تکرار تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت در کوم ؛ این بار یک خانواده 5 نفری فعال حوزه علمیه



به گزارش ایرنا ، گاهی اوقات فرد با شنیدن خبر این حادثه بیشتر ناراحت می شود ، وقتی متوجه می شویم که به دلیل شرایط سخت اقتصادی احتمالاً مجبور شده است با همسر و سه فرزندش در این شهر با موتورسیکلت سفر کند و بنابراین مجبور شد تسلیم شدن. شرایط وخیم اقتصادی از مرگ استقبال می کند.

به گفته برخی از همکاران و دوستان فرج نژاد ، آنها بارها از او خواسته اند که اتومبیل بخرد ، زیرا مسافرت با پنج نفر با موتور بسیار خطرناک بود و او چندین سال قصد خرید اتومبیل را داشت اما توانایی پرداخت آن را نداشت. او گم شده بود و مجبور شد با همان موتور سیکلت سفر کند و سرانجام در همان موتور سیکلت با همسر و فرزندانش در تصادف اتومبیل 206 درگذشت

به گفته نزدیکان مرحوم فرج نژاد ، وی زندگی بسیار ساده ای داشت و وضعیت مالی خوبی نداشت. وی آنچه در توان داشت را برای انتشار كتابها و آثار فرهنگی خود صرف ترویج ایده انقلاب اسلامی كرد.

محمد حسین فرج نژاد عضو هیئت مدیره انجمن مطالعه سواد رسانه ای حوزه علمیه قم و مدرس سواد رسانه ای و صهیونیسم بود. از جمله آثار این پژوهشگر فعال سواد رسانه ای می توان به افسانه های صهیونیستی در سینما ، تحلیلی درباره تأثیر فرهنگ کابالیستی (عرفان یهود) در سینما و دین در سینمای شرق و غرب اشاره کرد. از مکاتب شرقی نام برد (هندوئیسم ، بودیسم ، لاماییسم).

پیکر آن مرحوم به همراه همسر و سه فرزندش شب گذشته پس از تشییع در حرم مریم مقدس کرامت (صلح) به زادگاهش ابرکوه یزد منتقل شد و توسط حامی نماز اقامه نماز شد. حرم مطهر.

بیشتر بخوانید  قیمت آینه بغل خودرو نجومی شد+ قیمت جدید

اما کارشناسان معتقدند که خیابان ها و حتی پیاده روهای کوم از عبور و مرور پر سر و صدا و تعداد زیاد موتورسیکلت ناراضی هستند و این وسیله نقلیه خطرناک به بخشی از زندگی شهروندان به ویژه گروه های کم درآمد تبدیل شده است و البته به دلیل به شرایط اقتصادی و هزینه بالای اجاره اتومبیل چاره ای جز مسافرت با موتورسیکلت ندارد و بیشتر شهروندانی که در مورتو سوار می شوند به دلیل ترس برای سلامتی خود و اطرافیان تمایلی به استفاده از آن ندارند.

حمل و نقل آسان ، به ویژه در قسمت های مرکزی کوم ، مشکلات پارکینگ ، خطوط ویژه و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری و تعمیر کم نسبت به اتومبیل ها ، باعث شده است که بخش بزرگی از مردم در این استان به ویژه فعالان صنفی ترجیح دهند موتورسیکلت سوار شوند ، هر چند ماشین وجود دارد. برای کارهای روزمره و کاری آنها از آن استفاده کنید.

با این حال ، انتقال اعضای خانواده با موتورسیکلت یک واقعیت اجتماعی عینی است ، البته یک واقعیت تلخ و ترسناک در شهر. هرچه به هم نزدیک می شویم تعداد موتورسیکلت ها بیشتر می شود.

آمارها و گزارش های مرکز فوریت های پزشکی کوم نشان می دهد که وقوع چنین حوادثی در کوم بی سابقه است و دیدن خانواده هایی که مجبور به موتور سواری در این شهر هستند جای تعجب ندارد.

به گفته ناظران ، فرهنگ غلط رانندگی در كوم خصوصاً در موتورسیكلت ها و به ویژه در بین نوجوانان مشكلی ندارد و برای بهبود این شرایط نامساعد ، ایجاد فرهنگ رانندگی ایمن و استفاده از كلاه ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد. به هر حال ، اما در این باید پذیرفت که اکثر خانواده هایی که از موتورسیکلت استفاده می کنند ، در شرایط اقتصادی جامعه راهی ارزان برای جابجایی در شهر ندارند.

بیشتر بخوانید  سمنان قبل از اوج موج پنجم کرونا و در بحرانی‌ترین وضعیت است

به گفته مقامات ، بیش از 55٪ تصادفات جاده ای در کوم مربوط به موتورسواران است که این خود نشان دهنده وضعیت و تأثیر ضعف فرهنگ موتورسواری و رانندگی در این استان است.

اخیراً یکی از مسئولان شورای راهنمایی و رانندگی کوم با اشاره به حجم زیاد موتورسیکلت در کوم گفته است که 350 هزار موتورسیکلت شماره دار در کوم در گردش است و احتمالاً دهها هزار موتورسیکلت فاقد شماره ثبت ملی باید به این تعداد اضافه شود.

علی رغم این میزان تردد موتور سیکلت در کوم در روز دوشنبه این هفته ، رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کوم اذعان کرد که تنها حدود 2500 جای پارک در مرکز شهر وجود دارد.

این حوادث اورژانس قم را به زانو در آورد

در همین رابطه سخنگوی مرکز اطلاع رسانی پزشکی قم تصادفات موتورسیکلت و فرهنگ غلط موتورسواری را مشکلی آزار دهنده عنوان کرد و گفت: “باید تشخیص دهیم که تاکنون اقدام جمعی و فرهنگ انتظامی ، علوم پزشکی ، اورژانس ، شهرداری و رسانه های چاپی ، صوتی و ملاقات با آنها از این نظر ناکارآمد است و ما بهبودی در فرهنگ رانندگی در کوم مشاهده نکرده ایم.

مهدی فراهانی افزود: مرکز فوریت های پزشکی قم تعداد اورژانس و اورژانس و تعداد تصادفات جاده ای شهری را کاهش داده و راه های فرعی به ویژه موتورسواران اورژانس قم را به زانو درآورده و حجم بالای تصادفات باعث توانایی در درخواست ها را به موقع رسیدگی کنید. آسایش شهروندان را نابود کنید.

به گفته وی ، شهروندان گاهی اوقات از رسیدن دیرهنگام آمبولانس ها در درخواست کمک به مردم شکایت می کنند ، اما تعداد زیادی از حوادث در مرکز فوریت های پزشکی کوم در میان افراد نیازمند در تاج ، حوادث ، بیماران قلبی ، برق گرفتگی ، غرق شدن ، باردار مادران ، حوادث شغلی گیج شده و غیره ، که باید در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید  سن واقعی "پریناز ایزدیار" مشخص شد!

فراهانی با بیان اینکه خواسته ما این است که روزی افراد مراقبت بیشتری از خود و دیگران داشته باشند ، گفت: در حال حاضر به دلیل بیماری سرخ شدن عروق کرونر در بیمارستان های کوم تخت خالی وجود ندارد و کادر پزشکی بیش از هر زمان دیگری خسته هستند. “

وی گفت: مرکز فوریت های پزشکی تمام تلاش خود را معطوف به امدادرسانی به موقع کرده است ، اما در این بین حوادث جاده ای به ویژه تصادفات موتورسیکلت باید داستانی غم انگیز را بیان کند.

محمدحسین فرج نژاد ، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای حوزه علمیه قم و یکی از مربیان تحقیق در زمینه سواد رسانه ای و صهیونیسم ، سه شنبه شب این هفته بر اثر برخورد موتورسیکلت با پژو 206 در بلوار الغدیر به همراه فرزندانش درگذشت. و همسر مرحوم فرج نژاد ، منتقد سینما و همسرش نیز از فعالان فرهنگی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید