تکلیف ثبت نام بدون شناسنامه یا مدارک شخصی معتبر و حساب بانکی چه می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ممکن است برخی افراد هنگام ثبت نام بازماندگان یارانه اطلاعاتی از چنین امکانی نداشته باشند یا در صورت اطلاع به ثبت نام دسترسی نداشته باشند در حالی که نیاز به اخذ آن دارند؛ مشخص نیست تکلیف آنها چه خواهد بود، اتفاقی که سال ها پیش در مراحل ثبت نام رخ داد و احتمالاً دوباره تکرار خواهد شد.

ثبت مانده یارانه های مالی از 27 اردیبهشت ماه آغاز شد و امروز همزمان با اول خردادماه مهلت اولیه انتشار درخواست متقاضیان تا تعیین تاریخ دیگری از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها به پایان می رسد.

اما در این بین یکی از مسائل ثبت نام کسانی است که به هر دلیلی نمی توانند اقدام کنند. افرادی که یا آگاه هستند و نمی توانند یا اصلا از این موضوع اطلاعی ندارند.

به عنوان مثال، برای ثبت نام، متقاضی باید با شماره تلفن همراه با نام خود اقدام کند، در حالی که افرادی مانند سالمندان که اصلاً از تلفن همراه استفاده نمی کنند یا در شرایط یا مناطقی هستند که در اختیار دارند. . مشکل دارند یا دسترسی کافی به اینترنت ندارند، اگر خانواده نتوانند کاری برایشان انجام دهند، علی رغم نیاز به دریافت یارانه عملا از آن محروم می شوند.

از سوی دیگر، کسانی هستند که به دلیل شرایط نامناسب معیشتی حتی در شهرهای دورافتاده یا مناطق کم برخوردار، ممکن است از ثبت نام یارانه اطلاعی نداشته باشند و در صورت اطلاع، امکان ثبت نام نخواهند داشت، بنابراین برخی از واجدین شرایط افرادی که شرایط دریافت یارانه را دارند نیز نمی توانند وارد لیست دریافت کنندگان یارانه شوند.

بیشتر بخوانید  ربوده شدن کارگر میدان میوه و تربار تهران / صاحب کار اعتراف کرد

اما موضوع دیگر مربوط به افرادی است که فاقد شناسنامه یا مدارک هویتی معتبر و حساب بانکی هستند و علاوه بر اقدامات انجام شده، افرادی هستند که فاقد هویت معتبر بوده و حتی در صورت لزوم قادر به ثبت نام نیستند. و یارانه دریافت کنند. .

اینها نمونه هایی از افرادی بودند که علیرغم نیاز نمی توانند یا نمی دانند که باید ثبت نام کنند و در لیست قرار ندارند.

در این بین از 10 تا 12 فروردین 1393 آخرین مهلت ثبت نام درخواست اشخاص حقیقی برای دریافت یارانه تعیین و بر اساس رقم اول شماره ملی سرپرستان خانوار اولویت تعیین شد. اما با توجه به مهلت یک روزه برای هر خانواده و از طرفی مشکلاتی که متقاضیان برای ثبت نام اینترنتی در سراسر کشور برای آن اقدام کردند و البته عدم اطلاع دقیق از نحوه ثبت نام گروه های مختلف، در نهایت برخی افراد از درخواست پول خودداری کرد.

در نتیجه کسانی که سال هاست علیرغم نیاز یارانه ای دریافت نکرده اند و اکنون با وجود ثبت نام مجدد بازماندگان، ممکن است عده زیادی علی رغم نیاز به هر دلیلی نتوانند برای دریافت یارانه اقدام کنند. دانستن اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه اجتماعی چه برنامه‌ای برای شناسایی نیازمندان و کسانی که درخواست خود را ثبت نکرده‌اند و نحوه برخورد با آن‌ها مهم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید