تکه های میوه ای که نباید خورد


تکه های میوه ای که نباید خورد

تکه های میوه ای که نباید خورد

اخیرا لیستی از قسمت های مضر برخی از گیاهان منتشر شده است که کمتر کسی فکر می کند خوردن آنها به ارگانیسم آسیب می رساند. لیستی از اینها تهیه کنید چند گیاه و میوه گزارش هایی از مجروحیت آنها بعدا منتشر شد. به همین دلیل و علیرغم تاکید دانشمندان بر تغذیه گیاهی و طبیعی، توصیه می شود از استفاده از برگ یا دانه های ذکر شده در این لیست خودداری شود.

برگ ریواس

ساقه ریواس ترش خوشمزه و مفید دارای خواص جدا از برگ است و در تهیه انواع غذاها استفاده می شود. اگرچه این ساقه را می توان به صورت خام مصرف کرد، اما برگ های آن سمی است. دو ترکیب به نام گلیکوزیدهای اگزالیت و آنتراکینون در برگ های ریواس یافت شده است که برای بدن مضر هستند.

Sep9874

برگ گوجه فرنگی

احتمالاً شنیده اید که پوست گوجه فرنگی نمی جوشد، اما خوردن آن اشکالی ندارد و می توانید گوجه فرنگی را با پوست آن امتحان کنید. باید بدانید که دانشمندان در برگ های گوجه فرنگی یک ماده شیمیایی به نام گلیکوآلکالید پیدا کرده اند که می تواند باعث درد معده و اختلالات عصبی شود.

Sep9874

دانه سیب

برخی افراد بعد از خوردن دانه های سیب آن را می جوند. آمیگدالین یک ماده سمی است که در دانه‌های سیب یافت می‌شود و رسیدن مقادیر زیاد آن به بدن دشوار است.

Sep9874

هسته هلو

88 میلی گرم سیانید! وجود این مقدار سیانید در مغز این میوه کمی عجیب است. هسته های ترک خورده هلو باعث درد معده می شود و خوردن هسته های ترک خورده سلامت عمومی شما را به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید  قطره چشمی اپی ناستین در چه مواردی تجویز می شود؟

Sep9874

دانه های گیلاس

اسید پروزیک موجود در هسته آلبالو نیز به بدن آسیب می رساند.

Sep9874

سیب زمینی سبز

وجود مقدار زیادی ماده به نام سولانین دلیل سبز شدن سیب زمینی است. این ماده که سمی است می تواند بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد. پس به هیچ وجه سیب زمینی سبز نخورید.


دیدگاهتان را بنویسید