ثبت نام افراد 60 سال به بالا را برای دریافت واکسن آغاز کنید



ایسنا / گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان از روند صعودی بیماری کووید 19 در این استان خبر داد و گفت: سیستم واکسیناسیون برای ثبت نام افراد 60 سال به بالا باز است و برای گروه های هدف صف است.

دکتر آبتین حیدرزاده در یک وبینار با روسای شبکه های بهداشت و درمان در استان گیلان گفت: روند بیماران سرپایی و شیوع ویروس در استان رو به بالا است ؛ با این حال ، بخش قابل توجهی از موارد مربوط به مسافرانی است که به گیلان سفر می کنند.

وی افزود: موارد در استان در گروه سنی میانسال قرار دارد در حالی که بیشتر موارد بستری در گروه های سنی زیر 10 سال و بالای 70 سال مشاهده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه گیلان با اشاره به اهمیت تسریع در روند واکسیناسیون گفت: “در حال حاضر سیستم واکسیناسیون برای ثبت نام افراد 60 سال به بالا و در همه شهرها که 70٪ از جمعیت را پوشش می دهد واکسن برای افراد مسن باز است. گروه های سنی آنها 65 سال سن دارند ، شروع واکسیناسیون برای 60 سال به بالا امکان پذیر است.

حیدر زاده با تأکید بر صف دقیق افراد برای دریافت واکسن ، گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده و بازدید و پایش مناطق مقاومت بسیج ، مقرر شده است که اگر استانداردهای لازم را داشته باشند ، این مراکز واکسینه شوند. برای افزایش ظرفیت تهیه واکسن به انسان ، استانها باید اضافه شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با مدیریت جدی و سیستماتیک می توانیم شرایط روستا را به جایی برسانیم که بتوانیم در کنترل بیماری و انجام واکسیناسیون و تضمین سلامت مردم به الگویی برای کشور تبدیل شویم.

بیشتر بخوانید  زمان غسل شب قدر | غسل شب قدر چگونه است | چه سوره هایی در شب قدر خوانده شود

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید