ثبت نام اربعین تمدید شد؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ثبت نام اربعین که قرار بود 26 مردادماه به پایان برسد تا 30 مردادماه تمدید شد.

ستاد مرکزی اربعین شرکت در مراسم پیاده روی اربعین عراق را منوط به ثبت نام قبلی در سامانه «سماح» کرد. تاکنون بیش از یک میلیون نفر برای اربعین پیش ثبت نام کرده اند اما پیش بینی می شود 5 میلیون ایرانی در این مراسم شرکت کنند.

پیش ثبت نام اربعین در سامانه «سماح» سازمان حج و زیارت از 19 تیرماه 1401 آغاز شد و تا پایان این هفته، جمعه 31 مردادماه ادامه دارد.

سازمان حج و زیارت یادآور شد: در این مرحله پیش ثبت نام، ثبت نام نهایی نیست و زمان ثبت نام نهایی را اعلام می کند. ضمناً تعهدی برای اعزام زائر ندارد.

آیا پیش ثبت نام اربعین رایگان است؟

پیش ثبت نام اربعین در حال حاضر رایگان است. سازمان حج و زیارت اعلام کرد در ثبت نام نهایی فقط حق بیمه که هنوز نرخ آن مشخص نشده است، اخذ می شود.

عراق در توافق با ایران، ویزا را در ایام اربعین لغو کرد، اما در سفر داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه از تاریخ عزیمت الزامی است.

در ستاد مرکزی اربعین فقط کسانی می توانند در سفر اربعین شرکت کنند که واکسن معتبر داشته باشند و حداقل دو نوبت واکسن دریافت کرده باشند و اگر شش ماه از نوبت دوم گذشته باشد دوز تقویتی می توانند در سفر اربعین شرکت کنند.

در بین افرادی که تاکنون برای سفر به اربعین پیش ثبت نام کرده اند، بیشترین درخواست برای سفر زمینی از مرز مهران و پس از آن مرزهای شلمچه، چزابه و خسروی بوده که بیشترین درخواست تردد در ایام اربعین را داشته اند.

بیشتر بخوانید  پوتین ترور دختر دوگین را جنایتی فجیع خواند

دیدگاهتان را بنویسید