تکمیل دانشکده پرستاری مهاباد به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد



جواد آگازده روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: ساختمان این دانشکده که قبلاً دانشکده پیراپزشکی بود اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین اعتبار لازم برای پر کردن آن امسال به بهره برداری می رسد . “پیدا خواهد شد.

وی افزود: برخی از نواقص آن به ویژه در تهیه شعب مستلزم مشارکت شهرداری است که با تأمین اعتبار از برنامه و سازمان بودجه و اختصاص آن به شهرداری می توان این مشکلات را تکمیل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی تأکید کرد: این دانشکده پرستار به لطف جو مناسب قادر به پذیرش بیش از سه هزار دانشجو است که امیدواریم تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، دانشکده پرستاری مهاباد در سال 2009 برای اولین بار دانش آموزان را با ظرفیت 25 نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری جذب دانش آموزان کرد. در این دانشکده ، 75 دانشجو در حال حاضر در ساختمان اجتماعی شبکه بهداشت این شهر تحصیل می کنند.

به گفته کارکنان این دانشکده ، در صورت جذب دانشجو در طول سال تحصیلی جاری ، 40 نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه می شوند که امکان جذب مکان فعلی وجود ندارد و باید به زودی ساختمان این دانشکده افتتاح شود. تا آنجا که ممکن است و دانشجویان باید به آن منتقل شوند.

مراحل تأسیس این دانشکده در زمینی به مساحت 6000 متر مربع ، شامل بخشهایی از اتاق هیئت مدیره ، 15 اتاق ویژه برای معلمان ، 10 کلاس ، اتاق مطالعه و کتابفروشی ، نشریات ، امور اداری ، آموزشی و مالی ، انبار ، سایت رایانه ، نمازخانه و سالن آمفی تئاتر. تمام شده است و باید مجهز و محوطه سازی شود.

بیشتر بخوانید  شوک به بازار طلا ؛خوش به حال خریداران طلا شد

در ابتدا قرار بود این ساختمان دانشکده علوم اجتماعی باشد ، اما با اقدامات بعدی به ساختمان پیراپزشکی و در نهایت به مجتمع عالی بهداشت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

مهاباد مرکز پزشکی آذربایجان جنوب غربی است و در حال حاضر دو بیمارستان با 350 تخت و 96 تخت تأمین اجتماعی در دست ساخت است.

در حال حاضر سه مدرسه فعال پرستار در استان آذربایجان غربی در شهرهای بوکان ، هوی آن و ارومیه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید