ثبت رکورد کمترین میزان مصرف مواد نسوز در شرکت فولاد مبارکه



غلامرضا کمالی مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: رکورد قبلی 6.15 کیلوگرم بر تن مذاب و مربوط به فروردین 1396 بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش حداکثری مواد اولیه به ویژه نوع مواد نسوز نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی محصول دارد، گفت: به منظور نظارت بر مدیریت مواد نسوز با توجه به شاخص های جهانی و ارتقای کیفیت این مواد. مواد، با توجه به افزایش و نیاز تولید، مرکز مواد نسوز، اقدامات متعددی را انجام داده و کارکنانش نظارت و اجرا می کنند که یکی از نتایج چشمگیر ثبت رکورد مذکور است.

به گفته رئیس مرکز تعمیرات اساسی فولاد نسوز، دستیابی به این رکورد ارزشمند به لطف خداوند متعال، حاصل زحمات و تلاش های فراوان مرکز تعمیرات اساسی فولاد نسوز و پیمانکاران مربوطه، تعامل و همکاری موثر است. واحدهای تولید و تعمیرات اساسی حوزه فولادسازی، اعمال صحیح دستورالعمل استفاده، بازرسی مستمر تجهیزات و همچنین همکاری واحد خرید مواد مصرفی در تهیه مواد نسوز مرغوب.

پس از کسب این موفقیت، برخی کارشناسان و کارگران ذیربط خود را در این زمینه اعلام کردند که در ادامه سخنان آنها را می خوانیم.

رضا جهانشاهی رئیس بخش فنی مرکز تعمیرات نسوز

نسوزها همواره یکی از اصلی ترین مواد مصرفی در فرآیند مستمر تولید و ریخته گری فولاد به شمار می روند و هرگونه نوسان در کمیت، کیفیت و قیمت آنها مستقیماً بر قیمت نهایی فولاد تأثیر می گذارد. بنابراین هزینه های مواد نسوز باید با بهبود مستمر و تهیه به موقع مواد نسوز به طور مداوم کنترل شود.

بیشتر بخوانید  رشد و نگهداری گیاه دراسنا و اطلاعات در مورد تکثیر و پرورش این گیاه آپارتمانی

مدیریت هزینه و هزینه یکی از اهداف اصلی شرکت فولاد مبارکه برای ادامه حضور موفق در بازارهای داخلی و جهانی است. با توجه به مشارکت تولید فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور، کاهش مصرف مواد نسوز کمک قابل توجهی به تحقق این هدف خواهد کرد. در این راستا کیفیت مواد نسوز مورد استفاده و کنترل فعلی فرآیندهای تولید و ریخته گری فولاد و تثبیت شرایط کاری منجر به کاهش مصرف و هزینه مواد نسوز می شود.

کسب این افتخار حاصل تلاش و نظارت مستمر کلیه کارکنان واحد نسوز، حوزه تولید و ریخته‌گری مستمر فولاد، پیمانکاران و همکاران واحد تدارکات مواد مصرفی است. لذا قدردان همه این عزیزان هستیم.

احمدرضا ایرانپور، رئیس تعمیرات نسوز فولادسازی

پس از موفقیت های پی در پی معظم فولد مبارکه، موفق به ثبت این رکورد ارزشمند در زمینه مصرف مواد نسوز در زمینه تولید فولاد و ریخته گری مستمر شدیم.

یکی از ماموریت های عمده کارکنان این شرکت کاهش هزینه ها و صرفه جویی در تولید می باشد که در کنار سایر پارامترهای تولید رصد می شود و یکی از موارد هزینه بر مواد نسوز می باشد. این موفقیت با تلاش شبانه روزی کارکنان کلیه کارخانه های کارخانه فولاد، مواد نسوز، تهیه مواد مصرفی و پیمانکاران حاصل شد. امیدواریم با تلاش شبانه روزی بتوانیم گامی در راه سربلندی و اعتلای کشور عزیزمان برداریم.

محمد فخری، سرپرست گروه بازیگری

با تشکر و قدردانی از زحمات و نظارت شبانه روزی کارگران زحمتکش کارخانه نسوز که منجر به ثبت رکورد ارزشمندی در مصرف ماهانه مواد نسوز در مهرماه گردید، این موفقیت را به تمامی کارکنان تولیدی در مبارکه تبریک عرض می نمایم. واحد ریخته گری فولاد به خاطر کسب این رکورد و تلاش و مشارکتشان از تحقق این مهم صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید  نرخ رسمی ارز یورو و 28 ارز افزایش یافت

امیرحسین مرادی، رئیس کوره های قوس الکتریکی

به دست آوردن سوابق مصرف مواد نسوز در مهر ماه 1401 حاصل تلاش و نظارت شبانه روزی کارکنان در تولید، نسوز، تعمیر و خدمات فنی کوره های قوس الکتریکی است. امیدواریم با حفظ شرایط ایمن این روند موفق ادامه یابد.

محمد محسن رفیعیان، رئیس شیفت و تحویل پاتیل

تقدیم به کلیه همکاران پرتلاش و ارزشمند واحد نسوز که با همدلی، همت و عزم ستودنی خود و کسب رکورد هزینه ماهانه در مهرماه توانستند گام مهم دیگری در راستای اهداف سازمان بردارند.

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید