای مختلف هفته و نوع ایرلاین متفاوت خواهد بود. برای خرید بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما تاجیکستان به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید