توییت مجری مشهور بی جواب نماند/واکنش‌ها به توییت جنجالی علیه علی دایی



آنچه دیگران می خوانند:

حاشیه ها اما دایی همیشه به خصوص در فضای مجازی زیاد بوده است. اما دایی او اخیرا توسط مجری معروف مورد تحقیر قرار گرفت. و اینک توییت مجری معروف آمینه سادات ذبیح پور اما دایی واکنش های زیادی را به دنبال داشت.

مسعود فروغی، سردبیر روزنامه «فرختگان» نوشت:

همسر و دختر علی دایی به هیچ دلیل امنیتی و سیاسی اجازه سفر به خارج از کشور را ندارند. فرض اول این است که دلیل تصمیم گیری دستگاه معتبر است، مثلاً کد امنیتی یا داده های مخفی دارند که این سفر نباید انجام شود و در طول پرواز از آن جلوگیری می شود. فرض دوم این است که نمی توان از تصمیمی که سفر آنها را پایان داد، بر اساس عقل دفاع کرد. که وقتی جاده تمام شد، حتی یک سنگ از آسمان به زمین نیفتد. چون خود علی در ایران دایی است و رفت و آمد دو نفر از خانواده اش نمی تواند مشکلی ایجاد کند.


اما دایی

در هر دو مورد، متقاعد کردن افکار عمومی برای این تصمیم خاص دشوار است. اما در فضای داغ ماه های اخیر، مهم ترین مولفه، نحوه تبیین ماجراست، تا جایی که هرگاه واقعیتی را دیر و با سوءتفاهم، نچسب و غیرقابل دفاع مطرح می کردیم، زمینه را برای هیاهو فراهم می کرد. رسانه‌های لندن و افکار عمومی رها شده و متحمل ضربه‌ای جبران‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید  در صورت عدم وجود توافق برجام، ایران از چه کشورهایی می تواند خودرو وارد کند؟

در مورد سفر خانوادگی علی دایی، کار پیچیده ای داریم که با افکار عمومی بحث کنیم، چه دلیل امنیتی داشته باشیم یا نه. اما از سفر دو نفر از خانواده وی به دبی ممانعت به عمل آمد، دو نفری که اطلاعات عمومی آنها حاکی از حساسیت این سفر نبود.

ما فرض می کنیم دلایل غیرقابل توصیفی وجود دارد. از آنجایی که دلایل غیرقابل وصف است آیا باید از جمله رهبر انقلاب که علیه دشمن خارجی مطرح شد برای ماجرای سفر همسر و دختر علی دایی استفاده کنیم؟ این موضع و امثال آن فریاد درد غیرمنطقی در پرمخاطب ترین رسانه ایرانی است. فریادی که جامعه با صدای بلند می شنود و اگر جواب ندهیم شاید دیر شده باشد. اینکه علی دایی از فوت یک دانش آموز اردبیلی صحبت کرد مجوزی برای تشدید نفرت بین دولت و چهره های ورزشی و هنری نیست.

اینکه علی دایی هنوز بابت آن دروغ عذرخواهی نکرده دلیلی برای استفاده از نام گزارشگر تلویزیون برای صحبت درباره رهبر انقلاب در موضوع دیگری نیست. من نمی دانم چرا زن و دختر عمویم به دبی رفتند، حتی نمی دانم عمویم با وجدان خود چگونه برخورد می کند که برخی از هموطنان از طرف او راه اشتباهی را در پیش گرفتند، اما می دانم که این سمت به عنوان رادیو خبرنگار نه کسی را متقاعد می کند، نه از زمان حال استفاده می کند، اقتدار دارد، فقط نفرت را افزایش می دهد.


بیشتر بخوانید  ورود واکسن خارجی علیه کرونا به ایران کامل شد/وزارت بهداشت: واکسن های داخلی جوابگوست

دیدگاهتان را بنویسید