مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جاماندگان، صاحب سهام عدالت می‌شوند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بر اساس گزارش ها شمانیوز: ملا اسماعیلی در خصوص بقایای بخش عدالت گفت: با توجه به مواد قانونی و اراده مجلس و دولت و قانون از اصل 44 بازماندگان دادگستری با جمع آوری اطلاعات صاحب اقدامات قضایی می شوند. ”

ملا اسماعیلی با اشاره به اینکه بیش از 800 هزار نفر در استان مرکزی بخش های دادگستری دارند، افزود: پیش بینی می شود بازماندگان در نیمه نخست امسال شناسایی و در نیمه دوم سال صاحب سهام شوند.

وی دهک های پایین را در اولویت پرداخت سهام قانونی دانست و افزود: در ابتدا بازماندگان تحت پوشش کمیته امداد و کمک های اجتماعی صاحب سهام می شوند و سپس سایر دهک ها صاحب سهام می شوند.

چگونه در مرحله دوم عدالت سود سهام را دریافت کنیم؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسات مستمر و متعددی که با نمایندگان سازمان ها و سازمان های بورس اوراق بهادار و دستگاه های اجرایی داشتیم، اعمال قانون مجلس یعنی واریز سود سپرده شرکت های بورسی به سهامداران تاکید شد.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه سود واریز شده شرکت های بورسی به حساب سهامداران واریز می شود، گفت: در جلسات مستمر و متعددی که با نمایندگان بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار و دستگاه های اجرایی مرتبط داشتیم. این بخش

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: هر عددی که به عنوان سود به افراد اختصاص داده شود از یک سو طبق قانون اقتصادی نباید در بورس باقی بماند و از سوی دیگر منابع باید در بورس باقی بماند. ساماندهی بورس را مسدود نکند.

بیشتر بخوانید  نگه داشتن ادرار چه مضراتی بر سلامتی بدن دارد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اگرچه بر اساس گزارش های ارائه شده بخشی از این موضوع محقق شده است اما هنوز اجرای آن به پایان نرسیده و باید اقدامات لازم برای تحقق صددرصدی آن انجام شود.

زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی از پرداخت سود سهام عدالت تا شهریور 94 و همزمان با راه اندازی سامانه واگذاری سهام خبر داد.

بر اساس آخرین آمار 49 میلیون و 148 هزار سهامدار عدالت وجود دارد که از این تعداد 3 میلیون و 278 هزار نفر در قید حیات نیستند و سهام عدالت آنها متعلق به وراث است.

اما هنوز تکلیف این دسته از سهامداران عدالت (ورثه متوفی) مشخص نیست.

از سوی دیگر با وجود گذشت بیش از یک سال از آزادسازی سهام عدالت، هنوز سامانه واگذاری سهام متوفی برقرار نشده و وراث باید شش ماه دیگر منتظر بمانند.

محسن انصاری ماهیاری، مدیرعامل ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین روزهای اسفندماه 94 با صدور بیانیه ای از سوی سپرده گذاری مرکزی در خصوص اقدامات حقوقی متوفیان در یک ماه آینده گفت: چه مدارکی باید تکمیل شود. برای گرفتن سهام عدالت

حالا باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی می گوید: بیش از سه میلیون سهامدار عدالت فوت کرده اند که از این تعداد حدود 15 میلیون نفر وراث هستند. با هماهنگی قوه قضائیه و پیشخوان کشوری می توانیم زیرساخت های واریز سود سهام وراث را به صورت الکترونیکی فراهم کنیم.

وی افزود: پیش بینی ها و هماهنگی های انجام شده با شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان می دهد که تا شهریورماه سال 93 بتوانیم سیستم قضایی واگذاری سهام به وراث را نیز لحاظ کنیم. مهم این است که علاوه بر واگذاری سهام به وراث، سود آن را نیز تقسیم کنیم.

بیشتر بخوانید  بازگشت قیمت طلا و سکه به روند صعودی بازگشت | قیمت سکه طرح جدید دوباره وارد کانال 31 میلیونی شد

لازم به ذکر است وراث جهت اطلاع از وضعیت سهام قضایی متوفی با آدرس اینترنتی samanese.ir تماس گرفته و با درج اطلاعات هویتی متوفی از مشمولیت وی مطلع شوند.

بخش های دادگستری چه زمانی واگذار می شود؟

سهام عدالت تا پایان اردیبهشت ماه واریز می شود. از سوی دیگر، پنج میلیون نفر باقی مانده نیز سهمی از عدالت خواهند داشت.

اقدامات قضایی ارزش سود سهام عدالت یکسان نبوده و تحت تاثیر نوسانات بازار در حال افزایش یا کاهش است، در 16 تیرماه امسال به 14 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافت. سهام عدالت در ابتدا سهمی 1.000.000 میلیون تومانی بود که به مرور زمان به 500 سهم تبدیل شد.

محمدرضا پورابراهیمی می گوید: پیش بینی ما این است که فرآیند واگذاری سهام عدالت به شورای عالی بورس سپرده شود و از آنجا تصمیم گیری خواهد شد. نفرات مرحله اول اولویت اصلی ما هستند و آن حدود چهار تا پنج میلیون نفر است

وی ادامه می دهد: اولویت بعدی ما افرادی هستند که مشمول نیستند، اما طبق قانون از قبل تعیین شده و بر اساس داده هایی که دارایی، درآمد و شرایط زندگی آنها را مشخص می کند، باید در همان کارگروه تخصصی تعریف شده به صورت علمی شناسایی شوند. قانون.” تاکید و درخواست من از وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی این است که ساختار و سامانه اطلاعاتی مشخصی تعریف شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *