جامعه جایی رشد می کند که دیگر جایی برای اندوه و ترس وجود ندارد



ایسنا / خراسان رضوی مدیر دفتر تحقیقات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: جامعه بدون غم و ترس می تواند کارهای زیادی انجام دهد و رونق خواهد گرفت.

وحید جلیلی در اکران مستند “یک چرخ به پل ژاپن” که شب گذشته ، 26 تیرماه به مناسبت ششمین سالگرد شهادت شهید جواد کشساری در پردیس سینمای هوییز مشهد برگزار شد ، گفت: : خداوند اولین صفت در آیه 169 و 170 سوره آل عمران است که او در توصیف شهدا از آن استفاده می کند “سعادت” است و می گوید که نه تنها خود شهدا خوشحال و شاد هستند ، بلکه سخنان آنها با افرادی که هنوز این کار را نکرده اند نیز هست. به آنها پیوستند و در بند جهان هستند. طبق این آیه شریفه ، شهدا 2 پیام برای جامعه خود دارند. اول اینکه مردم نباید غصه بخورند و دوم اینکه نباید بترسند ، زیرا در جامعه ای که در خط شهادت است و در میان افرادی که پیرو شهدا هستند ، ترس و غصه خوردن راهی ندارد.

وی افزود: در مستند یک چرخ به پل ژاپن نیز اشاره شد که این پیام زندگی شهید جواد کوهساری در زمان حیات وی است. وی در طول زندگی خود بلافاصله مردی زنده ، شاد و سرحال بود و مردی شجاع بود که نشان می دهد این شهید زندگی شهیدی داشته است. این آیات همچنین بیانات استراتژیک هر کسی را که می خواهد به فرهنگ ، تربیت و آموزش بپردازد ، ارائه می دهد. کدام کار فرهنگی بالاتر از همراهی مخاطب و دیگران است که اندوه و ترس از او را برطرف می کند؟

بیشتر بخوانید  امروز آخرین فرصت برای دریافت سود سهام عدالت ۱۴۰۲+ مدارک لازم

جلیلی افزود: “هر چقدر تلاش کنیم یاد شهدا را یاد کنیم و قدردان آنها باشیم و جامعه را به آنها یادآوری کنیم ، فرهنگ ما بهتر می شود و فضای جامعه ما از ترس پر می شود.” و غم و اندوه هرچه بیشتر می شود و به شادی واقعی نزدیکتر است خدایا ، ما سپاسگزار مدل هایی خواهیم بود که در سن ما بودند و در همان خیابان هایی زندگی می کردند که در آن زندگی می کردند و هوایی را که می کشیدیم تنفس می کنیم ، اما با اخلاصی که نشان دادند و دانش و بینشی که نسبت به هدف دارند. آنها جان گرفتند ، به درجه ای رسیدند که طبق گفته مقام معظم رهبری ، آنها ستاره هایی شدند که می توانستند با آنها راه پیدا کنند. به گفته شهید بهشتی ، شهدا گم نمی شوند بلکه پیروز می شوند و از لحظه شهادت زندگی جدید آنها آغاز می شود و سخنان ، آرمان ها ، مکتب و پیام آنها زنده می شود.

مدیر دفتر تحقیقات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم هنرمندان مشهدی و اصحاب رسانه و فرهنگ برای همه شهدای گرانقدر که می توانند الگویی برای این نسل و نسل های آینده باشند ، تلاش کنند و انجام دهند اجازه ندهید که این شهدا نه تنها حافظه تاریخی جامعه ما باید از حافظه تاریخی منطقه و جهان پاک شود زیرا شهدا مدافع حرم شهدای بین المللی اسلامی هستند و این مستند مخاطبان سوریه ، عراق و لبنان است و مردم این مستند و موارد مشابه را مشاهده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  هرگونه شرط اضافی برای بازپرداخت وام بدون ضامن تخلف است

مسعود حیدری ، کارگردان مستند یک چرخ تا پل ژاپن نیز در این مراسم گفت: نکته مهم برای ما در این مستند این بود که شخصیت تحلیل شده شهدا نشان می دهد شهید بسیار مقدس است و مانند مردم عادی نیست. و این دست نیافتنی است و نسل جوان نمی تواند با او ارتباط برقرار کند ، نه اینکه آن را به مخاطب نشان دهد ، بلکه واقعیت را بیان کند. امیدوارم مردم عادی این مستند را ببینند و دریابند که شهدا سرزنده و گاه حتی شوخ طبع بودند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید