توهین آیت الله مصباخ چیزی غیر از گره گشایی نیست



ایسنا / قم این عضو مجلس خبرگان گفت: “من فکر می کنم توهین به آیت الله مصباخ چیزی جز گره گشایی نیست و این مرد با اندیشه ها و اندیشه های آیت الله مصبخ آشنایی نداشت و من آن را گناه بزرگی می دانم.

آیت الله عالمی ، عضو مجلس خبرگان رهبری ، در گفتگو با خبرنگاران در مورد توهین های اخیر به آیت الله مصبخ یزدی ، گفت: آیت الله مصبخ دارای سابقه دانش ، فضیلت ، تقوا و دقت در برخورد با مسائل اخلاقی و سیاسی است. مواضع وی قبل از انقلاب اسلامی و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، همیشه در راستای تأیید مستقیم وظایف وی و حوزه علمیه او بوده است. وی از جمله افرادی است که در طول تاریخ این وظیفه کلامی را به بهترین وجه انجام داده است.

وی افزود: آیت الله مصباخ از نسخه های خطی خود یعنی از سال 1350 تاکنون به عنوان یک سرباز فرهنگی و یک سرباز انقلابی برای عقاید اسلامی و شیعی عمل کرده است. بنابراین ، با وجود این داستان روشنگر و معروف ، کسانی که آنها را آزرده می کنند فریب خورده اند.

آیت الله عالمی گفت: مسیر و جایگاه علمی و عملی و دفاع دلسوزانه و بی رحمانه از فرهنگ اسلام و تشیع آیت الله مصباح یزدی محدود به شاگردان و دوستان نزدیک خود نبود و او معمولاً در فضای فرهنگی کشور و همه جا است. نیاز به فرهنگ و ایده محافظت وجود دارد که او این وظیفه را انجام داد. همچنین ، آیت الله مصبخ ، در سفرهای مختلف خود به خارج از ایران ، از جمله کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و دانشگاه های سراسر جهان ، جایی که سخنرانی می کرد ، مواضع وی در زمینه فرهنگ همان موقعیتهایی است که از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) گرفته شده است. آل البیت (ع).

بیشتر بخوانید  محدودیت تردد شبانه در زنجان اعمال می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی افزود: از طرف دیگر وی در مدرسه و در محضر آیت الله بهجت و علامه طباطبایی و بزرگان دیگر بود که این چهره درخشان مرحوم آیت الله مصباح یزدی را نشان می داد. بنابراین ، من فکر می کنم کسی که جسارت یا انتقاد ناکافی از آیت الله مصباح یزدی را داشته باشد ، در موقعیتی نیست که بتواند یک واقعیت را بیان کند ، اما فکر می کنم با لحنی که این انتقاد توهین آمیز و نامناسب بیان می شود ، اقدامی گشودنی است زیرا موقعیت ها مشخص است به همه.

آیت الله عالمی گفت: علاوه بر این ، آیت الله مصباح یزدی کتابهایی در زمینه اعتقادات و اخلاق دارد و سخنرانیهایی که در مکانها و مکانهای مختلف انجام می دهد نشان از عمق و استدلال وی دارد ، بنابراین هیچ توهینی به وی منطقی و معتبر نیست.

وی افزود: در واقع هر جا لازم باشد از موضوع ولایت دفاع می کند ، خواه ولایت اهل بیت (ANP) باشد یا ولایت ولی فقیه ، و با این شخص درخشان ، بدون دلیل و مشاغل ناموجه ، هیچ برای او توجیه پذیر نیست و من فکر می کنم این چیزها چیزی جز گره گشایی نیست و این مرد درگیر با افکار و عقاید آیت الله مصبخ آشنایی نداشته و توهین به وی یکی از بزرگترین گناهان است که باید پاسخ داده شود زیرا همان زندگی و کسانی که آزرده خاطر و مورد بی مهری قرار گرفتند ، آنها از قانون دفاع کردند و حمایت از قانون وظیفه همه ماست.

بیشتر بخوانید  توسعه چهارمحال و بختیاری بر اساس برنامه‌های راهبردی ریل‌گذاری شده است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید