جالب ترین و عجیب ترین اعتراض مردم جهان + تصاویر


اعتراضات و درگیری های خیابانی از انواع رایج اعتراضات در سراسر جهان است. اما برخی ایرادات از نوع دیگری است. گلچینی از جالب ترین و عجیب ترین اعتراضات جهان را در این گزارش تصویری ببینید.

جالب ترین و عجیب ترین اعتراض مردم جهان + تصاویر

اعتراض کشتی های صلح سبز

قایق های تندرو سازمان حفاظت از محیط زیست “صلح سبز” مو بر دماغه کشتی های بزرگ صید نهنگ در اقیانوس ها می شود. این شیوه اعتراض در نهایت باعث شد تا جامعه جهانی در سال 1986 صید تجاری نهنگ هایی را که در خطر انقراض قرار دارند ممنوع کند.

کشاورزان معترض هستند

کشاورزان معترض هستند

در اکتبر 2012، کشاورزان اروپایی در اعتراض به قیمت شیر، شهر بروکسل را با تراکتورهای خود اشغال کردند.

چراغ را خاموش کن

چراغ را خاموش کن

دروازه براندنبورگ آلمان، برج ایفل، خانه اپرای سیدنی و هفت هزار شهر دیگر در 150 کشور جهان برای هفتمین بار امسال چراغ های خود را خاموش کردند. هدف از این اقدام اعتراضی که توسط “وی وی اف” برگزار می شود و در 31 مارس انجام می شود، جلب توجه مردم جهان به حفظ محیط زیست و تغییرات اقلیمی است.

تحریمی بی سابقه

تحریمی بی سابقه

در سال 1995، شرکت Shell Oil Concern تصمیم گرفت یکی از سکوهای نفتی فرسوده خود را در دریا غرق کند. قایق های تندرو صلح سبز در اجرای این تصمیم اختلال ایجاد کردند. همزمان با درخواست این سازمان، مردم پمپ بنزین های متعلق به شرکت شل را تحریم کردند. در پی این اعتراضات، شل کنسرن تصمیم خود را تغییر داد و کشورهای حاشیه دریای شمال موافقت کردند که از این پس سکوهای نفتی را بازیافت کنند.

بیشتر بخوانید  حسن یزدانی: قسمت نشد ازدواج کنیم!

پورنو برای حفاظت از جنگل های استوایی

پورنو برای حفاظت از جنگل های استوایی

اعضای گروهی از فعالان محیط زیست اسکاندیناوی در جنگل فیلم های پورنو تولید می کنند و پس از فروش این فیلم ها، درآمد حاصل از آن را به عنوان کمک مالی به پروژه هایی که در زمینه حفاظت از محیط زیست و جنگل های استوایی فعال هستند، می دهند. البته بسیاری از سازمان های محیط زیستی از دریافت این نوع کمک های مالی خودداری می کنند.

اعتراض هواداران فوتبال

اعتراض هواداران فوتبال

هواداران بوندسلیگا چند هفته ای به دلیل تشدید کنترل فیزیکی تماشاگران پس از حضور در ورزشگاه، صندلی های خود را به نشانه اعتراض ترک کردند و برای دقایقی دیگر تیم خود را تشویق نکردند به طوری که ورزشگاه در سکوت کامل قرار گرفت. .

اعتراض با نهنگ مرده

اعتراض با نهنگ مرده

فعالان سازمان صلح سبز یک نهنگ مرده به طول 17 متر و وزن 20 تن را مقابل سفارت ژاپن در برلین قرار دادند. قبل از این اعتراض، دولت ژاپن مجوز شکار نهنگ ها را برای اهداف “تحقیقی” صادر کرده بود.

آینده این سیاره در دستان شماست

“آینده این سیاره در دستان شماست”

پرچم بزرگی که فعالان صلح سبز در سال 2006 در ارتفاع 700 متری بر روی مجسمه عظیم عیسی مسیح در ریودوژانیرو نصب کردند. خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس جهانی تنوع زیستی روی این پرچم نوشته شده بود: «آینده این سیاره در دستان شماست».

روی پشت بام نیروگاه هسته ای

روی پشت بام نیروگاه هسته ای

در نیمه یک شب تابستان سال 2009، تقریباً 50 نفر از فعالان سازمان صلح سبز موفق شدند با وجود همه کنترل ها، مخفیانه به پشت بام یک نیروگاه اتمی آلمان برسند و سقف نیروگاه را به مدت 14 ساعت اشغال کنند. آنها پارچه هایی روی سقف نیروگاه گذاشتند که روی آن نوشته شده بود: «انرژی هسته ای به آلمان آسیب می زند».

بیشتر بخوانید  کار جدیدم فروش برف است .. !!

روی فک ها رنگ کنید

روی فک ها رنگ کنید

تولید کت های گران قیمت از پوست سفید فک های قطبی نسلی از این حیوان را در خطر انقراض قرار داده است. فعالان محیط زیست برای جلوگیری از شکار شکارچیان روی پوست آنها رنگ پاشیدند.

تظاهرات خاموش در میدان تقسیم ترکیه

تظاهرات خاموش در میدان تقسیم ترکیه

این شیوه اعتراض از ۲۶ خرداد با یک تک آهنگ آغاز شد. این مرد که اردم گوندوز نام داشت، پنج ساعت کامل در مقابل تصویر مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار کشور، دست در جیب خود در میدان تقسیم ایستاد. سرانجام توجه معترضان به او جلب شد و آرام آرام دیگران نیز به او پیوستند و آرام در اطراف این مرد تنها ایستادند.


دیدگاهتان را بنویسید