مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جالب ترین شخصیت ها و اتفاقات در سال 2013

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قهرمانی، اعتراف به جاسوسی و دوپینگ، افشاگری، شکستن رکوردها، وداع با کلیسا و سلطنت، بمب گذاری، شکستن سکوت و بازگشت به صحنه موسیقی یا حراج های بی سابقه تنها بخشی از اخبار جنجالی در سال 2013 بود.

جالب ترین شخصیت ها و اتفاقات در سال 2013

ادوارد اسنودن

خبرنگاران و رویدادهای 2013

ادوارد اسنودن را بدون شک می توان جنجالی ترین چهره سال 2013 دانست. کشفیات کارشناس جوان امنیت دیجیتال در مورد پروژه پریسم و ​​جاسوسی گسترده از ارتباطات دیجیتالی شهروندان در سراسر جهان توسط NSA باعث زلزله ای جهانی شد که بی شک زلزله های بعدی آن به زودی متوقف خواهد شد.

ملکه بئاتریس

خبرنگاران و رویدادهای 2013

ملکه بئاتریس هلند در آستانه تولد 75 سالگی خود در ژانویه اعلام کرد که قصد دارد در 30 آوریل که به عنوان روز ملکه در هلند شناخته می شود، از سلطنت کناره گیری کند. پس از استعفای وی، ویلم الکساندر، پسر و وارث تاج و تخت او، بر تخت هلند نشست.

لنس آرمسترانگ

خبرنگاران و رویدادهای 2013

لنس آرمسترانگ، قهرمان دوچرخه سواری مشهور جهان، در مصاحبه ای با اپرا وینفری در ژانویه اعتراف کرد که در طول دوران حرفه ای خود از انرژی زا استفاده کرده است. او تا آن زمان به طور مداوم استفاده از انرژی غیرمجاز در مسابقات و تمرینات خود را با وجود مثبت بودن تست دوپینگ آژانس دوپینگ آمریکا انکار می کرد.

اپرا وینفری

خبرنگاران و رویدادهای 2013

بر اساس گزارش مجله فوربس، اپرا وینفری مجری سابق تلویزیون آمریکایی به عنوان تأثیرگذارترین ستاره سال 2013 انتخاب شد. دوروتی پومرانز، مدیر اجرایی فوربس گفت: «هیچ شخصیت دیگری مانند اپرا وینفری با این قدرت و ثبات وجود ندارد. از زمان معرفی لیست ما در سال 1999، تنها سه نفر هستند که هر سال نام آنها ثبت می شود: اپرا، هاوارد استرن و استیون اسپیلبرگ.

پاپ بندیکت شانزدهم

خبرنگاران و رویدادهای 2013

رهبر کاتولیک های جهان، جوزف راتزینگر، به طور غیرمنتظره ای در 11 فوریه اعلام کرد که در ساعت 8 بعد از ظهر روز 28 فوریه استعفا می دهد. پاپ بندیکت شانزدهم کسالت، خستگی و کهولت را عامل این تصمیم دانست. آخرین باری که پاپ استعفا داد شش قرن پیش (1415) بود که پاپ گریگوری دوازدهم استعفا داد. پاپ فرانسیس جانشین پاپ بندیکت شانزدهم شد.

بمب افکن های بوستون

خبرنگاران و رویدادهای 2013

جوهر سارنایف 19 ساله و برادرش تیمور لنگ 26 ساله در اواسط آوریل در جریان یک ماراتن در بوستون یک حمله تروریستی انجام دادند که در آن سه نفر کشته و 180 نفر مجروح شدند. تیمور لنگ در درگیری با پلیس کشته شد و یک روز بعد برادر دیگری در حالی که به شدت مجروح شده بود و در قایق در حیاط خلوت خانه ای در واترتاون پنهان شده بود توسط پلیس دستگیر شد.

بیشتر بخوانید  تولد و درگذشت افراد معروف در 10 شهریور + تصاویر

آنجلینا جولی

خبرنگاران و رویدادهای 2013

آنجلینا جولی در یادداشتی در ماه می به نیویورک تایمز، تولید ژن معیوب BRCA1 را کشف کرد و به دلیل خطر بالای سرطان سینه تحت عمل ماستکتومی قرار گرفت. وی افزود که طبق گفته پزشکان 87 درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه و 50 درصد احتمال ابتلا به سرطان تخمدان وجود دارد. مادر آنجلینا جولی در سال 2007 بر اثر سرطان تخمدان درگذشت.

توفان حیان

خبرنگاران و رویدادهای 2013

طوفان طوفان با سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت، 8 نوامبر دو جزیره «لته» و «سامار» در شرق فیلیپین را لرزاند. این طوفان که بزرگترین فاجعه طبیعی در فیلیپین و یکی از بدترین بلایای تاریخ است، بیش از 10000 نفر را کشت و حداقل 800000 نفر را بی خانمان کرد.

پاپ فرانسیس

خبرنگاران و رویدادهای 2013

مجله آمریکایی تایم پاپ در سال 2013 فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان را به عنوان “شخصیت سال” معرفی کرد. به گفته رهبران تایم، تا کنون در صحنه بین المللی، افراد کمی مانند پاپ فرانسیس 76 ساله توانسته اند در مدت کوتاهی بیشترین توجه و اعتماد را به خود جلب کنند.

مترجم ماندلا

خبرنگاران و رویدادهای 2013

در سال 2013، تاماسانکا دیانتی “مترجم” با ارزش ترین خبر جهان بود. او مسئول ترجمه بیانیه‌های ناشنوایان جهان در یادبود نلسون ماندلا بود، اما بعداً مشخص شد که حرکات او معنایی ندارد و فقط دستانش را در هوا تکان می‌دهد. دیانتی 34 ساله در مصاحبه با رسانه ها اظهار داشت که از بیماری اسکیزوفرنی رنج می برد و در این مراسم دچار توهم شده است.

دیوید بووی

خبرنگاران و رویدادهای 2013

دیوید بووی خواننده بریتانیایی در سال 2013 سکوت ده ساله را شکست و آلبومی منتشر کرد. همزمان با تولد 66 سالگی خود در ژانویه، او آهنگ «اکنون کجا هستیم؟» را منتشر کرد. دومین آلبوم او «روز بعد» در ماه مارس منتشر شد. برخی از آهنگ های این آلبوم در مورد زندگی بووی در برلین در دهه 1970 است. آلبوم The Next Day به یکی از موفق ترین آلبوم های این خواننده محبوب بریتانیایی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید  با احساس ترین متن ها و جملات سالگرد ازدواج

ولادیمیر پوتین

خبرنگاران و رویدادهای 2013

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سال 2013 توسط مجله فوربس به عنوان “قدرتمندترین فرد جهان” معرفی شد. در سال 2012، باراک اوباما رئیس جمهور بعدی ایالات متحده شد که در فهرست فوربس در سال 2013 یک پله از پوتین پایین تر بود.

آرنون میلچن

خبرنگاران و رویدادهای 2013

آرنون میلچن، تاجر اسرائیلی و تهیه‌کننده فیلم‌های پرطرفدار هالیوود مانند «زن زیبا» و «خانم و آقای اسمیت» در یک مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد که در دهه‌های 1970 و 1980 به عنوان جاسوس و خریدار اسلحه برای اسرائیل کار می‌کرده است. . او گفت که حتی پس از ورود به هالیوود نیز به فعالیت های مخفیانه خود ادامه داده و روابط نزدیکی با دولت اسرائیل داشته است.

شاهزاده کمبریج

خبرنگاران و رویدادهای 2013

شاهزاده ویلیام و همسرش کاترین در 22 ژوئیه صاحب یک پسر شدند. این نوزاد که «جرج الکساندر لوئیس» نام دارد، سومین وارث تاج و تخت بریتانیا است. این نوزاد رسماً “شاهزاده کمبریج، جورج” نام داشت.

گران ترین کتاب چاپی جهان

خبرنگاران و رویدادهای 2013

در سال 2013 کتاب مزمور بای گران ترین کتاب چاپی جهان معرفی شد. این کتاب در اصل مزموری بود که توسط مهاجران پیوریتان از عبری به انگلیسی ترجمه شد و در سال 1640 در کمبریج، ماساچوست منتشر شد. این کتاب به قیمت 14 میلیون دلار در حراجی ساتبی در نیویورک فروخته شد.

بایرن مونیخ

خبرنگاران و رویدادهای 2013

بایرن مونیخ در سال 2013 سه جام بزرگ به دست آورد: قهرمان بوندسلیگا، جام حذفی آلمان و جام باشگاه های اروپا. بایرن مونیخ تنها تیم آلمانی تاریخ فوتبال آلمان بود که به این پیروزی سه گانه دست یافت.

دیوید سوشه

خبرنگاران و رویدادهای 2013

دیوید سوس، بازیگر بریتانیایی که بیشتر برای بازی در نقش هرکول پوآرو شناخته می شود، پس از 25 سال حضور در سریال، در ماه نوامبر پس از ساخت آخرین قسمت سریال، از این شخصیت خداحافظی کرد. پوآرو یک کارآگاه تخیلی بلژیکی است که توسط آگاتا کریستی، نویسنده معروف جنایی ساخته شده است که به همراه همکارش کاپیتان هستینگز، اسرار قتل را فاش می کند. تمام داستان های پوآرو به فیلم تبدیل شده اند.

فرانسیس بیکن

خبرنگاران و رویدادهای 2013

اثر فرانسیس بیکن نقاش ایرلندی رکورد جدیدی را در تاریخ حراج های هنری به ثبت رساند. این قطعه سه قسمتی با عنوان «سه اتود لوسین فروید» در ماه نوامبر 142.4 میلیون دلار فروخت. رکورددار قبلی «جیغ» ساخته ادوارد مونک بود که یک سال و نیم پیش به قیمت 120 میلیون دلار فروخته شد. فرانسیس بیکن در سال 1909 در ایرلند به دنیا آمد و در سال 1992 در اسپانیا درگذشت.

بیشتر بخوانید  محمدرضا گلزار در دیجی لند پیانو می نوازد

کیم جونگ اون

خبرنگاران و رویدادهای 2013

در آخرین روزهای سال، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شوهر عمه خود و یکی از بانفوذترین مقامات این کشور را به اتهام خیانت به اعدام محکوم کرد. حکم بلافاصله اجرا شد.

مدونا

خبرنگاران و رویدادهای 2013

مجله فوربس در ماه اوت اعلام کرد که مدونا ستاره پاپ آمریکایی پردرآمدترین ستاره سال 2012 بوده است. مدونا امسال با اجرای کنسرت و فروش آهنگ هایش 125 میلیون دلار درآمد کسب کرد. استیون اسپیلبرگ با 100 میلیون دلار در رتبه دوم فهرست فوربس قرار دارد.

الماس صورتی و نارنجی

خبرنگاران و رویدادهای 2013

در حراجی در ژنو، سوئیس، الماس صورتی 6.59 قیراطی به قیمت بی سابقه 83 میلیون دلار فروخته شد. در دومین حراجی در ژنو، فردی ناشناس بزرگترین الماس نارنجی رنگ جهان را به قیمت 35 میلیون دلار فروخت.

سباستین فتل

خبرنگاران و رویدادهای 2013

سباستین فتل که به «پسر جادوی آلمان» معروف است، در سال 2013 به عنوان جوان ترین راننده تاریخ فرمول یک انتخاب شد، پس از اینکه چهار سال متوالی توانست بر روی سکوی اول مسابقه بایستد. پیش از او این موفقیت توسط میشائیل شوماخر (7 عنوان)، خوان مانوئل فانگیو (5 عنوان) و آلن پروست (4 عنوان) به دست آمده بود، اما هیچ یک از آنها جوانتر سباستین فتل در زمان کسب چهارمین عنوان خود نبودند.

کاوشگر کنجکاوی (Curiositi)

خبرنگاران و رویدادهای 2013

آژانس هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در 6 آگوست اعلام کرد که فضاپیمای کنجکاوی با موفقیت بر روی سیاره سرخ فرود آمد. کنجکاوی کاملترین و مجهزترین مریخ نوردی است که تاکنون به فضا فرستاده شده است. ماموریت کنجکاوی یافتن نشانه هایی از حیات در مریخ است و انتظار می رود طی ماموریت دو ساله خود عکس ها و اطلاعاتی را به زمین ارسال کند.

چلسی (بردلی) منینگ

خبرنگاران و رویدادهای 2013

در ماه اوت، دادگاه ایالت مریلند، بردلی منینگ، سرباز ۲۵ ساله آمریکایی را به دلیل افشای هزاران نسخه از اطلاعات نظامی محرمانه به ویکی لیکس به ۳۵ سال زندان محکوم کرد. دو روز بعد، منینگ اعلام کرد که از این پس قصد دارد به عنوان یک زن زندگی کند. او در بیانیه ای گفت که می خواهد هورمون درمانی را شروع کند و می خواهد منینگ “چلسی” نامیده شود.

منبع: گوگل


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *