تولید محصولات کشاورزی استراتژیک برای کاهش وابستگی به واردات


به گزارش خبرگزاری فارس از تالش ، ارسلان زارع غروب امروز در مراسم روز مزرعه برنج که در روستای لمار در اسالم ، بخشی از تالش برگزار شد ، از کارکنان برای انجام فعالیت های علمی و ارزنده پژوهشگاه تحقیقات برنج تشکر کرد و گفت: در شرایط اقلیمی ، تغییرات آب و هوایی در برابر خشکسالی و تنش آبی مقاوم است ، و همچنین بهره وری ، کیفیت و کمیت تولید نیز افزایش می یابد.

وی امنیت غذایی و تولید محصولات استراتژیک کشاورزی برای کاهش وابستگی به واردات را از مهمترین م componentsلفه های استقلال اقتصادی کشور دانست و گفت: برنج یکی از مهمترین محصولات کشاورزی در سبد امنیت غذایی ایران و بسیاری از کشورها است. ”

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان ، با تغییر شرایط اقتصادی و مشکلات تأمین درآمد دولت و ارز برای واردات به دلیل تفاوت بین تولید و نیازهای کشور ، اهمیت تولید محصول بیشتر می شود واضح تر از قبل

استاندار گیلان با قدردانی از اقدامات ارزشمند حاصل از تلاش های مشترک کشاورزان ، پژوهشکده برنج و مقامات محلی و جهاد کشاورزی ، افزود: بر اساس این گزارش ، تالش یکی از شهرهای پیشرو در مکانیزاسیون کشاورزی در کاشت ، برداشت و برداشت. ”

زارع با بیان اینکه با توجه به اینکه میانگین شاخص مکانیزاسیون کشاورزی در Tales بالاتر از میانگین استان است ، تصریح کرد: علاوه بر مکانیزه سازی ، باید با استفاده از روش های علمی و آموزش گسترش نیز انجام شود. توجه ویژه باید به حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی و تولید محصولات با کیفیت برای کشاورزان توجه شود.

بیشتر بخوانید  احتمال وقوع سیل امروز در ۸ استان

به گزارش فارس ، استاندار گیلان همچنین از برخی شالیزارهای منطقه که انواع جدیدی از برنج در آنها کاشته شده بازدید کرد.اولین برداشت مکانیزه برنج امشب با حضور استاندار گیلان در منطقه نرگستان انجام شد. از صومعه سرا.

گیلان بزرگترین تولید کننده انواع برنج محلی و با کیفیت در کشور است که با 238000 هکتار اراضی شالیزاری از نظر مساحت رتبه اول کشور و همچنین تولید برنج را در رتبه دوم قرار دارد.

بیشتر اراضی غیرقابل استحصال این استان در شهرهای رشت و صومعه سرا واقع شده است. سالانه بیش از 317000 کشاورز گیلانی برنج کشت می کنند.

انتهای پیام / 84008


دیدگاهتان را بنویسید