جامعه جهانی باید رژیم اشغالگری را برای جنایات علیه زندانیان فلسطینی کشف کند


به گزارش گروه بین الملل فارس ، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای کشف موارد نقض رژیم صهیونیستی علیه زندانیان فلسطینی در زندانهای این رژیم تأکید کرد.

به گزارش سایت خبری روسیه امروزریاض مالکی با اعضای مأموریت های دیپلماتیک خارجی در فلسطین در مقر وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و در مورد وضعیت سلامتی نامطلوب زندانیان در زندانهای اسرائیل و اقدامات سرکوبگرانه زندانهای رژیم علیه زندانیان ، به ویژه زندانیان بیمار گفتگو کرد.

مالکی همچنین گفت که سیاست بازداشت اداری اسرائیل مغایر با کنوانسیون ژنو و قوانین بین المللی است و زندانی فلسطینی الغضنفر ابوعطوان به مدت دو ماه با سیاست اسرائیل مخالف بود. اعتصاب غذا و سلامتی وی رو به وخامت گذاشته است.

رژیم صهیونیستی با تغییر وضعیت بازداشت اداری و صدور دو قرار بازداشت اداری شش ماهه ، ابوعطوان ، شهروند فلسطینی 28 ساله را دستگیر کرد. اما وی در اعتراض به بازداشت اداری خود در تاریخ 5 مه اعتصاب غذا کرد.

المالکی از جامعه جهانی خواست با اقدام فوری در معرض افشای رژیم صهیونیستی و تلاش برای محکوم کردن سیاست های زندانیان علیه زندانیان به طور گسترده تر ، گفت: جامعه جهانی باید برای پایان دادن به سیاست بازداشت اداری برای آزادی همه زندانیان فلسطینی تلاش کند …

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعضای نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در فلسطین را به افشای نقض رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

منابع فلسطینی گزارش می دهند که الغضنفر ابو آتوان او در وضعیت بحرانی قرار دارد و گزارش های پزشکی نشان می دهد که وی با سه خطر خطرناک از جمله فلج ، مشکلات مزمن و صعب العلاج سلامتی و خطر مرگ ناگهانی روبرو است.

بیشتر بخوانید  امارات به عربستان میزبان لیگ قهرمانان اروپا اعتراض کرد

بازداشت اداری بازداشت بدون محاکمه است و مدت زمان هر حکم شش ماه است.

این دومین اعتصاب غذای این زندانی فلسطینی است و وی همچنین در سال 2019 اعتصاب غذا کرد.

حدود 5300 فلسطینی ، از جمله 40 زن ، 250 کودک و حدود 520 زندانی اداری (بدون محاکمه) در زندان های اسرائیل به سر می برند.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید