ثبت نام زائران اربعین از دهم تیرماه آغاز می شود



به گزارش سلام نو، عباس خداشناس با انتشار این خبر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، ثبت نام قبلی زائران اربعین 1401 از روز جمعه 10 تیرماه مصادف با اول ذی الحجه از ساعت 9 است. 00 صبح 20 روز دیگر از طریق سامانه سماح آغاز می شود.

وی افزود: در این مرحله فقط پیش ثبت نام انجام می شود و این به معنای ثبت نام نهایی نیست. پیش ثبت نام داوطلبان الزامی برای اعزام به حج و زیارت نخواهد داشت و نحوه و زمان ثبت نام نهایی متعاقباً از طریق ستادهای اربعین کشور اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: در صورتی که دولت عراق محدودیتی برای حضور در زیارت اربعین در نظر بگیرد، ثبت نام نهایی داوطلبان از بین افرادی که قبلا ثبت نام کرده اند مشخص و اعلام می شود.

خداشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، لازم است شماره تلفن همراه متقاضی در سامانه ثبت شود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد اربعین، تزریق حداقل 2 دوز واکسن کرونا شرط ورود به کشور عراق است که توسط وزارت بهداشت کنترل می شود. زمان ثبت نام نهایی بنابراین از این پس متقاضیان باید مراحل واکسیناسیون خود را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همراه داشتن گذرنامه با مدت اعتبار حداقل 6 ماه از روز ارسال الزامی است. در صورت نیاز متقاضیان باید برای پاسپورت جدید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید  جزئیات آتش‌سوزی در بازار گل محلاتی در تهران/ ۲ نفر کشته شدند

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به محدودیت های وزارت بهداشت برای برخی افراد به دلیل شرایط خاص اربعین گفت: بیماران دیابتی با زخم یا عفونت اندام، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران مبتلا به عوارض و علائم قلبی عروقی، بیماران با کنترل ضعیف قند خون یا قند خون ناشتا 250 به بالا، بیماران سرطانی تحت درمان و بیماران سرطانی که این روزها وضعیت جسمانی نامناسبی دارند، از حضور در حرم ممنوع هستند.

این بیمار ادامه داد: همچنین بیماران مبتلا به آسم شدید یا کنترل نشده و COPD، افرادی که به گفته پزشکان مبتلا به بیماری عفونی (به ویژه بیماری های تنفسی، گوارشی و پوستی)، افرادی که تست کرونری مثبت دارند و افرادی که دارای یک بیماری حاد هستند. بیماری.” آنها حق دارند از درخواست قطعی خودداری کنند.

وی درباره افرادی که از سوی وزارت بهداشت توصیه شده تا حد امکان از زیارت اربعین خودداری کنند، گفت: زنان باردار بالای 60 سال، مبتلایان به بیماری های اساسی، افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده، افراد دیابتی کنترل نشده، افراد چاق. افراد با توده های شاخص توده بدنی بیشتر از 40، افراد با سیستم ایمنی ضعیف یا معیوب و افرادی که به طور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می کنند باید از ورود به عراق خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید