جاماندگان سهام عدالت بخوانند | واگذاری سهام عدالت به جاماندگان



گزارش کردن تو خبر: حسین قربان زاده درباره شناسایی ذخایر بازمانده گفت: برای شناسایی موجودی زنده باید کار انجام می شد. در این راستا در مرحله اول ذینفعان کمیته امداد و حمایت اجتماعی و همچنین شهدا شناسایی شدند که در تاریخ 31 خردادماه برای رسیدگی به کمیته دولتی معرفی شدند. بررسی ها زمان بر بود و چندین بار بین کمیته دولت و معاون حقوقی رئیس جمهور انجام شد، زیرا ایراداتی در رابطه با برخی ضوابط وجود داشت که در کمیسیون دولت رفع و تصویب شد، اما کمیسیون تطبیق مجلس مجدداً ایراداتی را مطرح کرد که مبنی بر اینکه در حال بررسی هستند. .

وی در پاسخ به سوالی درباره ایرادات کمیسیون تطبیق مجلس گفت: در مجموع دو ایراد وجود داشت. دوم، سهام باید به طور غیر مستقیم به ذینفعان داده شود، نه مستقیم. البته هر دو ایراد پاسخ داده شده و معاونت حقوقی در حال پیگیری است، امیدوارم کمیسیون مجلس قبول کند و اجازه دهد تا پایان سال ارائه کنیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در لایحه قانون بودجه به ادامه روند شناسایی سهامداران باقی مانده اشاره ای نشده است، با وزارت حفاظت اجتماعی همکاری کنید. این روند هنوز شروع نشده است. از سوی دیگر، هیچ بودجه ای برای آن وجود ندارد. بنابراین بعید می دانم بقایای دیگر شناسایی شوند.

بر اساس این گزارش، بر اساس موافقت نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) موظف است باقیمانده سهام دولت در شرکت های قابل واگذاری (از محل سهام بانک) را واگذار کند. تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشترانی در فاز اول جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افرادی که فاقد سهام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان‌های بهزیستی هستند. کل کشور و سه دهک اول شهدا. مبلغ سهام اعطایی به هر ذینفع معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با 50 درصد تخفیف در اقساط سالانه به مدت 10 سال می باشد.

بیشتر بخوانید  جادوگر به فوتبال ایران برگشت

دیدگاهتان را بنویسید