تیکه سنگین داور عصرجدید به احسان علیخانی



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: عصر جدید مسابقه استعدادیابی تلویزیونی است که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه و پخش می شود. عصر جدید به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی با سه شبکه رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران که فصل اول آن از 26 بهمن 1396 آغاز شد و فصل دوم پخش شد. عصر جدید همچنین در 27 مارس 2017 شروع و در 20 مارس 2017 به پایان رسید. همچنین فصل سوم عصر جدید از اول آوریل 1401 مصادف با نوروز و آغاز قرن پانزدهم شمسی پخش خواهد شد.

در این برنامه شرکت کنندگان می توانند به صورت انفرادی یا گروهی از رشته های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله آواز، شعبده بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن خوانی، ریاضی، بیت باکس، ژیمناستیک، همگام سازی، هنرهای رزمی، نمایش، پارکور، ریتمیک حرکات و … شرکت کنید. این برنامه توانایی های مختلفی را از سراسر ایران جذب می کند.

هر شرکت کننده سعی می کند با نشان دادن استعداد خود به صورت زنده و گرفتن یک سفید یا رای داوران حاضر را تحت تاثیر قرار دهد. داوری فصل اول و دوم را امین حاجایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی بر عهده داشتند. احسان علیخانی تهیه کنندگی و اجرای برنامه را بر عهده دارد و در فصل سوم امین حیایی به همراه مجید اسمعلی، کارن همجنفر و ژاله صامتی داوری فصل سوم فصل جدید را بر عهده دارند.

روش برنامه

مرحله شناسایی

برای شرکت در برنامه عصر جدید، ابتدا یک نفر حداکثر پنج دقیقه از استعداد خود را ضبط می کند و به سایت برنامه ارسال می کند که توسط یک تیم داوری 20 نفره بررسی می شود و پس از بررسی، فیلم های مستعد انتخاب و اعلام می شود. افراد با استعداد

مرحله تأیید

این افراد پس از پذیرش باید شخصا استعداد خود را به این تیم نشان دهند. در مرحله حضوری یا تایید، فرد مستعد باید در مرحله مقدماتی اجرا کند که به صورت زنده روی صحنه اجرا می شود و از فصل دوم 4 قسمت اول دوره جدید مرحله تایید است.

مرحله مقدماتی

این فاز 26 قسمت در فصل اول و 20 قسمت در فصل دوم داشت. در این مرحله افراد یا گروه های مستعد استعداد خود را به صورت زنده در مقابل داوران اصلی برنامه و مخاطبان حاضر آشکار می کنند. البته بینندگان تلویزیون بعداً تصاویر ضبط شده را در تلویزیون خواهند دید.

بیشتر بخوانید  بازی ایران و آمریکا ۶۱۰ میلیون تومان فروخت

در هر برنامه 7 شرکت کننده حضور دارند که 2 نفر در فصل اول یک نفر با رای مستقیم داوران و یک نفر با نظر مردم به مرحله دوم رفتند. اما در فصل دوم برای افزودن جذابیت به برنامه های صحنه های زیر، هر شب صفر تا چهار گزینه امکان پذیر است. به این ترتیب یک شب اجراها می تواند ضعیف باشد و یک نفر می تواند به مرحله بعد برود و شب بعد اجراها می تواند بهتر باشد و سه نفر شایسته صعود هستند. بنابراین، به طور متوسط ​​هر شب دو نفر صعود می کنند، اما افراد شایسته تر.

در فصل اول 15 اعتبار اسنادی (کارت طلایی) در مرحله مقدماتی وجود داشت که هر داور 3 اعتبار اسنادی و مجری و تیم داوری برنامه 3 اعتبارنامه و هر فرد یا گروهی که با کسب کارت طلایی بدون گذراندن مرحله دوم به نیمه نهایی صعود کرد. اما در فصل دوم، کارت ها حذف می شوند و زنگ طلایی جایگزین می شوند تا مسابقه به استانداردهای جهانی نزدیک شود. هر داور و مدیر برنامه حق دارد زنگ طلایی را یک بار به مدت 26 شب از مرحله اول به صدا درآورد، به این معنی که کل زنگ طلایی می تواند برای پنج شرکت کننده برتر پخش شود.

فاز دوم

در مرحله دوم فصل اول، 60 شرکت کننده در 15 قسمت و 4 نمایش در هر شب حضور داشتند و داوران دو نفر را برای رای مردم معرفی کردند. تماشاگران تلویزیون پس از هر اجرا 24 ساعت فرصت داشتند تا به یکی از آنها رای دهند تا به مرحله بعدی یعنی نیمه نهایی راه پیدا کنند.

بنابراین در فصل اول فرمول عبور به مرحله دوم به این صورت بود که در هر 26 قسمت دو نفر با رای تیم داوری و انتخاب مردم صعود کردند. همچنین 15 اعتبار اسنادی به نفرات برتر اهدا شد که 6 نفر از آنها پس از مسابقات و آموزش در باشگاه عصر جدید به مرحله دوم راه یافتند. در مجموع 2 نفر توسط تیم برنامه ریزی برای رفتن به مرحله دوم انتخاب شدند. یعنی در نهایت 60 نفر به مرحله دوم صعود کردند.

اما در فاز دوم فصل دوم شاهد حضور 50 شرکت کننده بودیم که طی 10 شب و 5 اجرا در هر شب حضور داشتند. البته فراموش نکنیم که تا به حال پنج اجرا با زنگ طلا به نیمه تمام رفته است.

در فصل دوم، در مرحله دوم، داوران هر شب دو اجرا را انتخاب کردند و انتخاب نهایی به مردم واگذار شد. با انتخاب شرکت کنندگان یا تیم های هر شب، افراد از هر بخش یک نفر را برای صعود به نیمه نهایی انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید  مار پیتون برمه ای با این سلاح تمساح را بلعید!

همچنین تغییر بعدی فصل دوم دوره جدید در مرحله دوم و قبل از ورود به مرحله نیمه نهایی این بود که در نیمه نهایی فصل دوم همانطور که در بالا توضیح داده شد 15 شرکت کننده صعود کردند که ده نفر اول هر گروه برنده شدند. . بیشترین تعداد آرا و پنج نفری که از مرحله اول زنگ طلایی را دریافت کردند. اما برای هیجان‌انگیز کردن این مرحله و افزایش تعداد نیمه‌نهایی‌ها، سازندگان تصمیم گرفتند که در فصل دوم، هر یک از چهار داور و همچنین میزبان، حق حضور در بین ده شرکت کننده‌ای را داشته باشند که در فصل دوم رای نداده‌اند. . مرحله و مسابقه می‌دهند، شکست می‌خورند، فرد یا تیمی را انتخاب می‌کنند و به وسط می‌رسند. به همین دلیل است که این درجه را درجه نجات می نامند. به این ترتیب پنج شرکت کننده دیگر به مجموع شرکت کنندگان اضافه شدند و در مجموع 20 شرکت کننده به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

مرحله نیمه نهایی

نیمه نهایی فصل اول دوره جدید در 5 قسمت برگزار شد که در آن 3 شرکت کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند و از هر قسمت یک نفر با رای مردم در مرحله پایانی دوره جدید یعنی در مجموع پنج نفر قرار گرفت. مردم به مرحله نهایی رفتند.

در فصل دوم مسابقات نیمه نهایی در 5 قسمت برگزار شد که به دلیل تعداد زیاد کوهنوردان در هر قسمت 4 شرکت کننده به رقابت پرداختند و هر شب داوران دو اجرا را حذف و دو اجرا را انتخاب کردند. . در نهایت با یک رای از هر شب اجرا، یک شرکت کننده و در مجموع پنج شرکت کننده به مرحله نهایی راه یافتند.

فاز نهایی

فاز پایانی فصل اول دوره جدید در 1 قسمت و برای اولین بار به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شد. در این مرحله پنج نفر یا گروه راه یافته به فینال با یکدیگر به رقابت پرداختند و داوران رای نیاوردند بلکه داوران فقط نظر شخصی خود را اعلام کردند. سرانجام با رای مردم بالاترین اعضای دوره جدید در همان شبی که رای مردمی اعلام شد و به ترتیب از اول تا پنجم اعلام شدند.

اما در فصل دوم، در حالی که سازندگان این برنامه تلاش زیادی کردند، همانطور که در فصل اول، فاز پایانی فصل دوم برای پخش زنده از تلویزیون، به دلیل بیماری عروق کرونر قلب مجبور به ضبط برنامه در مقابل شدند. بینندگان و داوران استودیو

بیشتر بخوانید  هدیه ویژه اماراتی‌ها به مسی؛ ساعت طلایی-الماسی با ارزش نجومی+عکس

جوایز

در فصل اول دوره جدید جایزه فینالیست برای نفر اول 500 میلیون تومان، نفر دوم 200 میلیون تومان، نفر سوم 100 میلیون تومان، نفر چهارم 75 میلیون تومان و نفر چهارم 50 میلیون تومان بود. نفر پنجم

البته در فازهای قبلی فصل اول و دوم به افراد یا گروه هایی که به دلایل مختلف نیاز به کمک مالی داشتند تا سقف سی میلیون تومان جایزه تعلق می گرفت.

در فصل دوم دوره جدید جایزه فینالیست برای نفر اول 600 میلیون تومان، نفر دوم 350 میلیون تومان، نفر سوم 200 میلیون تومان، نفر چهارم 150 میلیون تومان و نفر چهارم 100 میلیون تومان بود. نفر پنجم

داوران فصل جدید عصر جدید

صامتی که در «جوکر» نیز با احسان علیکانی همکاری داشت، پس از دو فصل جایگزین روی نونهالی خواهد شد.

مجید اسماعیلی که جایگزین سید بشیر حسینی شد، چهره ای کمتر شناخته شده در هیئت داوران است اما تهیه کنندگی 10 فیلم بلند سینمایی از جمله «شکسته» ساخته علی روئین تن، «چراغ های ناتمام» مصطفی سلطانی و «آفریقا» به کارگردانی هومن را در کارنامه دارد. سیدی که هر سه سازندگانش او را اولین فیلم بلند سینمایی می دانند با فیلم های «جعبه سرخ» و «جبهه ماه» جوایز متعددی از جشنواره های بین المللی دریافت کرده است و دومین فیلم «شاهزاده ایرانی» این تهیه کننده است. جشنواره فیلم آتش موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد.

وی علاوه بر مهندسی برق، دارای مدرک فوق لیسانس در رشته علوم سیاسی نیز می باشد.این مجموعه انیمیشن دو فیلم در این زمینه کارگردانی کرده است که می توان آنها را در زمره انیمیشن محبوب «حاکم آب» طبقه بندی کرد.

به گفته مهدی بلوکات قائم مقام شبکه سه، سری جدید برنامه های عصر جدید از عید سعید فطر مصادف با 27 اسفند سال جاری تا عید غدیر 1401 از شبکه سه پخش می شود.

«عصر جدید» با اجرای، تهیه کنندگی و کارگردانی احسان علیخانی اولین و بزرگترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی ایران است که با حضور استعدادهای خاص در زمینه های سرگرمی، هنری و ورزشی مقابل دوربین می رود. . مهارت ها.


دیدگاهتان را بنویسید