ثبت‌نام ۹ میلیون متقاضی برای طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو حاوی چه پیامی است؟



سعید مدنی ثبت 9 میلیون و 200 هزار فقره مطالبات در طرح فروش اضطراری اخیر ایران خودرو را نشان از تقاضای کاذب در بازار خودرو و تنها ناشی از سامانه قیمت گذاری دستوری دانست و در ادامه اظهار داشت: سامانه قیمت گذاری یک سامانه شکست خورده و عمده است. از تقاضای طرح‌ها در قرعه‌کشی‌ها، افرادی هستند که مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار را برای خرید از کارخانه ثبت‌نام می‌کنند و دولت باید در این خصوص برنامه‌ریزی کند.
وی در خصوص وجود مطالبات واهی در بازار خودرو، حدود 300 تا 400 هزار نفر از 9 میلیون ادعا را خریدار واقعی عنوان کرد و افزود: با کسر حداکثر یک میلیون نفر، در واقع 8 میلیون ادعای کذب در این بازار وجود داشت. طرح قرعه کشی.”

مدیرعامل سابق سایپا با بیان اینکه در نهایت از هر 10 ثبت نام کننده ممکن است یک نفر فرصت خرید خودرو به قیمت کارخانه را داشته باشد، تصریح کرد: در واقع بیش از 90 درصد تقاضا، تقاضای کاذب است.

مدنی تاکید کرد: با وجود اختلاف قیمت 100 تا 200 میلیون تومانی بین قیمت کارخانه ای خودرو با بازار، مسلما تقاضای کاذبی برای این محصول وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده سرمایه ای از خودرو به کل جامعه تسری پیدا کرده است و حتی کسانی که خودروی بیشتری دارند به دلیل برخی شرایط محدود کننده مجددا به نیابت از سایر اعضای خانواده در قرعه کشی شرکت می کنند در حالی که نیاز واقعی به وجود ندارد و این وضعیت منجر به نقض حقوق مصرف کنندگان واقعی می شود به طوری که تحقق تقاضای واقعی برای خودروی مورد نظر غیرممکن یا دشوار می شود.

بیشتر بخوانید  داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی اقدام کنند

دارم چش میزنم

دیدگاهتان را بنویسید