ثروتمندترین فوتبالیست ها و ورزشکاران ایرانی


تزریق پول به ورزش، سرنوشت بسیاری از ورزشکاران را تغییر داده است، در اواسط دهه 1970 انقلابی در ورزش های مختلف به ویژه فوتبال رخ داد.

پول آمد و خیلی چیزها را تغییر داد، دیگر اینطور نبود که بازیکنان از صبح تا عصر در تاکسی کار کنند یا کارگر کارخانه باشند و بعد از یک روز سخت نیمی از زمان تمرین خود را بعد از ظهر از دست بدهند. !!

بازیکنان ثروتمند فوتبال

گذاشتن کلمه “حرفه ای” روی ورزش باعث شد کم کم همه جذب این کلمه شوند ورزش و ورزش صبح و عصر بود. پول به اندازه ای بود که دیگر نیازی نبود ورزشکاران به شغل دیگری بروند، بار خود و هفت نسلشان را به دوش کشیدند.

نقل و انتقالات به کشورهای اروپایی نسبت به قبل رونق بیشتری داشت و تعداد قراردادها آنقدر چشمگیر بود که برخی از ورزشکاران جزو ثروتمندترین افراد ایران شدند و البته با افزایش سرمایه بسیاری از آنها رونق بیشتری پیدا کردند.

بیشتر ستاره ها کارهای زیادی انجام می دهند که بسیاری از مردم متوجه آن نمی شوند.

علی دایی

گفته می شود او ثروتمندترین بازیکن فوتبال است و هم تیمی های سابقش کاپیتان سابق تیم ملی را “مال” توصیف کردند.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

البته خود دایی نیز چندین بار این موضوع را تکذیب کرده است، اما نمی توان کتمان کرد که جدا از درآمدی که کاپیتان سابق ایران با فوتبال در اروپا و تیم های عربی به دست آورده، دایی در بهترین نقاط شهر به تجارت و تولید لباس می پردازد. تهران فروشگاه را اداره می کند و … پس بی دلیل نیست که وقتی صحبت از پولدارترین فوتبالیست می شود همه از علی دایی یاد می کنند.

مهدی مهدوی

او یکی از ثروتمندترین و پرحاشیه ترین بازیکنان فوتبال است که بیش از یازده سال اقامت او در آلمان او را به یکی از ثروتمندترین ورزشکاران ایران تبدیل کرده است. بحران نجات یافته است.

بیشتر بخوانید  الهام حمیدی و همسرش در اکران خصوصی خنده دار + عکس و فیلم

بازیکنان ثروتمند فوتبال

زمانی یکی از رسانه ها درباره دستمزد کیجا در تیم هامبورگ نوشته بود که او 2 میلیون و 200 هزار یورو خواهد گرفت. کیا هم به آبتنراه فرانکفورت رفت. این باشگاه عاشق است. او این روزها در عرصه ساخت و ساز نیز یکی از بازیکنان محبوب فوتبال ایران است و بدون شک با پولی که از تجارت به دست می آورد باید گفت یکی از ثروتمندترین ورزشکاران ایران است.

فرهاد مجیدی

کاپیتان سابق باشگاه استقلال سال ها در فوتبال امارات بازی کرده، گل زده و قراردادهای خوبی امضا کرده است.از مجیدی به عنوان یکی از ثروتمندترین ورزشکاران نه تنها در ایران، بلکه در امارات یاد می شود.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

او در مدت 8 سال اقامت در امارات آنقدر از شیخ این کشور پول دریافت کرد که مغازه و خانه و … زیادی دارد. به گفته برخی از دوستان نزدیک مجیدی، او آنقدر پول دارد که می تواند در آینده نزدیک از دایی اش پیشی بگیرد.

و هاشمن

می گویند هر بازیکنی که در فوتبال آلمان بازی کرده پولدار است، هاشمیان مدت هاست با تعداد زیادی در بوندسلیگا بازی کرده است.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

از کارهایی که وحید در دنیای تجارت انجام می دهد اطلاعات زیادی در دست نیست اما میانگین درآمد سالانه 1.5 میلیون یورویی در سال (هاشمیان تقریباً 9 سال در آلمان فوتبال بازی کرد) عنوان ورزشکار ثروتمند را برای او به ارمغان آورد.

اما کریمی

جادوگر فوتبال ایران یک بار با الاهلی قرارداد بست که در آن زمان گفته می شد پردرآمدترین بازیکن آسیایی امارات است. رقمی در حدود 4 میلیون دلار. فصل بازی در این تیم یک میلیون و پانصد هزار یورو به طول انجامید تا پس انداز خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید  هرگز جراحی زیبایی نکردم و نخواهم کرد

بازیکنان ثروتمند فوتبال

این اتفاق در حالی رخ داد که او پس از بازگشت از بایرن کریمی برای ستاره قطری بازی می کرد و در آن زمان گفته می شد 5 میلیارد تومان نیز از قطر دریافت کرده است. کریمی که سابقه بازی در شالکه، استیل آذین و البته پرسپولیس را در پرونده خود دارد، با جدایی از چلیک آذین درخواست 800 میلیون ساله خود را مطرح کرد تا ثابت کند این اعداد برایش اهمیت چندانی ندارند.

ثروتمندترین فوتبالیست ها و ورزشکاران ایرانی

زمانی که در تیم متمول حسین هدایتی بازی می کرد، قراردادی داشت که می گفتند معادل کل بودجه فرهنگ چهار دانشگاه اصلی کشور است!

امیر قلعه نویی

شاید از زمانی که فوتبال بازی می کرد پول چندانی به دست نیاورده باشد، اما کالانویی از زمانی که مربی شده، این پول را جبران کرده است.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

او همیشه یکی از مربیانی بوده که بیشترین قرارداد را در لیگ برتر بسته است.

علی پروین

شماره 7 معروف پرسپولیس یکی از پیشکسوتان دنیای فوتبال است که پول درآورده است، او برخلاف بازی های دیگر از فوتبال درآمد خوبی کسب کرد. .

بازیکنان ثروتمند فوتبال

چشم مرمرین پرسپولیسی ها خیلی زود وارد تجارت شد و هر چه از فوتبال به دست آورد را وارد دنیای تجارت کرد. او اخیرا یک دفتر بیمه راه اندازی کرده است.

کریم باقری

باقری یکی دیگر از ورزشکارانی است که پس از نامش کلمه ثروتمند آمده است. البته او چیز زیادی از میزان ثروت خود فاش نمی کند. کریم گفت که ثروت زیادی دارد.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

البته باقری تا همین اواخر که فوتبالش تمام نشده بود در تهران با پژو 206 رانندگی می کرد. اصلا لوکس نیست و به گفته دوستانش کمتر خرید می کند.

بیشتر بخوانید  محدودیت های کرونایی تعطیلات 14 و 15 خرداد

جواد نکونام

او قرارداد خوبی با اوساسونا امضا کرد. او چندین سال در کشورهای عربی بازی کرد و زمانی که برای بازی در استقلال به ایران بازگشت، شایعه شد که 4 میلیارد تومان از آبی پوشان پایتخت دریافت کرده است. بازیکنانی بودند که حقوق بالایی داشتند.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

نکونام هم در این تجارت سهمی دارد و نمی توان نام او را در حوزه بون پولدار نادیده گرفت، دوستان جواد می گویند که او از پولش به خوبی استفاده می کند و بسیار لوکس است.

مسعود شجاعی

در اسپانیا هم مسعود شویایی ضربه زد که به نقل از سایت رسمی اوساسونا برای هر فصل 2 میلیون یورو از این باشگاه دریافت می کرد که برای بازیکنی مثل او مبلغ زیادی است.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

پیش از آن مسعود بیشترین پول را از امارات می گرفت که به گفته وی نزدیک به یک میلیارد تن بود. حتی علی دایی که قرار است روزی در آسیا بازی کند، دو فصل با الشباب امارات قرارداد بست و 2 میلیارد گرفت.

آندرانیک تیموریان، جواد کاظمیان، ایمان مبعلی، علی سامره، مهرداد پولادی، مجتبی جباری، سیدجلال حسینی و حتی پیمان منتظری که در تیم های عربی بازی کرده نیز ممکن است در این لیست قرار بگیرند.

بازیکنان ثروتمند فوتبال

به غیر از فوتبالیست ها، این روزها پول به بسیاری از ورزش های دیگر سرازیر شده است.

حسین رضازاده، بهداد سلیمی، حمید سوریان، حامد حدادی، سعید معروف، محمد موسوی، صمد نیکخواه بهرامی و… از جمله سلبریتی هایی هستند که رقم و قراردادهای خوبی در ورزش بسته اند و باید گفت که از پایه گذاران ورزش هستند.


1 دیدگاه دربارهٔ «ثروتمندترین فوتبالیست ها و ورزشکاران ایرانی;

  1. لیست شما از پایه خرابه، و اطلاعاتتون کامل نیست چرا از خدادادعزیزی ننوشتی وقاحت داره دومین فوتبالیست ثروتمند برتر تاریخ ایران فراموش کردی یکم بیشتر امار بگیرید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید