تیپ نظامی هدیه تهرانی پس از سالها جلوی دوربین! دارد می آید؟


هدیه تهرانی متولد ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران بازیگر سینمای ایران است. او همچنین به عکاسی و ورزش در تای چی چوان مشغول است. وی برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است.

او ابتدا در فیلم روز حادثه ایفای نقش کرد، اما بعداً لادن مستوفی جایگزین او شد. کیانوش عیاری نیز او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها جایگزین بدیعی عسل شد. اما در نهایت مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه ای شد.


تیپ نظامی هدیه تهرانی پس از سالها جلوی دوربین!

«سلطان» اولین فیلم او با قرارداد 600 هزار تومانی بود.

بازی راحت و روان او در فیلم های عجیب و غریب به ویژه شوکران تحسین منتقدان را برانگیخته است. یکی از بهترین بازی های او که در جشنواره فیلم فجر و تندیس طلایی خانه سینما برایش سیمرغ بلورین به ارمغان آورد و تحسین نویسندگان و منتقدان را برانگیخت، بازی خاطره انگیزش در چهارشنبه سوری بود. مجله همشهری جوان پس از مهناز افشار او را به عنوان دومین بازیگر زن پردرآمد دهه هشتاد برگزید.

داشتم در مغازه قدم می زدم و می خواستم یک فرش برای تزئین بخرم، اما وزن دو نفر را که از قفسه ها نگاهم می کردند، احساس کردم. آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا که هم برای خرید به فروشگاه آمده بودند. من ابتدا به پیشنهاد هاجیان برای بازی جواب «نه» دادم، اما حاجیان و شریفینی شماره تماس مادرم را دریافت کردند و تماس آنها با ما قطع نشد.


تیپ نظامی هدیه تهرانی پس از سالها جلوی دوربین!

انصاریان یکی از پرطرفدارترین بازیکنان پرسپولیس در آن سال ها بود و برای خودش اسم و رسمی داشت و هدیه تهرانی در اوج بازیگری بود که این شایعه توسط مادر هدیه تهرانی به شدت تکذیب شد.

بیشتر بخوانید  تیپ پاییزی و خنده دار فرشتا حسینی/آیا لباس پوشیدن بلد نیست؟!

وی در واکنش به خبر ازدواج دخترش با علی انصاریان گفت: من اصلا علی انصاریان را نمی شناسم که دخترم می خواهد با او ازدواج کند!

هدیه تهرانی در اولین روز سال 1386 با هومن بهمنش که در آن زمان شناخته شده نبود، ازدواج کرد، زیرا این خبر پرتیراژترین خبر رسانه ها بود، اما زندگی آنها در همان سال منجر به جدایی و طلاق شد.

همانطور که خودش در مصاحبه ای گفته است: هیچ وقت بازیگری را جدی و عاشقانه نگرفت اما باز هم برایش جذاب بود. جذابیتی که دنیای درام برای همه به هر شکلی دارد. او را نیز با خود به سینما برد. علاوه بر این پدرش هم از تئاتر فرار کرد، جالب اینکه مادربزرگش هم در سی سالگی در یک فیلم بازی کرد.


دیدگاهتان را بنویسید