تیپ عجیب و غریب فرشته حسینی جنجال ساز شد


فرشته حسینی بازیگر ایرانی-افغانی سینمای کشور است. فرشته حسینی همسر نوید محمدزاده دیگر بازیگر ایرانی است. فرشته حسینی در فیلم «برادران لیلا» نوید محمدزاده در جشنواره کن ۲۰۲۲ حضور داشت اما لباس و کیف خاص فرشته حسینی دستمایه این جشنواره شد. این لباس دست ساز هنرمند هرمزی است که مخصوص فرشته حسینی ساخته شده است.

فرش قرمز 2022 کن میزبان یکی از تاثیرگذارترین زوج های ایرانی بود. فرشته حسینی بازیگر افغانستانی کشورمان همسرش نوید محمدزاده را در هفتاد و پنجمین جشنواره کن همراهی کرد و در کنار او روی فرش قرمز کن حاضر شد.

آخرین استایل رسمی که از حسینیه فرشتا دیدیم مربوط به مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر 1400 بود که با لباسی از برند ایرانی (سطح بالا و مد درجه یک) در این مراسم شرکت کرد و موفق به دریافت درجه افتخار شد برای بهترین بازیگر زن

فرشته حسینی با لباسی از همین برند ایرانی روی فرش قرمز کن ۲۰۲۲ حاضر شد و بعید نیست که سفیر این برند ایرانی شود. این لباس فرشتا حسینی به صورت سفارشی گلدوزی شده و پارچه اورالی سراسر کار شده است. شلوارهای گشاد و دمپایی نیز گزینه های خوبی برای افراد قد بلند و لاغر هستند. نوار پهن در کمر نیز باعث می شود کمر کمی پهن تر به نظر برسد. اگر کمربند باریکتر بود، بدن بلندتر به نظر می رسید.

جدا از لباس فرشتا حسینی که جلب توجه می کرد و می توانست انتخاب رسمی تری برای این مراسم باشد، کیف مخصوص فرشتا حسینی هم جلب توجه کرد. کیف این بازیگر نیز از یک برند ایرانی انتخاب شده است و به گفته برند این کیف تنها در یک نسخه دوخته شده است و همانطور که مشاهده می کنید تنها کپی از این هنر ایرانی در دستان فرشتا حسینی است.

بیشتر بخوانید  پردرآمدترین ورزشکاران جهان وارد گینس شد!

طرح این کیف «بل» (ایار؛ هرمزگانی) نام دارد و با هنر گلابتون دوزی تزیین شده است. این هنر توسط هنرمندی به نام راضیه ملاحی اهل جزیره هرمز ساخته شده است.

گلابتون دوزی; تأثیر هنر زنان در جنوب ایران

گلابتون دوزی که با نام های دیگری مانند گل دوزی یا کام دوزی نیز شناخته می شود، هنری قدیمی است که آغاز آن در ایران به دوره هخامنشیان برمی گردد. در استان ها و شهرهای مختلف ایران مانند اصفهان، هرمزگان، بوشهر، شوش و یزد این هنر در زمره هنرهای معروف بانوان قرار می گیرد.

گلابتون دوزی نیز مانند بسیاری از گلدوزی های سنتی دیگر محصول دقت و ظرافت زنان و دختران این خطه جنوبی ایران است. از این رو می توان گلابتون دوزی را یکی از بارزترین جلوه های هنر و هنر عامیانه زنان در این منطقه دانست که زبانی گویا از شیوه زندگی، عقاید و فرهنگ، پوشش و آداب و رسوم نواحی جنوب ایران است. .

بسیاری از زنان محلی با انجام فعالیت های هنری مانند گلدوزی برای خود یا اعضای خانواده خود درآمد کسب می کنند. این هنر بر روی پارچه های سنتی و ظریف مانند لباس های سنتی و یا تورهای ظریف عروسی انجام می شود. معمولاً این پارچه ها با روکش های طلا، نقره و سفید تزئین می شوند و محصول نهایی در بازار به فروش می رسد.

گلابتون نوعی نخ طبیعی است که برای دوخت روکش و پولک های فلزی در رنگ های مختلف مانند زرد و سفید استفاده می شود. خانم های هنرمند معمولا از این نخ برای ایجاد طرح ها و نقش های زیبایی مانند گل، اسلایم و طرح های نمادین استفاده می کنند. امروزه هنر گلابتون دوزی بر روی لباس، مانتو، پرده، پرده، روبالشی و یقه نیز اجرا می شود و زیبایی آن ها را چندین برابر می کند.

بیشتر بخوانید  سازمان بهداشت جهانی تجهیزات پزشکی به خراسان شمالی اهدا کرد

این هنر با دست و نخ روی پاپیون یا قاب چوبی با نخ گلابتون دوخته می شود. به این ترتیب هنرمند نقش مورد نظر خود را روی پارچه می کشد و با استفاده از نخ ها و روکش های رنگی (مثل قرمز، طلایی، نقره ای) روی پارچه هنر خود را خلق می کند. گاهی هنرمندان ماهر با استفاده از مهارت و ظرافت خود از پولک و مهره برای زیبایی بیشتر این هنر استفاده می کنند. به همین دلیل خلاقیت در این هنر زیاد است و هنرمند می تواند خلاقانه و مطابق سلیقه خود این هنر را خلق کند. این هنر معمولا توسط بانوان هنرمند استان های مختلف ایران اجرا می شود. آنها محصولات خود را در بازارهای فروش داخلی و خارجی می فروشند و از این طریق درآمد کسب می کنند.

شهرستان های بندرلنگه، بندرعباس، میناب و روستاهای اطراف آنها از مراکز اصلی تولید گلدوزی در استان هرمزگان هستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید