جاذبه های گردشگری در جنگل های آمازون


جنگل های بارانی آمازون یکی از آخرین مکان های روی زمین است که در مورد طبیعت دست نخورده در محیطی غنی از حیات وحش می توان کاوش کرد. حتی وقتی کلمه آمازون را می شنوید، تصاویر مناظر عجیب و حیوانات تهدید کننده را به یاد می آورید، اما همه می توانند رمز و راز همه چیز را به روش های مختلف کشف کنند. چه به دنبال مکانی برای تعطیلات خانوادگی، یک ماه عسل بی نظیر یا چیز جدیدی برای یک زوج باشید، سفر به جنگل های آمازون بدون شک یک سفر مادام العمر خواهد بود.

یک سفر دریایی در رودخانه آمازون در مناطق دورافتاده جنگل های بارانی را انتخاب کنید یا در یک استراحتگاه جنگلی هیجان انگیز تجربه لوکس داشته باشید. از جاذبه های رودخانه آمازون لذت ببرید یا شهرهای بی نظیر و معماری گذشته را کشف کنید. با تکنیک های مدرنی که از گیاهان و حیوانات و حیوانات وحشی می آید آشنا شوید. جای تعجب نیست که مردم این مکان دورافتاده برای تعطیلات آمریکای جنوبی را انتخاب می کنند. اگر می خواهید قسمت هایی از پرو، برزیل، اکوادور یا بولیوی را کاوش کنید، از محیط اطراف این منطقه پرماجرا لذت خواهید برد.

در اینجا جاذبه های جنگل بارانی آمازون است که حتما باید ببینید.

· پارک ملی مانو (پرو)

پارک ملی مانو، واقع در آمازون در جنوب شرقی پرو، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این پارک که به عنوان ذخیره‌گاه بیوسفر مانو نیز شناخته می‌شود، مملو از حیات وحش شگفت‌انگیز از جمله سمورهای غول‌پیکر، شغال، جگوار و میمون است. زیستگاه حدود 20000 گونه گیاهی از جمله نیلوفر آبی نیز قابل توجه است. اگر اهل تماشای پرندگان هستید، اینجا مکانی برای تحسین نارنگی، آرام و توکان است. همچنین می توانید با هاثورن، پرنده ای عجیب و منحصر به فرد در آمازون روبرو شوید.

بیشتر بخوانید  وال استریت ژورنال توافق ایران و آژانس درباره تاسیسات کرج را تایید کرد

جاذبه های گردشگری در جنگل های آمازون

· ساحل دریا

جاذبه های گردشگری در جنگل های آمازون

علاوه بر حیات وحش استثنایی، می‌توانید شهرهای داخل آمازون را نیز کاوش کنید. برای یک بازدید جذاب، از جمله پیاده روی در اطراف پلازا در آرماس، به شهر بندری ایکیتوس در پرو بروید. این میدان مرکزی شلوغ در میان ساختمان‌های به‌سبک اروپایی است که با لاستیک‌های تاریخی ساخته شده‌اند. در اینجا بین سفرهای جنگلی و خرید در امتداد بازارهای خیابانی استراحت کنید. کنار فواره بنشینید، از باغ عمومی دیدن کنید، از سایه درخت خرما لذت ببرید یا از بنای یادبود پرویی هایی که در طول جنگ اقیانوس آرام 1879-83 جان باختند دیدن کنید.

· ذخیره‌گاه ملی پاکایا سمیریا

کاوش کنید که پوشیده شدن با سایبان جنگلی در منطقه حفاظت شده ملی Pacaia Samiria در پرو چه احساسی دارد. حیوانات وحشی در اینجا بالای درختان زندگی می کنند و می توانید از نزدیک به آنها نگاه کنید. اگر جسارت خاصی احساس می کنید یا می خواهید هیجان بیشتری را تجربه کنید، از پل پوسادو کانوپی عبور کنید تا مناظر دیدنی این اکوسیستم متنوع را ببینید.

· ذخیره‌گاه ملی تامبوپاتا

برای آشنایی با زندگی گیاهی در آمازون، از ذخیره‌گاه ملی تامبوپاتا در پرو دیدن کنید. در اینجا با شکوه یک درخت سیب 50 متری، یک گردوی برزیلی به ارتفاع 40 متر و یک درخت آهنی 500 ساله خواهید ایستاد. در مسیرهای مشخص شده قدم بزنید تا راهنما بتواند جزئیاتی در مورد گیاهان متنوع زیر سایه بان جنگل به شما نشان دهد. برای تحسین ارکیده های ظریف، سرخس های چمنی، بروملیادهای رنگارنگ و انواع انگورهای پیچ خورده و له شده وقت بگذارید. همچنین می توانید به شهر پورتو مالدونادو در جنوب شرقی پرو دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  فیلمی از سه رئیس جمهور آمریکا هنگام اعلام مرگ رهبران گروه‌های تروریستی

· دریاچه سندوال

جاذبه های گردشگری در جنگل های آمازون

در منطقه حفاظت شده ملی Tambopata، دریاچه Sandoval، دریاچه فوق العاده زیبای Akbo وجود دارد. دریاچه اکسبو نقطه ای است که رودخانه در یک جهت جریان می یابد و سپس جهت خود را تغییر می دهد و قوسی بر جای می گذارد که پس از آن پر از آب شده و دریاچه ای را تشکیل می دهد. حیات وحش به این دریاچه‌ها سرازیر می‌شود و مطمئناً در طول بازدید خود شاهد انواع شگفت‌انگیز آن خواهید بود. به مزخرفات سمورهای غول پیکر بخندید. ببینید در لبه دریاچه چند میمون از جمله کاپوچینو، میمون های سنجاب و میمون های زوزه کش می توانید پیدا کنید. به پرندگان عجیب هواتزین نگاه کنید و در آب به دنبال ماهی غول پیکر عرب بگردید.

دیدگاهتان را بنویسید