جاماندگان منتظر واریز یارانه ۲۲ بهمن باشند؟



آنچه دیگران می خوانند:

آیا بازماندگان منتظر پرداخت یارانه 22 بهمن هستند؟

پنجشنبه هفته گذشته قرار بود یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. البته این یارانه یارانه دائمی نبود و فقط به عده ای در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت شد.

یارانه آن شب به تعداد زیادی از سرپرستان خانوار پرداخت شد و بسیاری نیز یارانه ای دریافت نکردند.

پرداخت نکردن یارانه باخمن برای همه مردم به اعتراضات بسیاری منجر شده است. به عنوان مثال یکی از حاضران با انتقاد از اینکه چرا یارانه باخمن به همه مردم پرداخت نمی شود، گفت: 2 ماه است که کار ندارم و واقعاً به این یارانه نیاز دارم.

یکی دیگر از پاسخگویان نوشت: یارانه 22 باخمن فقط نزد کسانی سپرده شد که مستحق آن نبودند و نیازهای درست را ترک کردند. بسیاری از مردم نیز به اکتساآنلاین گفتند: با وجود اینکه حقوق دریافت نمی کنند، مشمول یارانه نمی شوند.

اما تب یارانه جدید فروکش کرد و در این اطلاعیه اعلام شد که یارانه 4 بهمن بر اساس آخرین اطلاعات پرداخت شده است. با این خبر خیلی ها منتظر بودند تا بدانند واکنش مسئولان چیست و آیا یارانه به اشتباه پرداخت شده است یا خیر.

وزیر کار در پاسخ به این سوال؛ اما یک پاسخ نامفهوم. وی در بیانیه‌ای گفت: «تعداد زیادی پایگاه‌های اطلاعاتی وجود دارد که به سامانه حمایت اجتماعی ایران متصل هستند، اما تعداد زیادی پایگاه‌های اطلاعاتی نیز وجود دارند که هنوز متصل نشده‌اند». ما با ادارات مختلف در قوه قضائیه و دولت کار می کنیم تا همه بانک های اطلاعاتی را به هم متصل کنیم.

بیشتر بخوانید  نیش زنبور عسل یک هندی را کشت

به گفته وزیر کار، تا به امروز اطلاعات بانک ها ما از اطلاعات غیر مرتبط استفاده نکردیم. یعنی اگر اطلاعات جدیدی به دست ما بیاید، ممکن است در وضعیت درآمدی افراد تغییری ایجاد شود، برخی دهک ها تغییر کنند و ممکن است در دهک های بالاتر باشند. اعداد اعشاری در حال حاضر بر اساس تعداد کل پایگاه های داده ما هستند. این موضوع در دولت نیز مطرح شده است و یکی از مطالباتی که در شورای عالی بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد این است که تمامی بانک های اطلاعاتی در اختیار پایگاه بهزیستی ایران قرار گیرد تا بتوانیم حذف طبقه بندی دقیق تری انجام دهیم.

یعنی در پاسخ وزیر کار دقیقا چیزی مشخص نشده است و مشخص نیست یارانه به اشتباه پرداخت شده است یا خیر. از این رو کسانی که می خواستند بدانند یارانه جدید به باقیمانده ها پرداخت می شود یا خیر پاسخی به سخنان او نداشتند.

پیگیری ها نیز با پاسخ های نامشخص و جای خالی همراه بود. یک هفته از این اتفاق می گذرد و هنوز تکلیف یارانه بهمن ماه مشخص نشده است و با گذشت این زمان و عدم مسئولیت مسئولان، احتمالا پرداخت یارانه جدید بعید به نظر می رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین


بیشتر بخوانید  میلیون‌ها دلار برای عکس‌های تصادف مرگبار+تصویر

دیدگاهتان را بنویسید