طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بوشهر حمل کالاهای وارداتی بدون مجوزهای قانونی و گمرکی قاچاق محسوب می شود و جرمی محسوب می شود که در آن قاچاق کالا صدمات زیادی به اقتصاد ، اشتغال ، تولید محلی و حتی بهداشت وارد می کند.
آژانس های مبارزه با قاچاق کالا ، از جمله نیروی انتظامی ، مرزبانان ، اداره کل اطلاعات ، گمرک ، بنادر و سایر مسسات ، مسیرهای قاچاق در اطراف ساحل ، مرز دریایی و جاده های استان بوشهر را به صورت شبانه روزی مسدود می کنند ، این نشان دهنده کشف روزانه کالاهای قاچاق است . ناامنی این استان وسیله قاچاق تلقی می شود.
اقتصاددانان معتقدند که قاچاق کالا بدون مجوز وارد و صادر می شود و کسانی که وارد این عرصه می شوند تاجر خوانده می شوند ، اما باید از مسئولان خواسته شود جوانانی که در جاده ها می میرند کالا را به نام غیرمعمول صاحبان املاک قاچاق تحویل دهند. بازرگانانی هستند که در پیچ و خم سرعت و جاده ها از این طریق مرگ را همراهی می کنند!
اتومبیل های شلیک شده ، گاری های مرگ در جاده های استان بوشهر
اعتقاد بر این است که حداقل یک بار همه رانندگان اتومبیلی را به نام تفنگ در بزرگراه دیده اند که در جاده سرعت آن چنان سریع می شود که فقط باید دود ماشین های آنها را دید.
خبرنگار ما در مصاحبه با یکی از تیراندازان بوشهر ، که وی نیز از مصاحبه خودداری کرد ، گفت که جوانان در این فعالیت چگونه درگیر می شوند و در پاسخ به خبرنگار از درد بیکاری و فقر ابراز تاسف کرد و گفت: در چنین شرایط اقتصادی ، هیچ راه دیگری وجود ندارد که اجازه دهد او زندگی خود را به خطر نیندازد.
وی که در یکی از شهرهای ساحلی استان بوشهر زندگی می کند ، با بیان اینکه برای اشتغال سالم باید درازمدت ساحل و تجارت دریایی را در نظر داشت ، گفت: استان بوشهر به دلیل مجاورت با خلیج فارس از مدت ها قبل به عنوان دروازه ورود کالا شناخته می شد. ، اما امروز به دلیل مشکلات Miscellaneous این موقعیت را از دست داده است.
این جوان بوشهری با انتقاد از وضعیت اشتغال در این استان خواستار توجه ویژه به مشاغل جوانان شد تا آنها مجبور به انتخاب بار خارجی کالاها از بنادر در جای دیگر نباشند.
سبک رانندگی عکس ها بسیار خطرناک و خودکشی است
امام در اواخر جمعه در مصاحبه با خبرنگاران به مسئله جنگل زدایی پرداخت و گفت: یکی از مزایای مهم دریانوردان و کشتی های تجاری تأمین معیشت خودشان است که نباید کالای قاچاق محسوب شود.
حجالاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه کالاهایی که از گمرک خارج شده اند دیگر نباید به دلیل قاچاق مورد پیگرد قانونی قرار گیرند ، اظهار داشت: وقتی دولت جمهوری اسلامی به مرزنشینان امتیاز واردات کالا از طریق دریا را می دهد ، به معنای قاچاق بودن این کالاها نیست. هنگام عبور از گمرک و آنها با حرکت آن مشکلاتی را ایجاد می کنند.
وی ادامه داد: سرانجام ، با پیگیری های متعدد در زمینه قاچاق کالا و همراهی دریانوردان ، با تصویب کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای امنیت استان ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر اعلام کرد که باید از قاچاق کالاهای قاچاق استفاده کند. “این کالاها را بدون مانع به حومه شهر منتقل نکنید.
جمعه آخر اضافه کردم: من همچنین همزمان هشدار دادم که تا زمانی که گمرک از کالاهای همراه دریانورد یا عوارض عبور نکند تغییری در جابجایی این کالاها مانند قاچاق ایجاد نخواهد شد.
حسینی گفت: به دنبال لغو عنوان قاچاق کالا در تهران ، به زودی اعلام شد که جابجایی کالاهای خارجی و وارداتی به استان بوشهر بدون ترخیص معتبر گمرکی قاچاق است و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت ، ما یک عنوان قاچاق کالا غیر معتبر هستیم.
قانون تحریف شده دریانوردان
طبق قانون جمهوری اسلامی ایران ، کالاهای وارد شده از تهران کالاهایی است که صاحبان قایق و خدمه حق ورود دارند و طبق مقررات اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات ، هر دریانورد می تواند واردات مقدار مشخصی در سال
در همین حال ، نایب رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بوشهر با بیان اینکه قاچاق کالا با کالاهای همراه دریانوردان و عوارض متفاوت است ، گفت: عنوان قاچاق کالا از کالاهایی که همراه دریانوردان است باید حذف شود.
محمد تقی ایرانی کالاهای همراه ملوان و ملوان را فقط با لنج های تجاری سنتی دانست و گفت: واردات کالاهای همراه ملوان در کشتی های سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن قانونی است و مانعی ندارد.
وی از مجوز مرحله اول کشتی تجاری سنتی از بنادر استان بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این مجوز کشتی سنتی مجاز است کالاهای همراه دریانوردان را بدون تشریفات و رسمات عادی گمرکی وارد کند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه این کشتی ها حق واردات 97 فقره کالای اظهار شده را دارند ، گفت: بر این اساس صاحبان شناورهای تجاری سنتی یا دریانوردان می توانند محموله هایی معادل 30 مینی بوس ارسال کنند مانند این عوارض یا کالا با دریانوردان بدون هیچ گونه تشریفات. “معاف و آداب و رسوم.
ایران مشکلات مربوط به پدیده خودروی Shoti را تأسف بار و موجب تأسف و تأثر دانست و افزود: طبق تصمیم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوشهر و شورای امنیت و حمایت از امرار معاش دریانوردان ، صاحبان قایق و صاحبان کشتی هایی که در حال جابجایی هستند کالاها افتخار و معاشرت ملوانان در استان بوشهر منعی ندارد.
نایب رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان بوشهر تأکید کرد: از آنجا که جابجایی کالا در تهران و دریانورد مشمول محدودیتی نیست ، این موضوع باید توسط مقامات انتظامی و قضایی رسیدگی شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام فعالیت های جابجایی کالا در استان بوشهر عادی شده و امیدواریم مشکلات و مشکلات پدیده تیراندازی خودرو برطرف شود.
مردم پشت به دریا می کنند تا گرفتار دریای سنگین اقتصادی نشوند
گاهی به مردم گفته می شود که صدور مجوز برای کالاها و دریانوردان به معنای از بین بردن تولیدات محلی است ، در حالی که از یک طرف ، به دلیل مدیریت ضعیف ، برخی از محصولات محلی یا بی کیفیت هستند یا محصولات متعلق به Good Quality هستند و قیمت منجر به تخریب و تعطیلی می شود. از تولید ، و از طرف دیگر ، ورود جوانان به فروش کالاها را غیرقانونی می دانند. حال باید از چنین کارمندانی سال شود که جوانان ساحلی از کجا باید امرار معاش کنند!
در میان زندگی قربانیان و تیراندازان ، تنها بازرگانان سرمایه دارانی هستند که در قلب کشور زندگی می کنند. برای درک عمق این فاجعه کافی است به آمارهای مربوط به مرگ و میر و حوادث ناشی از این فعالیت های جوانان توجه کنیم. مسئولان باید این مانع را از پای افرادی که در گرما به دریا می روند ، برای تأمین امنیت خانواده خود و به خطر انداختن جان آنها بردارند تا دیگر شاهد صحنه های دلخراش در جاده ها نباشیم.
انتهای پیام / 190 / ع