ثبت نام در دوره جدید علوم اسلامی برای دانشگاهیان تا 11 آگوست



ثبت نام در دوره جدید علوم اسلامی برای دانشگاهیان ، که از 6 ژوئیه آغاز شده است ، تا 10 آگوست ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام علی صادقی ، مدیر گروه علوم اسلامی دانشگاه مشهد ، واحد شهید بهشتی گفت: گروه دانشگاهی علوم اسلامی مطالعات دینی را از علاقه مندان به تحصیل علوم اسلامی می پذیرد. علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در دوره در این رشته از طریق وب سایت www.hodat.ir ثبت نام کرده و از طریق http://yun.ir/registerhodat در دوره مجازی ثبت نام کنند. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس کانال این مرکز در نمایندگان محلی @ hodat_mashhad مراجعه کنند و یا با آقایان با 8806444 و برای زنان با 8806444 تماس بگیرند.

صادقی گفت: علاقه مندان پس از ثبت نام باید برای تکمیل و تأیید ثبت نام خود با دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه خود تماس بگیرند. مدت آموزش در این زمینه دو سال و نیم است که 5 ترم طول می کشد.

وی با اشاره به اهداف شکل گیری و راه اندازی این رشته از علوم اسلامی ، افزود: به منظور دستیابی به وظایف محوله رهبر معظم انقلاب و دستیابی به اهداف مندرج در اساسنامه نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ، در فوریه 1998 در تهران افتتاح شد. و از آنجا که شهر مشهد طیف گسترده ای از دانشگاه ها دارد ، ایجاد این حوزه علمیه ضروری بود ، بنابراین در سال 2001 این مدرسه علمیه در مشهد تأسیس و در دانشگاه فردوسی تأسیس شد.

مدیر گروه علوم اسلامی دانشگاه ادامه داد: “رشد بنیادی عناصر با استعداد و علاقه مند در علوم اسلامی در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ، تلاش در جهت ترویج و تقویت اندیشه دینی و اندیشه دانشجویی ، فراهم آوردن برخی از نیروهای عقیدتی و اعتقادی درگیر برای محافظت از مرزهای فکری “نظام فرهنگی و اسلامی ، ایجاد زمینه ای مناسب برای وحدت عملی بین حوزه و دانشگاه ، از اهداف راه اندازی این حوزه علمیه است.

بیشتر بخوانید  دعوای علی شادمان و بچه در برنامه دورهمی ایرج طهماسب / فیلم

صادقی با اشاره به شرایط ورود علاقه مندان به حوزه علمیه شهید بهشتی اظهار داشت: تعیین تکلیف اخلاقی برای حضور منظم در برنامه ها و کلاسهای آموزشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بخشی از شرایط عمومی و اشتغال در مقطع تحصیلی مرتبط است و بالاتر در یکی از مراکز آموزش عالی مصوب. وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا تکمیل این مراکز ، فرصت حضور در هر دو دوره دانشگاهی و سمینار ، آموزش شخصی در حوزه علمیه و در عمل از جمله شرایط ویژه این دوره است.

مدیر گروه علوم اسلامی دانشگاه با بیان اینکه پس از اتمام کلیه دوره ها ، دانش آموزان گواهی پایان دوره دریافت می کنند ، گفت: در هر دوره 60 دوره از شاخه های مختلف علوم اسلامی از جمله انسان شناسی ، تدبر در تمدن ، بایت و مفاهیم قرآن ، جهاد اکبر ، مأموریت دانشجویی در سطح انقلاب اسلامی ، مطالعات سیاسی و دینی ، فقه و احکام دینی ، کلام اسلامی ، نظام سیاسی اسلامی ، متن های حدیث منتخب ، نهج البلاغه ، مقدمه ای بر ادیان منتخب ، اندیشه های رهبر معظم انقلاب ، صحیفه سجادیه و نظام حقوق زنان در اسلام را بیان می کند.

وی ادامه داد: دروس این مرکز چهارشنبه بعد از ظهر و صبح و پنجشنبه بعد از ظهر برای دوره های شخصی بصورت حضوری برگزار می شود که با توجه به شرایط موجود کلاسها در بهمن بصورت آنلاین و برای دوره های مجازی بصورت آفلاین خواهد بود.

صادقی خاطرنشان کرد: علاوه بر کلاس ها ، دانش آموزان با تحقیق در هر ترم با روش تحقیق آشنا می شوند و منابع معتبر علوم اسلامی را مطالعه می کنند. علاوه بر این ، اساتید این کلاس ها توسط اساتید حوزه و دانشگاه مقدس مشهد انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید  شکیرا خواننده مشهور از همسرش جدا شد

مدیر گروه علوم اسلامی دانشگاه با اجرای 10 ساعت تدریس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سال 1379 کار این واحد را آغاز کرد و گفت: در حال حاضر این گروه 49 ساعت تدریس را برای 500 مطالعه دینی در هفته انجام می دهد که از این تعداد بیش از 507 کلاس در شامل ترم.

این تعداد دوره های انجام شده در این زمینه را از زمان تأسیس آن در سال 1379 تاکنون ، به عنوان 19 دوره آموزشی با پذیرش حدود 4059 دانشجو و زن بررسی می کند و مشخص می کند: این افراد ، از کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا از همه دانشگاه های مشهد در سطح ، آنها در زمینه های مختلف علوم انسانی ، علوم پایه ، مهندسی ، پزشکی و فناوری نقش داشته اند.

مدیر گروه مطالعات اسلامی دانشگاهیان ادامه داد: علاوه بر این از این تعداد 1120 نفر تلاش مضاعف خود را در قالب 21 مراسم به اتمام رسانده اند و در حال حاضر حدود 500 معارف دینی دوره های حضوری و 120 نفر نیز برگزار می كنند. در دوره های مجازی شرکت کنید “

وی افزود: در سیستم مدیریت علوم اسلامی ، دانشگاهیان پس از مدیر اجرایی حوزه علمیه ، دارای بخشهای آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی ، رسانه ای و مالی هستند كه شامل كتابخانه ، سمعی و بصری ، تشریفات ، پوشش فرهنگی و مهدویت است.

صادقی خاطرنشان کرد: علاوه بر واحد آموزشی ، سایر واحدهای توانمند از جمله واحد تحقیقات و واحد فرهنگی که شامل یک بخش سمعی و بصری ، کتابخانه ، تشریفات و اردوها ، هنر و … فعالیت های فوق برنامه انجام می دهند.

بیشتر بخوانید  205 بیمار جدید مبتلا به بیماری عروق کرونر در کرمانشاه شناسایی شده اند

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید