تکمیل 12 طرح نیمه تمام معدن و صنعت معدن تا اسفند



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه جعفری اظهار داشت: ایمیدرو تا پایان امسال پروژه هایی را در زمینه مس، فولاد، سرب و روی، فروکروم، زیرساخت، زغال سنگ تکمیل می کند. از آهک هیدراته و فسفات استفاده می کند.

وی ادامه داد: برآورد سرمایه گذاری برای طرح های مذکور یک میلیارد و 403 میلیون دلار است و برای 2 هزار و 877 نفر به صورت مستقیم و بیش از 7 هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

جزئیات طرح هایی که می توانند در سال 1401 راه اندازی شوند

رئیس هیئت مدیره ایمیدرو با اشاره به جزئیات پروژه های قابل راه اندازی در سال 1401 تصریح کرد: 4 پروژه در زنجیره مس شامل «تجهیز و بهره برداری از معدن دره آلو با ظرفیت 7 میلیون تن خاک گوگرد با … عیار 39 صددرصد و تولید 110 هزار تن کنسانتره مس با عیار متوسط ​​سالانه 25 درصد، «ساخت کارخانه لیچینگ با ظرفیت سالانه 3 هزار تن مس کاتد»، بخشی از این طرح است. که می تواند امسال راه اندازی شود.

وی ادامه داد: کارخانه فلوتاسیون مس سرچشمه با تولید 70 هزار تن کنسانتره مس و کیفیت 24 درصد و تجهیزات و بهره برداری از معدن درهزار با ظرفیت 11 میلیون تن خاک گوگرد با کیفیت 38 درصد و تولید 150 هزار تن». کنسانتره مس با عیار متوسط ​​26 درصد از دیگر پروژه های قابل راه اندازی در حوزه مس است.

جعفری با بیان اینکه دو پروژه در زنجیره فولاد در سال جاری تکمیل می شود، گفت: این پروژه ها شامل «واحد تولید فولاد سفیددشت با ظرفیت تولید 800 هزار تن ورق» و «باطله چادرملو چهاربوک با ظرفیت 500 هزار تن فرآوری شده» است. سنگ آهن و آهن از حداقل 45 “درصد”.

بیشتر بخوانید  حمله هوایی اسرائیل به سوریه

وی ادامه داد: فاز تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی در مهدی آباد با ظرفیت 200 هزار تن و احداث کارخانه تولید آهک هیدراته در کو لار با تولید 30 هزار تن. تن» قسمت دوم است. طرح هایی که در سال جاری قابل اجرا هستند.

رئیس هیئت مدیره ایمیدرا خاطرنشان کرد: از دیگر طرح های قابل اجرا تا پایان اسفندماه سال جاری، «ساخت اسکله در بندر پارسیان» و «ساخت کارخانه تولید کود فسفاته با ظرفیت 6 هزار و 20 هزار تن» است. .

وی افزود: پروژه تولید سیلیکون مجتمع فروکروم جغتای، نیروگاه 360 مگاواتی در استان سمنان و همچنین تعدادی پروژه ساخت راه دسترسی و برق رسانی به معادن در مناطق مختلف در برنامه راه اندازی ایمیدرا در سال جاری است.

همچنین 3 پروژه شامل «واحد احیای فولاد استان کائنات» و «ساخت کارخانه طلای هیرد» و «2 پست اسکله بندر پارسیان» با مجموع سرمایه گذاری 208.3 میلیون دلار و اشتغال مستقیم 600 و 4050 نفر در سال 1400 تکمیل شد. امسال آماده افتتاح هستند.

دیدگاهتان را بنویسید