تپسی کباب – غذایی که باهاش انگشتاتم میخوری


طرز تهیه یک کباب ترکی خوشمزه

کباب تپسی یکی از غذاهای لذیذ ترکی است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، پس توصیه می کنیم این راهنمای آشپزی را مطالعه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرهای کباب

گوشت چرخ کرده 500 گرم
بادمجان 5 عدد متوسط
6 عدد گوجه فرنگی متوسط
2 قوس میانی
سیر 3 زن
4 عدد فلفل سبز تند
پیاز و پامچال ½ پیمانه
روغن زیتون به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
فلفل قرمز و زردچوبه زیاد


ظروف کباب

دستور تهیه کباب

برای تهیه تابه کباب ترکی ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید سپس از قسمت طولی بادمجان به صورت خلالی برش دهید. سپس روی بادمجان ها کمی نمک بپاشید تا روغن کمتری گرفته شود.
در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده کنید، پس از گرفتن آب اضافی آن را به ظرف مناسبی منتقل کنید. سپس گوشت چرخ کرده را با کمی نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه در ظرفی حاوی پیاز اضافه کنید.
حالا سیر، جعفری و پیاز را نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه کنید. سپس مواد کباب را با دست به مدت 5 تا 10 دقیقه به عنوان کباب ورز دهید تا کاملا چسبناک و منسجم شود.

در این مرحله روی کاسه کباب را سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار دهید. در همان پوست گوجه فرنگی را بردارید و نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.
بعد از اینکه کباب خوب استراحت کرد، آن را از یخچال خارج کرده، تابه مناسبی را روی آتش بگذارید و کمی روغن زیتون یا مایع به آن اضافه کنید. سپس به اندازه یک نارنگی از گریل خارج کنید.

بیشتر بخوانید  آموزش تهیه کوکو سبزی با مایکروفر مرحله به مرحله


ظروف کباب

حالا آن را مانند کوفته به شکل بیضی در دستان خود در آورید و در روغن قرار دهید و سرخ کنید. همه کباب ها را به همین ترتیب سرخ کنید و کنار بگذارید. سپس بادمجان ها را بشویید و آنها را نیز سرخ کنید.
در این مرحله کباب های سرخ شده با بادمجان ها را در ظرف مناسب فر می چینیم و گوجه فرنگی های خرد شده را روی مواد می ریزیم. سپس فلفل سبز را خرد کرده و در بین مواد قرار دهید.
فر را به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید تا کاملا گرم شود سپس کباب را به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید تا آب گوجه اضافی گرفته شود و کباب را به روغن آغشته کنید. در آخر کباب را با گربه سرو می کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید