ثبت نام رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی + شرایط ثبت نام آغاز شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، از امروز سه شنبه 27 مردادماه، ثبت نام از داوطلبانی که پذیرش در آزمون سراسری مهر ماه 1401 صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم کتبی) باشد آغاز می شود. پورتال اطلاعات سازمان دولتی برای ارزیابی آموزش و پرورش. و در روز یکشنبه 23 آگوست به پایان می رسد.

دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کدهای پذیرش در رشته های بدون آزمون همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و داوطلبان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی پذیرای دانش آموزان باشند. ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای (نمره دیپلم کتبی) در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، به پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و فرم انتخاب رشته (حداکثر 150 رشته) را به صورت اینترنتی ثبت نام و تکمیل نمایید.

بر اساس بیانیه سارمان، سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای شرکت در آزمون سراسری 1401 اقدام کرده اند و در جلسه آزمون غیبت کرده اند، نیازی به مراجعه مجدد برای رشته هایی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) می باشد، ندارند. ).

این داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 و مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، حداکثر 150 کد رشته محل را از رشته قبولی سوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که مایل هستند انتخاب کنند. زمینه های.

چنانچه داوطلبی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و ثبت نام مجدد و انتخاب رشته در رشته قبولی تنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون)، فرم ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون. فاز نامعتبر خواهد بود

بیشتر بخوانید  سریال کلاه پهلوی جایگزین سریال بچه مهندس 4

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور رشته

متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید هر یک از اقدامات زیر را در موعد مقرر و در مدت مقرر انجام دهد:

1- به پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق درگاه اطلاعاتی سازمان سنجش و مطالعات.

3- تهیه عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

4- ثبت نام و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان در زمان مقرر (18.05.1401 الی 23.05.1401).

اطلاعیه های مورد نیاز:

1- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا تاریخ 1401/06/31. سال دیپلم پیش دانشگاهی یا پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 1401/6/31 یا دیپلم نظام قدیم یا عنوان کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و عنوان کاردانی فنی و حرفه ای. مدارس برای داوطلبان اجباری است.

2- دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و عنوان کاردانی نظام قدیم حفاظت که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق مراجعه و شرکت در این مرحله و در صورت ثبت نام و رشته را ندارند. انتخاب، به عنوان متخلف شناخته می شوند و بر خلاف قوانین رفتار می شوند.

3- با توجه به اینکه گزینش دانشجویان در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی (نمره دیپلم کتبی) خواهد بود. بنابراین متقاضیان (مدرک تحصیلی نظام آموزشی 3-3-6، نظام یک ساله یا یک ترمی، نظام قدیم چهار ساله دبیرستان و همچنین مدارک فنی و حرفه ای و مدرک کاردانی از نظام قدیم حفاظت که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی) باید دارای معدل باشد معدل کل یا کتبی خود را به درستی در درخواست آنلاین ثبت نام وارد کنید. متقاضیان باید توجه داشته باشند که در صورتی که میانگین کل یا معدل واقعی کتبی با میانگین کلی یا میانگین کتبی منتشر شده در درخواست ثبت نام متفاوت باشد، از ثبت نام پذیرفته شدگان رد و پذیرش آنها لغو خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو هاشمی: انتظار داشتم کرم زاده و صادقیان عملکرد خوبی داشته باشند / آنها بی تجربه بودند - اخبار ورزشی زنان - اخبار ورزشی تسنیم

داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای یا عناوین کاردانی نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلم فنی- حرفه ای و کاردانی نظام قدیم که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی بوده و دارای معدل کتبی دیپلم نمی باشند. باید معدل کلی دیپلم داشته باشد. دبیرستان خود را در بند 16 فرم درخواست آنلاین وارد کنید.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه تغییرات از طریق پیک سنسه (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت نیاز از طریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید