مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ثبت‌نام بیش از ۳۵ هزار نفر در آذربایجان غربی در طرح ملی مسکن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، سیدمحسن حمزه لو روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن زمین های مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید ۴۲ هزار واحد مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

حمزه‌لو افزود: براساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است و دستگاه‌های اجرایی تا ۲ ماه فرصت دارند تا روند انتقال اراضی را انجام دهند.

وی بیان کرد: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.  

وی افزود: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.  

به گزارش ایرنا، براساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهرها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید  حضور شرکت سنگ آهن گهرزمین در دهمین نمایشگاه بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *