مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تک‌تراپی درمانی تکنولوژیکی (RF) در درمان درد مفاصل و عضلانی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان تکنولوژیکی یا (RF)

دستگاه پالس مرکز یک مدولاتور پیشرفته بر اساس ترکیبی از طیف گسترده ای از طول موج های فرکانس رادیویی و سیگنال های پیام عصبی و عضلانی است. مدولاسیون های مختلف (FSK-AM-PVM) و ترکیب آنها با تغییر محدوده فرکانس بالا (SVEEP) امکان اجرای فرآیندهایی مانند:

  • جریان خون
  • اکسیژن رسانی
  • گرما درمانی
  • انقباض و انبساط عضلانی
  • ارسال سیگنال های عصبی برای جلوگیری از انتقال پیام های درد در بافت تحت درمان.

با دلگرم کننده با من باش.

درمان تکنولوژیکی یا (RF)

مونوتراپی یک روش درمانی جدید و پیشرفته در فیزیوتراپی است او به تازگی وارد دنیای توانبخشی ورزشی و ریکاوری از مصدومیت شده است. این تکنیک فیزیوتراپی نماینده موفقیت انقلاب در درمان غیر جراحی آسیب های استخوان، مفاصل و بافت های نرم و برخی بیماری های دیگر متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، با استفاده از تکنیک های درمانی پیشرفته، به بیماران کمک می کنند تا درد و ناراحتی را کاهش دهند. تک درمانی یکی از این تکنیک های پیشرفته برای بازسازی بافت است که بر اساس آخرین دانش علمی در فیزیوتراپی است.

مونوتراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که در کلینیک های سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به طور گسترده توسط فیزیوتراپیست ها استفاده می شود. این روش به بیماران کمک می کند تنها با یک جلسه درمانی، بهبود قابل توجهی در وضعیت خود مشاهده کنند. این یکی از قدرتمندترین فناوری های پزشکی است که در دسترس بیماران در حال حرکت است بهبود و بهبودی بیماران مبتلا به درد گردن، پا، پارگی رباط و سایر آسیب ها و مشکلات آن کمک می کند.

قابلیت انجام پنج فرآیند بیولوژیکی فوق با کنترل موثر عمق درمان به عنوان پارامتر کنترل ، او امکانات ویژه ای به دستگاه داد که به نوبه خود قادر به انجام دوره های مختلف درمانی است فیزیوتراپی، توانبخشی، ورزش درمانی، زیبایی و تناسب اندام به صورت تحریک برای بازسازی بافت، تسریع دوره بازسازی و ترمیم، پیشگیری و کاهش درد، تقویت عضلات، شل کردن عضلات بدن، سوزاندن چربی، لیفت، تغییر خواص کلاژن و تحریک جدید کلاژن در بافت مناسب برای شکستن سد امپدانس بافت بدن به عنوان یک حامل موج برای ارسال پیام های مختلف RF در زیر پوست قرار دارد.

مکانیسم عملکرد این دستگاه با مبنای فرکانس برای اعصاب و ماهیچه ها (در اعماق بیشتر از هر دستگاه دیگری و فواصل بیشتر بین دو قطب بیشتر از هر دستگاه دیگری) امکان پذیر است و همچنین دارای خواص عملکردی می باشد:

تشدید مولکول های آب و در نتیجه رزونانس مولکول های اکسیژن محلول در آب و در نتیجه اکسیژن رسانی بیشتر و گرمای عمیق باعث افزایش قطر رگ های خونی می شود که با گرمای عمیق باعث جریان خون به ناحیه تحت درمان شده و فیلتر شده و موج مدوله شده رگ ها را افزایش می دهد. پیام عضلانی برای انقباض و انبساط توسط عضله جذب می شود.

اصلاح خواص کلاژن

نکته مهم در این درمان انتقال حرارت به عمق مورد نظر با ایجاد میدان الکترومغناطیسی است که در این حالت افزایش 10 تا 15 درجه بر روی بافت ها، کلاژن و الیاف اعمال می شود که منجر به تغییر شکل مناسب بافت می شود. دستمال مرطوب الیاف مرطوب و قوی تر کلاژن شکل سفت تری به خود می گیرند که پوست را زیباتر می کند. نتایج نشان می دهد که چین و چروک ها عمیقا کاهش یافته و از بین می روند و روند بازسازی کلاژن بهبود یافته و در نتیجه زیباتر می شود. دستگاه با اعمال حرارت عمیق، بافت چربی را منعطف و منعطف می کند و با تحریک عضلات پشت بافت چربی باعث ایجاد فشارهای طبیعی بر روی آنها و در نهایت تشکیل مجدد آنها می شود.

بیشتر بخوانید  ​معرفی قطره چشم آنتازولین و زایلومتازولین

چربی سوزی با یک فرآیند طبیعی

اعمال گرمای عمیق و افزایش متابولیسم عضلانی با اکسیژن رسانی و انقباض و انبساط عضلانی، فرآیندی بسیار شبیه به تمرینات سنگین برای چربی سوزی کوتاه مدت است.

امکان انتخاب عمق نفوذ

سه حوزه اصلی کار: زیبایی، تناسب اندام و فیزیوتراپی

  • حداکثر قدرت و عمق نفوذ نسبت به دستگاه های دیگر
  • افزایش اکسیژن رسانی و دمای بافت عمیق
  • کاهش وزن بدون بازگشت
  • شبیه ساز کامل فعالیت های ورزشی

عملکردهای موازی دستگاه در منوی فیزیوتراپی برای کمردرد

  • تسکین درد مزمن و درد ناشی از آسیب های ورزشی
  • تحریک و تسریع روند بازسازی بافت های آسیب دیده
  • مناسب برای استفاده بعد از جراحی ارتوپدی
  • تقویت و بازسازی عضلات
  • گرما درمانی با امواج الکترومغناطیسی

دستگاه در منوی زیبایی کار می کند

  • جوانسازی و جوانسازی پوست
  • رفع چین و چروک
  • لکه ها، خال ها و جوش ها را از بین ببرید
  • فرم دهی و ماساژ صورت
  • لیفت کردن پوست
  • رفع سلولیت

عملکرد همزمان و موازی دستگاه در منوی تناسب اندام

  • دانلود تحریک و تقویت عضلات
  • تجزیه چربی
  • فرم دهی، لیفتینگ و بازسازی پوست

تفاوت این دستگاه با سایر دستگاه های RF چیست؟

  1. دستگاه های RF فقط حاوی یک یا چند فرکانس RF هستند. اما این دستگاه از محدوده فرکانس RF به عنوان موج حامل استفاده می کند.
  2. دستگاه های RF تنها در یک عمق معین گرما تولید می کنند، در حالی که این دستگاه ها یک دوره تصفیه را در اعماق انتخاب شده توسط کاربر انجام می دهند.
  3. دستگاه های RF قادر به ارسال پیام های عصبی برای جلوگیری از درد نیستند، اما این دستگاه می تواند با نصب سیگنال های عصبی فرکانس پایین پیام های عصبی را ارسال کند.
  4. دستگاه های RF قادر به انقباض و انبساط ماهیچه ها نیستند، در حالی که با تعدیل این دستگاه پیام هایی برای انبساط و انقباض عضلات ارسال می کند که بسیار موثرتر از محرک ها هستند زیرا تحریک انجام شده برای منبسط و انقباض عضلات، تحریک الکترومغناطیسی همراه با گرما است.
  5. از آنجایی که دستگاه‌های RF تنها یک فرکانس RF تولید می‌کنند، هنگام انتقال طیف گسترده‌ای از امواج RF، عملکرد رزونانسی مولکول‌های آب و اکسیژن را به خوبی انجام نمی‌دهند.

کاردرمانی (RF)

تفاوت این دستگاه با دستگاه سونوگرافی چیست؟

  1. دستگاه های اولتراسونیک از امواج مکانیکی برای تولید گرمای عمیق استفاده می کنند که استفاده از آنها را در درمان بافت های حساس محدود می کند، اما این دستگاه هیچ محدودیتی در نوع بافت تحت درمان ندارد.
  2. دستگاه های اولتراسوند قادر به انقباض و انبساط عضلات نیستند، اما این دستگاه به راحتی این کار را انجام می دهد.
  3. توان خروجی سونوگرافی پایین را نمی توان در حجم زیاد بافت استفاده کرد اما این دستگاه با قدرت خروجی بالا و واقعی این مشکل را نیز برطرف کرده است.
بیشتر بخوانید  بهترین ورزش ها برای انواع کمردرد

تفاوت این دستگاه با دستگاه تحریک چیست؟

محرک با ارسال پیام های عصبی برای کاهش درد و ارسال پیام های تحریک عضلانی عمل می کند، اما تحریک عضلانی زمانی که بدون افزایش دمای عضله و افزایش جریان خون و تامین اکسیژن باشد در واقع یک مثال کامل است. تمرینات بی هوازی مشابه آن هیچ فعالیت طبیعی بافتی ندارد اما در این دستگاه تمامی مزایای خروجی RF گسترده به همراه تحریک عضلانی و ارسال پیام عصبی شبیه ترین نوع تحریک به فعالیت های عادی می باشد.

به خاطر اینکه فرکانس کاری کم، محرک ها آنها قادر به شکستن سد امپدانس بافت های حجیم در حالی که این دستگاه با آن است، نیستند مدولاسیون فرکانس و نصب فرکانس پایین بر روی موانع امپدانس فرکانس بالا حتی در بافت های بزرگ به راحتی عضله را می شکند و پیامی را به عضله یا عصب مورد نظر منتقل می کند.

امکان کنترل عمق درمان در محرک ها وجود ندارد زیرا با حذف دو الکترود چسبنده از یکدیگر سد امپدانس از نظر محرک بسیار قوی می شود و قادر به ارسال پیام به عمق محرک نیست. بافت. اما در این دستگاه با تغییر منوی عمق موثر، کاربر می تواند به راحتی با افزایش فرکانس حامل پیام، پیام های عصبی و عضلانی را به عمق بافت هدف ارسال کند.

چه آسیب ها و مشکلاتی را می توان با تک درمانی برطرف کرد؟

تک درمانی می تواند در درمان مشکلات و آسیب های زیر بسیار موثر باشد:

  • تسکین درد و التهاب
  • جذب مایع اضافی انباشته شده در بدن (توسط سیستم لنفاوی)
  • گردن درد
  • کمردرد مزمن و حاد
  • التهاب کپسول مفصلی و خشکی مفاصل
  • بورسیت و آسیب های تاندون
  • درمان شکستگی استخوان
  • مشکلات متابولیسم سلولی
  • آسیب های اسکلتی عضلانی
  • پارگی تاندون ها و رباط ها
  • کمک در برنامه های توانبخشی
  • آسیب شانه روتاتور کاف
  • آسیبی که به عنوان “آرنج تنیس البو” (درد آرنج) شناخته می شود.
  • آسیبی به نام “زانوی دونده” (درد در جلوی زانو)

تک درمانی چگونه انجام می شود؟

تمام مراحل درمان به صورت دستی انجام می شود و در این مدت بیمار احساس می کند که ماساژ دریافت کرده است. از آنجایی که تک درمانی یک درمان طبیعی است، از دستگاه های کنترل خودکار یا واحدهای اندازه گیری الکتریکی استفاده نمی شود. در واقع در این روش با استفاده از فناوری دستگاه، بیمار تحت درمان مشابه ماساژ دستی قرار می گیرد. به دلیل واکنش عروق خونی و شبکه لنفاوی و فعال شدن جریان های میکروسکوپی، با پیشرفت درمان، اثرات ماساژ عمیق تر و شدیدتر می شود.

مونوتراپی را می توان در یک جلسه یا در چند جلسه انجام داد. اگر بیمار نیاز به تکمیل درمان در اسرع وقت داشته باشد یا بیمار یک ورزشکار حرفه ای باشد، چندین درمان لازم است. جلسات درمانی فردی بین 20 تا 25 دقیقه طول می کشد و معمولاً 1 تا 3 بار در هفته انجام می شود. فاصله بین درمان ها با توجه به شرایط بیمار توسط درمانگر تعیین می شود و در صورت لزوم می توان درمان فردی را روزانه انجام داد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با آمپول بیهوشی آتراکوریوم بسیلات

حالت های عملکرد دستگاه

حالت خازنی

در این حالت گرمای ایجاد شده در داخل بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد و درک بیمار از شدت گرمای ایجاد شده متفاوت است و اثر تکرار را تنها به صورت گرمای ملایم یا حرارت بسیار شدید و سوزان می توان احساس کرد. . در اعماق بافت های آن.وقتی از الکترودهای خازنی استفاده می شود، قطر الکترودها و سرعت آنها باید به دقت در نظر گرفته شود و بر اساس آن تنظیم شود. با استفاده از همان مقدار انرژی، با استفاده از الکترودهای بزرگتر، گرما به تدریج و کندتر رشد می کند. همچنین، هرچه الکترودها سریعتر حرکت کنند، بیمار گرمای تولید شده را کمتر احساس می کند. بهتر است از الکترودهای بزرگتر تا حد امکان دورتر از ناحیه تحت درمان استفاده کنید.

بسته به سطح تحت درمان و میزان نیرویی که قصد اعمال آن را دارید، الکترودها را می توان محکم در جای خود قرار داد یا در حرکات خطی یا دایره ای حرکت داد. بسیار مهم است که اکثر یا حتی تمام الکترودها در تماس کامل با بدن بیمار بوده و با تمام برجستگی ها و برجستگی ها یا فرورفتگی های طبیعی بدن سازگاری داشته باشند و حتی در زمان تغییر وضعیت بدن، الکترودها تغییر موقعیت داده و با هم تماس پیدا کنند. با بدن سیر بمانید. دسته دستگاه نگهدارنده الکترودها به گونه ای طراحی شده است که درمانگر بتواند به راحتی درمان را انجام دهد و از طرفی درمان برای بیمار خوشایند باشد.

کاردرمانی (RF)

حالت تنظیم دستی با کوپلینگ مقاومت مستقیم

اتصال یا اتصال مستقیم مستلزم استفاده از اشباع با الکترودهای تقویت کننده فلز غیرعایق است. مکانیسم عملکرد دستگاه در این حالت به دلیل قطبیت معکوس جریان است که باعث گرمای شدیدتر و انتقال سریعتر این گرما به مایعات بینابینی و الکترولیت های بدن می شود. بنابراین این رژیم بیشتر برای درمان قسمت های خاصی از بدن که باعث آسیب یا مشکل می شود استفاده می شود و می توان از این رژیم همزمان با رژیم خازنی استفاده کرد. از آنجایی که الکترود فعال فاقد عایق است، جریانی که الکترولیت ها را در ناحیه نزدیک الکترود متحرک حرکت می دهد و دمای ایجاد شده در بدنه کمتر متمرکز می شود و گرمای تولید شده توسط الکترود ثابت هدایت و هدایت می شود. .

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید درمان تکنولوژیکی یا (RF)

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *