تولید 420،000 تن محصولات باغی در استان اردبیل / نیاز به شروع صنایع تبدیلی در استان


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ، به نقل از پایگاه خبری استاندار اردبیل ، اکبر بهنامو در بازدید از مجتمع صنعتی مبدل هفت آسمان در شهرک صنعتی № 2 ، از تولید 420 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل خبر داد. و اظهار داشت: 300000 تن از نظر کیفیت مناسب ، این محصولات به عنوان مصرف تازه و سنتی در استان و سایر استانهای کشور عرضه می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش چشمگیر محصولات باغی ضروری است صنایع تبدیلی باغبانی راه اندازی شود ، افزود: 120 هزار تن انواع محصولات باغی که درجه دو هستند و نیاز به اصلاح دارند ، ظرفیت هفت آسمان 60 هزار تن و یکی در شهرک است از پارس آباد ، با ظرفیت 60،000 تن ، عملیات استقرار در سال 1998 آغاز شده و در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

فرماندار اردبیل گفت: شرکت هفت آسمان علاوه بر خشک کردن و یخ زدگی محصولات باغی ، توانایی تبدیل صنایع سبزی و صیفی را دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحدها از فروش ارزان محصولات باغی جلوگیری می کنند ، افزود: باغداران با استفاده از سمپاشی امیدوارانه و حفظ محصولات باغی خود به سمت صنعتی شدن و اقتصاد پیش می روند و محصولات این کارگران با قیمت مناسب به فروش می رسد. می رسد

اکبر بهنامجو ادامه داد: 150 میلیارد تن تسهیلات برای توسعه و راه اندازی فاز دوم به این مجموعه در نظر گرفته شده است که با راه اندازی فاز دوم هفت آسمان بیشتر مشکلات باغداران با توجه به بازار فروش برطرف می شود .

بیشتر بخوانید  زمان ورود ری‌را به بازار مشخص شد

وی به بازارهای هدف این واحدها مانند آسیای میانه ، کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه اشاره کرد و گفت: “اگر این محصولات به صنایع بهتری تبدیل شوند ، ماندگاری بیشتری دارند و ما از صنایع تبدیلی باغداری در تمام فصول. “

انتهای پیام / 3463 /


دیدگاهتان را بنویسید