مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جالب ترین ویژگی های گوگل را کشف کنید. جستجوی متن و تصویر همزمان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یکی از جالب ترین قابلیت های گوگل که اخیرا به این موتور جستجو اضافه شده است، امکان جستجوی همزمان متن و تصاویر است. Multisearch یکی از ویژگی های جدید گوگل لنز است که اکنون به صورت بتا برای اندروید و iOS در دسترس است.

جستجوی چندگانه یک روش کاملاً جدید برای جستجو است. این ویژگی به گوگل اضافه شده است زیرا گاهی اوقات افراد نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند با کلمات توصیف کنند. با گرفتن یا آپلود یک تصویر در Google Lens، سپس کشیدن انگشت به سمت بالا در نوار نتایج و ضربه زدن روی دکمه جدید افزودن به جستجو، می توانید یک تم را با متن و تصویر جستجو کنید.

ویژگی Multisearch به کاربران اجازه می‌دهد بپرسند به دنبال چه هستند یا جستجو را بر اساس رنگ، مارک یا ویژگی بصری تغییر دهند. به عنوان مثال، می توانید یک لباس آبی رنگ کنید و به دنبال “زرد” باشید تا به دنبال همان لباس در رنگ زرد بگردید. یا از میز ناهارخوری خود عکس بگیرید و دنبال عبارت میز قهوه خوری بگردید تا ست قهوه آن را پیدا کنید یا اگر اسم گیاه را نمی دانید از آن عکس بگیرید و دنبال عبارت “دستورالعمل های مراقبت” بگردید. .

گوگل با استفاده از آخرین پیشرفت های هوش مصنوعی به ویژگی های جستجوی لنز بیشتری دست یافته است. به عنوان مثال، می توانید از تجهیزات خراب دوچرخه عکس بگیرید و دستورالعمل تعمیر آن را دریافت کنید. ویژگی جستجوی چندگانه لنز گوگل اکنون به صورت بتا در ایالات متحده در دسترس است و می توان از برنامه Google در اندروید و iOS به آن دسترسی داشت.

بیشتر بخوانید  برادران عالمیان و هدایی به آمریکا خواهند رفت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *