مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جاماندگان یارانه نقدی رمضان بخوانند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

یارانه نقدی برای حمایت از خانوارها پرداخت می شود. بیستمین یارانه پولی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که میزان یارانه پولی برای هر نفر 44 هزار و 500 تومان است که به گفته کارکنان دولت امسال یارانه مالی تغییر می کند. با آخرین اخبار از یارانه نقدی ما پرداخت خواهیم کرد.

یارانه ماه مبارک رمضان از شب گذشته آغاز شده و بسیاری می گویند هنوز یارانه نگرفته اند. برای نظارت بر عدم پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان با چه شماره ای تماس بگیریم؟

پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان و سایر اقدامات اقتصادی دولت بحث برانگیز بود. عده ای امروز این یارانه را دریافت کردند و برخی نگرفتند. مشکل اینجاست که وزارت کار می گوید بانک ها امروز موظف به پرداخت یارانه هستند. اما برخی حتی نمی دانند که آیا به آنها یارانه داده می شود یا خیر.

مردم برای اطلاع از واریز یارانه ماه مبارک رمضان چه کنند و با چه شماره ای تماس بگیرند؟

بر اساس اطلاعیه این سازمان، بانک ها از روز پنجشنبه ۲۵ فروردین فهرستی از دریافت کنندگان این یارانه را دارند و قرار است تا پایان امروز تمامی وام های یارانه ماه مبارک رمضان به حساب کاربران واریز شود.

سازمان هدفمندی یارانه ها از مردم خواست برای پاسخگویی به اعتراضات خود با شماره تلفن 0216369 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس بگیرند.

بر این اساس، افراد باید با شماره تلفن 0216369 تماس بگیرند تا از مشمولیت یا عدم واجد شرایط بودن یارانه مطلع شوند و در این صورت چرا هنوز یارانه به حساب آنها واریز نشده است.

البته همزمان با انتشار این خبر تعدادی از شهروندان در فضای مجازی نسبت به پرداخت این یارانه اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید  توقیف اتوبوس حامل 30 جعبه آووکادو قاچاق در حجی آباد

این اقدام مشابه همان چیزی است که در زمان پرداخت یارانه بیست و دوم بخمن و نوروز رخ داد.

در آن روزها سازمان برای هدفمندی یارانه ها 100 و 150 هزار تومان به حساب تک تک شهروندان واریز می کرد.

هدفمندی یارانه ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی دریافت کنندگان یارانه مناسب است.

این سازمان خود را مجری حکم پرداخت سازمان برنامه و بودجه می داند. این دستور بر اساس داده های آماری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید می کند که یارانه 150 هزار تومانی ماه مبارک رمضان مشابه یارانه بگیران 22 بهمن است.

بر اساس این اطلاعات، ملاک پرداخت این یارانه، عدم اجرای عدالت و درآمد کمتر از 2.7 میلیون تومان در ماه است.

در ابتدای هفته یارانه نقدی 45 هزار تومانی به حساب مشمولان یارانه واریز می شود و امکان پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان نیز وجود دارد.

یارانه ای که ابتدای هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، یارانه پولی است. میزان این یارانه از ابتدا تغییری نکرده است و به ازای هر نفر همان 45 هزار و 500 تومان است.

ضمناً هفتاد و هشتمین مرحله یارانه مالی باید ساعت 24 شنبه 20 فروردین ماه به حساب حدود 78 میلیون خانوار واریز شود.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد ملی تاج و تخت و اطلاعات قبلی، در ماه جاری بیست و دومین قسط وام یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانوار دریافت کننده این تسهیلات کسر می شود.

یارانه دیگری که احتمالا هفته آینده پرداخت خواهد شد، یارانه ماه مبارک رمضان است.

دولت در نظر دارد در این ماه و همچنین سال گذشته در ماه رمضان امسال یارانه ویژه پرداخت کند.

به نظر می رسد جزئیات پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان یعنی میزان یارانه، تعداد مشمولان و شرایط مشمولان در مرحله نهایی است. در واقع دولت در مراحل پایانی پرداخت این یارانه است و احتمالا به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید  4097 اظهارنامه مالیاتی واقعی در قشم ثبت شده است

محتمل ترین مبلغ یارانه ماه مبارک رمضان 150 هزار تومان است.

سال گذشته 60 میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت کردند که معادل یارانه دیگری برای زندگی به عنوان یارانه زمستانی است. یعنی خانوارهای یک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و پنج نفره بیش از 205 هزار تومان دریافت کردند.

در صورت تکرار همین یارانه در سال گذشته برای امسال، میزان یارانه بین 55 تا 205 هزار تومان است. اما در صورت پرداخت مبلغ 150 هزار تومان یارانه، احتمالاً تعداد مشمولان یارانه کمتر از 60 میلیون خواهد بود.

بررسی آماری معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می دهد که تعداد کل ساکنان خانوارهای یارانه ای 77.4 میلیون نفر است که از این تعداد 27 میلیون و 103 هزار نفر در فقر به سر می برند. البته ساختار و روابط 7 درصد از کل خانوارهای ایرانی که یارانه نقدی دریافت نمی کنند در این بانک اطلاعاتی در نقطه کور قرار دارند و عملا وارد فرآیند استعمار زدایی نمی شوند.

در مطالعات مبتنی بر داده‌های بانک اطلاعاتی بهزیستی ایران، 93 درصد خانوارهای ایرانی یارانه دریافت می‌کنند که از این تعداد 35 درصد فقیر، 57 درصد طبقه متوسط ​​و 8 درصد ثروتمند و متمول هستند.

بر اساس گزارش معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تمامی خانوارهای ایرانی یارانه ای بر اساس اطلاعات اقتصادی، درآمدی و شغلی به سه دسته کلی شامل خانوارهای فقیر، متوسط ​​و ثروتمند تقسیم می شوند.

براساس معیارهای طبقه بندی خانوارها، 9.3 میلیون خانوار فقیر شناسایی شدند که از این تعداد 2.8 میلیون خانوار معادل 30 درصد کل خانوارهای فقیر تحت پوشش نهادهای حمایتی و 6.6 میلیون خانوار معادل 70 درصد کل خانوارهای فقیر بودند. تحت پوشش حمایت همگانی، حمایت از کودکان سوءتغذیه، طرح اشتغال دولتی و حمایت نقدی و اعتباری قرار دارند.

بیشتر بخوانید  توسعه فرهنگی نیاز به اهمیت مطالعه دارد

با طبقه بندی خانوارها بر اساس اطلاعات اقتصادی، در مجموع 13.9 میلیون خانوار یارانه ای معادل 57 درصد از کل خانوارهای یارانه ای به طبقه متوسط ​​تعلق دارند و این خانوارها بر اساس داده های اقتصادی، درآمد و اشتغال به 5 دسته کلی تقسیم می شوند.

دسته اول شامل کارمندان دولت و بازنشستگان است که 2.2 میلیون خانوار یا 15.8 درصد از کل متوسط ​​خانوار را تشکیل می دهند. طبق آمار 64 درصد از این خانوارها خودرو دارند و 91 درصد آنها از عدالت سهم دارند. به طور متوسط، تنها 24 درصد از خانوارهای فقیر صاحب خودرو هستند و نسبت سرمایه آنها از 82.5 درصد فراتر نمی رود.

دسته دوم کارگران و مشاغل خصوصی را شامل می شود و این دسته شامل 6 میلیون خانوار است که 43.3 درصد از کل متوسط ​​خانوار را تشکیل می دهد. طبق آمار به طور متوسط ​​66 درصد خانوارهای این گروه خودرو دارند و 70 درصد آنها از عدالت سهم دارند.

دسته سوم شامل مستمری بگیران غیردولتی است که 2.4 میلیون خانوار را شامل می شود که 17.3 درصد میانگین کل خانوار را شامل می شود. بر اساس آمار 46 درصد از این خانوارها نیز خودرو دارند و 72 درصد از آنها سهام عدالت دریافت کرده اند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *