تولید لوکس‌ترین ماشین آمریکایی در ایران!+عکس



آنچه دیگران می خوانند:

کادیلاک سویل که زمانی در ایران مونتاژ می شد، قبل از انقلاب 1957 نمادی از تجمل گرایی در کشور بود. جنرال موتورز برای توسعه این سدان با یک شرکت ایرانی همکاری کرد. جنرال موتورز این مدل را با 2.5 برابر قیمت در آمریکا به مشتریان ایرانی فروخت.

در نگاه اول، سویا با بدنه جعبه‌ای و فضای داخلی چوبی‌اش، شاید یک خودروی کلاسیک جذاب به نظر نرسد. با این حال، در زمانی که خریداران آمریکایی به دنبال خودروهای لوکس اروپایی کوچکتر بودند، این مدل یک تغییر بزرگ برای کادیلاک بود. در گذشته کادیلاک بیشتر با خودروهای بزرگ و گران قیمتش شناخته می شد. مصرف سوخت و هندلینگ پایین سویا توجه خریداران را به خود جلب کرده است.

ماشین آمریکایی

کادیلاک سویل از موتور انژکتوری قدرتمند V8، کابین راحت، صندلی های برقی و قفل اتوماتیک در و پنجره استفاده می کند. مدل پایه سویل زمانی که برای اولین بار در سال 1975 عرضه شد به قیمت 12479 دلار فروخته شد که معادل بیش از 70000 دلار امروز است. جنرال موتورز تنها در سال 1978 تقریباً 57000 دستگاه سویا تولید کرد.

در آن زمان ایران تنها کارخانه کادیلاک را در خارج از ایالات متحده داشت. این برند توسط جنرال موتورز ایران تأسیس شد که سویا و سایر خودروها را از کیت های ارسال شده از دیترویت تولید می کرد. کادیلاک سویل لوکس ترین خودروی جاده ای مونتاژ شده در ایران و زیر نظر مهندسان آمریکایی بود.

بیشتر بخوانید  قیمت آپارتمان ۶۰ تا ۸۰ متری در ۲۲منطقه پایتخت اعلام شد+ جدول

سویل در زمان معرفی حدود 35000 دلار قیمت داشت که بیشتر از قیمتی بود که خریداران آمریکایی می پرداختند و بخشی از آن به دلیل عوارض واردات بالاتر بود.

طبق گزارش نیویورک تایمز در سال ۱۹۷۷، یکی از مقامات جنرال موتورز در مورد ایرانی ها گفت: «به محض اینکه پول دارند، یک جفت لیوایز و یک ماشین می خرند.

اخبار آنلاین


دیدگاهتان را بنویسید