تکمیل بزرگترین تونل جاده ای در غرب آسیا / همکاری قرارگاه خاتم در اجرای پروژه های راه آهن و بزرگراه


محمد اسلامی گفتو وی با اشاره به اتمام چندین پروژه راه آهن و بزرگراه به خبرنگار اقتصادی آژانس فارس گفت: روز پنجشنبه 7 مرداد گزارش آخرین وضعیت پروژه های راه آهن با حضور رئیس جمهور ارائه می شود.

وی ادامه داد: ما با قطار رانندگی خواهیم کرد و از خط آهن یزد-اگلید عبور خواهیم کرد. وقتی راه آهن به اگلید برسد ، اتصال به ما برای اتصال راه آهن با استان کهگیلو و بویراحمد از طریق اگلید به ما ارائه می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی یزد – اگلید از ابرکوه عبور می کند و سپس با یاسوج متصل می شود ، گفت: طول خط ریلی یزد – اگلید 270 کیلومتر است و یکی از مزیت های آن انتقال بار به مراکز مهم ، معدنی ، کشاورزی و شهری تأثیر این طرح بر روی شبکه ریلی ملی و حمل و نقل مسافر است.

اسلامی ادامه داد: پر كردن حلقه مفقوده محورهای ریلی شمال شرقی – جنوب غربی و جنوب شرقی – جنوب غربی از مزایای اجرای این خط آهن است.

وی گفت: در سال اول بهره برداری میزان تردد در این خط آهن 4 میلیون تن بار و یک میلیون مسافر خواهد بود و در سال بیستم بهره برداری این رقم به 7 میلیون تن بار و 3 میلیون مسافر خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش بینی می شود از طریق بهره برداری از این مسیر ریلی قسمت زیادی از بارهای معدنی و تولیدات صنعتی در استانهای فارس و یزد از طریق این خط به سمت شمال شرقی و افغانستان منتقل شود

بیشتر بخوانید  جاده چالوس به عنوان زیباترین جاده جهان شناخته می شود

اسلامی افزود: خط ریلی یزد – اگلید تردد کالا و مسافر را در داخل شبکه ریلی کشور تسهیل می کند و تأثیر عمده ای در استان های جنوب شرقی کشور و اتصال آنها به مرکز کشور دارد ؛ استانهای شمال شرقی و جنوب غربی کشور نیز از این خط ریلی b بهره مند می شوندسلام بودن.

وی گفت: همچنین دو پروژه دیگر که عملیات ریلی آنها به پایان رسیده و وارد مرحله نهایی بهره برداری شده اند ، راه آهن خاش – زاهدان به عنوان بخشی از راه آهن چابهار – زاهدان و راه آهن بستان آباد – ایستگاه خاوران در تبریز است که انجام می شود. کشف شود ”

وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 پروژه خط ریلی دوم قزوین – زنجان و بقیه بافق به زرین شهر به طول کل 300 کیلومتر نیز آماده افتتاح است. این مسیرهای ریلی منجر به افتتاح قابل توجهی در تردد قطارها و افزایش ظرفیت خطوط شده است.

اسلامی افزود: همچنین روز پنجشنبه عملیات آزمایشی بزرگترین تونل جاده ای غرب آسیا با نام تونل البرز در منطقه 2 بزرگراه تهران-شمال آغاز می شود که طول آن حدود 6.5 کیلومتر است.

او بیان کرد: سایت ساختمانی حلقهالأن بیا وی در پروژه راه آهن یزد – اقلید و پروژه راه آهن زاهدان – چابهار همکاری و پیمانکاری داشته است.

پایان پیام / ب


دیدگاهتان را بنویسید