جاذبه های گردشگری هند + 10 مکان دیدنی هندوستان همراه با تصاویر


در این قسمت روزانه 10 مکان گردشگری و تفریحی در هند را ارائه کرده ایم، اگر قصد سفر به هند را دارید با ما همراه باشید تا از این مکان ها دیدن کرده و تصاویر مرتبط را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های هند

هند یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که از ارتفاعات هیمالیا تا سرسبزی گرمسیری کرالا و از گنگ مقدس تا شن‌های صحرای تار امتداد دارد. این کشور بیش از یک میلیارد نفر جمعیت با 2000 گروه ایدئولوژیک دارد و به بیش از 200 زبان صحبت می کند.

در این کشور می توانید بناهای مذهبی شگفت انگیز، خرابه های باستانی، حشرات خاص، مناظر مختلف و هزاران جاذبه گردشگری متنوع دیگر را ببینید که مطمئناً مورد توجه شما قرار خواهند گرفت.

هارمندیر صاحب

جاذبه های گردشگری هند

هارماندیر صاحب را بیشتر به معبد طلایی می شناسند و اصلی ترین جاذبه گردشگری امریتسار و مهم ترین مکان برای مریم گلی است. این معبد در قرن پانزدهم توسط استاد راماداس ساخته شد. در قرن نوزدهم، مهاراجه رانجیت سینگ تمام طبقه بالای معبد را با طلا پوشانده بود. این معبد شگفت انگیز زائرانی از سراسر هند دارد که در صف انتظار برای دیدن این مکان شگفت انگیز هستند.

جیسالمر

جاذبه های گردشگری هند

جیسالمر شهری بیابانی است که در غربی ترین نقطه راجستان و در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارد. ماسه‌سنگ‌های دیوارهای شهر طلایی مانند صحنه‌ای از شب‌های عربی از صحرا بلند می‌شوند، جایی که کاخ جیسالمر مانند تاجی بر شهر ایستاده است. تجاری گرایی خارج از کنترل ظاهر رمانتیک آن را از جیسالمر گرفته است، اما حتی با وجود همه سروصداها و اتوبوس های توریستی، این شهر جایگاه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید  پنکیک بدون فر و همزن | طرز تهیه پنکیک +ویدیو

غارهای آجانتا

جاذبه های گردشگری هند

غارهای آزانتا آثار تاریخی حکاکی شده از قرن دوم قبل از میلاد هستند. غارهای باشکوه عامل در حدود 650 سال قبل از میلاد رها شدند و تا سال 1819 فراموش شدند تا اینکه توسط گروهی از شکارچیان پیدا شدند. ایزوله بودن این غارها آنها را ایمن کرده است و برخی از نقاشی های این غارها هنوز باقی مانده است. نقاشی های دیواری محافظت شده همه چیز را از میدان جنگ گرفته تا کشتی، خیابان های شهر و جنگل های پر از جنگل گرفته تا کوه های پوشیده از برف را به تصویر می کشد. شهر اونگ آباد دروازه غارهای آجانتا و همچنین غارهای شگفت انگیز الورا است.

بنارس

جاذبه های گردشگری هند

بنارس در سواحل گنگ واقع شده و دنیایی برای هندوها، بودایی ها و جن ها است و یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی دائمی است. بنارس از بسیاری جهات بهترین و بدترین در هند است و ممکن است کمی کسل کننده باشد. صحنه قربانی شدن زائران رود گنگ در طلوع خورشید، در پس زمینه معابد چند صد ساله، شاید چشمگیرترین صحنه جهان باشد.

تاج محل

جاذبه های گردشگری هند

تاج محل در آگرا یک مقبره بزرگ از مرمر سفید است که بین سال های 1632 تا 1653 به دستور امپراتور مغول، شاه جهان، به یاد همسر ایرانی اش ساخته شد. این ساختمان که اشک ابدیت نام دارد، یکی از شاهکارهای معماری مواکال است و بزرگترین جاذبه توریستی هند است. علاوه بر مقبره گنبد مرمر سفید، تاج محل شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، دریاچه های زیبا و باغ های بزرگ با درختان و درختچه های گلدار است.

بیشتر بخوانید  فاجعه کرونا به روایت پرستاران مشهدی

باتلاق کرالا

جاذبه های گردشگری هند

تالاب های کرالا مجموعه ای از تالاب ها و دریاچه ها هستند که در ایالت کرالا به موازات دریای عرب واقع شده اند. تالاب های کرالا زیستگاه بسیاری از گونه های آبزی از جمله قورباغه، خرچنگ، پرندگان آبزی و حیواناتی مانند لاک پشت و سمور هستند. در این منطقه قایق سواری با کتول که یک قایق سنتی از ساقه برنج با امواج آب است بسیار رایج است و گردشگران به این تالاب ها می روند و تفریح ​​می کنند.

قصر دریاچه

جاذبه های گردشگری هند کاخ روی دریاچه که در دریاچه پیکولا در شهر اوداپور قرار دارد، ۲۰۰ سال پیش به عنوان یک کاخ تابستانی سلطنتی ساخته شد. این کاخ اکنون به یک هتل 5 ستاره تبدیل شده است که به آن منطقه تفریحی و کاخ بهشت ​​می گویند. هتل پالاس پالاس دارای یک قایق است که میهمانان را از اسکله به کاخ شهر در ساحل شرقی پیکولا منتقل می کند. این کاخ در سال 1983 با ساخت فیلم جیمز باند به شهرت رسید.

معبد ویروپاکشا

جاذبه های گردشگری هند

این معبد در شهر هامپی قرار دارد و نشان دهنده یک مقبره کوچک است.کخ تحت حکومت ویجایانگارا به یک مجموعه بزرگ تبدیل شد. گفته می شود که از زمان ساخت مقبره کوچک در قرن هفتم قبل از میلاد به طور مداوم مورد استفاده قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین معابد هند است.

پالولم

جاذبه های گردشگری هند

پالوم یکی از زیباترین و جنوبی ترین سواحل توسعه یافته آگ است. این بندر طبیعی از هر طرف با شیب های بلندی احاطه شده است که به دریای آرام و آرام با بستر رودخانه ای با شیب اندک منتهی می شود. برای کسانی که معتقدند ساحل بدون مجموعه ای از رستوران ها و هتل های ارزان، تفریحات شبانه و بارهای گرم بی معنی است، این بهترین مکان است.

بیشتر بخوانید  “هفت سین، هفت مسیر فناورانه، ارمغان مرکز فابا” در سال آینده

پارک ملی کانها

جاذبه های گردشگری هند

پارک ملی کانا یکی از زیباترین مناطق زیست محیطی در آسیا و یکی از بهترین مکان ها برای تماشای ببرها در هند است. جنگل‌های بامبوی باشکوه سال، دشت‌های پوشیده از چمن و دره کانها الهام‌بخش راجرد کیپلینگ برای نوشتن اولین رمانش، کتاب جنگل، شد و آن را به یکی از بزرگترین جاذبه‌های هند تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید