جاذبه گردشگری جام جهانی قطر مورد بررسی قرار گرفت



کارگروه گردشگری جام جهانی فیفا 2022 ، با حضور نمایندگان ذینفع ، ظرفیت ، برنامه ها و پیشنهادات جذب حداکثر تعداد گردشگر به جام جهانی 2022 قطر در ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، نمایندگان وزارت نیرو ، وزارت امور خارجه ، وزارت کشور ، منطقه آزاد کیش ، سازمان هواپیمایی و سازمان توسعه تجارت در جلسه دوم حضور داشتند از جهان قطر در سال 2022 گروه کاری برای جام گردشگری.

Leyla Aydari – مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی – وی در مورد هدف این نشست گفت: “با توجه به اینکه مسابقات جام جهانی از 20 اکتبر 1401 به مدت 30 روز در قطر برگزار می شود ، لازم است برای جذب حداکثر تعداد گردشگر ، برنامه های مناسب با آژانس های مربوطه تنظیم شود این روزها. “

وی با تأکید بر اهمیت این فرصت گفت: با توجه به همجواری ایران با قطر و تعداد تماشاگران ورودی این روزها به خلیج فارس ، وزارت فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی تصمیم گرفته است از این فرصت برای جذب هر چه بیشتر استفاده جدی کند مردم تا آنجا که ممکن است. “

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به دو هدف برای تشکیل این کمیسیون اشاره کرد و افزود: استراتژی جذب تیم ها با کمک فدراسیون فوتبال و همچنین انتخاب کیش به عنوان میزبان اولین است. هدف تعیین شده در این. اگر منطقه آزاد و فدراسیون فوتبال آماده استراتژی جذب تیم ها هستند ، از موارد و پیشنهادات آنها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید  کاربرد ماتریس در مهندسی و اقتصاد، صنعت و کامپوتر و پزشکی

ایداری ادامه داد: پیگیری یک جاذبه گردشگری دومین هدفی است که توسط وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی دنبال می شود. اکنون باید این کار مهم را شروع کنیم و قطعاً فضای مجازی می تواند بیشترین کمک را به ما بکند و محتوای مورد نظر خود را در اختیار طرفین قرار خواهیم داد.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری و تبادل نظر با سایر دستگاه ها گفت: آژانس ها باید پیشنهادها و پرونده های خود را به صورت کتبی به ما ارائه دهند و ما نیز به طور جدی در حال پیگیری آنها هستیم. ما مصمم هستیم ماهانه جلسات کارگروه را تشکیل دهیم و با نزدیک شدن به رویداد ، جلسات شدت بیشتری پیدا می کند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: ظرفیت لجستیکی هر دستگاه برای ارائه پتانسیل ایران کافی نیست و نیاز به هم افزایی دارد. ایجاد یک کارگروه مشترک با طرف قطری بهترین زمان برای اتفاقات خوب ، در صورت امکان است.

شکل گیری مربوطه در دستگاه ها و همچنین ایجاد یک گروه مجازی برای تبادل اطلاعات و برنامه ریزی نظرات دستگاه های مربوطه در بین خود و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که آژدری ذکر کرد.

وی همچنین نمایشگاه دبی اکسپو را بهترین و نزدیکترین رویداد برای ارائه فرصتهای ایران خواند و بر اهمیت استفاده از این فرصت تأکید کرد.

ایداری درباره برپایی نمایشگاه صنایع دستی در قطر برای جام جهانی گفت: اگر فضای مناسبی برای نمایشگاه یا کارگاه صنایع دستی در اختیار ما قرار گیرد ، به دنبال دستگاه های مربوطه ، قطعاً از این فرصت برای ارائه صنایع دستی کشور استفاده خواهیم کرد. “

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت نفت موقتی بود

مسلم شجاع – دستیار مدیرکل دفتر توسعه بازاریابی و گردشگری وی همچنین از هفت مقصد گردشگری در تهران ، اصفهان ، یزد ، کرمان ، شیراز و دو جزیره کیش و کشم از نظر زیرساخت و تنوع اقلیمی برای پذیرش گردشگران در جام جهانی قطر نام برد و یادآور شد: جذب تماشاگر به جام جهانی ، معرفی پتانسیل گردشگری ایران و کاهش فوبیای ایرانی. همچنین تصاویر مثبت در اذهان عمومی یکی از اهداف وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی است.

سایر ذینفعان شامل وزارت راه و شهرسازی ، وزارت امور خارجه ، وزارت کشور ، فدراسیون فوتبال ، وزارت صمت ، وزارت ورزش و جوانان ، وزارت نیرو و وزارت کشور هستند.

سپس هر نماینده ذینفعان تمایل خود را برای همکاری اعلام کردند و از این فرصت برای ارائه ظرفیت مجموعه خود و ارائه پیشنهادات استفاده کردند.

فعال سازی طوفان فضای مجازی قبل از رویداد ، تبدیل شدن ایران به دومین مقصد گردشگران جام جهانی ، استفاده از ظرفیت جام جهانی برای تهیه و فروش محصولات صنایع دستی و ارز به کشور ، ارائه بسته سفر ویژه بدون اجرای جزایر ، برنامه ریزی سفر برای وزیر فرهنگ و قطر برای ورزش در ایران ، برگزاری جلسات مجازی با طرف قطری ، تشکیل کمیته مشترک بین ایران و قطر ، تصرف فضای تبلیغاتی در قطر ، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی ، عجله و تأخیر در صدور ویزا ، پخش فیلم های کوتاه یک دقیقه ای در شبکه های قطر و برگزاری جشنواره های فرهنگ قبل از شروع رویداد یکی از مواردی بود که در این جلسه ذکر شد.

بیشتر بخوانید  استوری ویژه پرسپولیس برای یحیی گل محمدی+ عکس

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید