تیرآهن ها پس از لغو تحریم ها ارزان شدند



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، امروز 18 بهمن ماه دولت بایدن برخی تحریم های ایران را لغو کرد. اکنون با لغو تحریم ها، بازار ارز به ادامه مذاکرات واکنش نشان داده است. پس امروز قیمت دلار کاهش.

همین کاهش قیمت دلار قیمت تیرآهن و آرمیچر را کمی پایین آورد. بااینکه قیمت تیرآهن و تقویت تاثیر مستقیمی بر قیمت مسکن دارد اما برخی از تحلیلگران معتقدند رفع تحریم در کوتاه مدت تاثیری بر کاهش قیمت فلزات نخواهد داشت.

برخی دیگر می گویند قیمت فلزات مختلف تا نتیجه نهایی مذاکرات متفاوت خواهد بود. بنابراین کاهش بیشتر قیمت فلزات متاثر از نرخ کاهش دلار است.

اما با توجه به نزدیک شدن به سال نو، همچنان تقاضای کمی برای تیرآهن و آرماتور در بازار وجود دارد.

به نظر می رسد برخی سازندگان فعلا دست به دست هم داده اند و منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند. با این حال، در صورت انتشار نتایج مذاکرات، کاهش کاهش خواهد یافت قیمت تیرآهن و سطح مقطع آرمیچر باشد.

قیمت تیرچه چند بود؟

تحقیقات نشان می دهد امروز ۱۶ بهمن ماه هر کیلوگرم آرماتور فولادی سایز ۱۴ در بازار با ۲۰۰ تومان کاهش به ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است. همچنین قیمت هر کیلوگرم تیرآهن نیز 24 فولاد کاهش یافت و با همان قیمت 15 هزار و 612 تن معامله شد.

آیا کاهش قیمت فلزات ادامه دارد؟ برخی از فروشندگان می گویند اگر نتیجه مذاکرات نهایی مثبت باشد و بر حرکت قیمت دلار در بازار تاثیر بگذارد، فلزات موجود در بازار ایران ارزان می شوند.

بیشتر بخوانید  شیطنت "باران کوثری" گل کرد/ عکس

در همین رابطه محمدصادق چیت ساز یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آهن آلات گفت: هر ساله در ماه های پایانی سال تقاضا برای فلزات افزایش می یابد. زیرا سازندگان مسکن نسبت به سال گذشته اقدام به خرید مصالح ساختمانی برای سال آینده می کنند. امسال اما نتیجه نهایی مذاکرات در انتظار است.

ساخت و ساز چقدر کاهش یافته است؟

آخرین گزارش مرکز آمار ایران از روند بازار مسکن حاکی از آن است که در تابستان امسال 93 هزار و 578 فقره پروانه ساختمانی در کشور صادر شده که نسبت به بهار امسال 9.5 درصد و نسبت به بهار امسال 31.9 درصد رشد داشته است. سال تابستان سال گذشته درصد کاهش یافته است.

پیش از این حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن فروشان گفته بود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و به تبع آن قطعی برق بلوک های فولادی، قیمت تیرآهن و آرماتور افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید