تولید لنت ترمز از ضایعات کشاورزی در کشور


تولید لنت ترمز از ضایعات کشاورزی در کشور
وی فارغ التحصیل رشته منابع طبیعی از دانشگاه تهران، موفق به طراحی و تولید لنت ترمز با استفاده از ضایعات کشاورزی شد.

تولید لنت ترمز از ضایعات کشاورزی در کشور

آدیا معزی پور، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد منابع طبیعی دانشگاه تهران که کشفش حاصل پایان نامه کارشناسی ارشد وی است، می گوید لنت ترمز داخلی و وارداتی موجود در بازار دارای مشکلات زیست محیطی، سایش بهتر و مقاومت حرارتی بالا است. .
وی با بیان اینکه لنت ها از مواد فلزی، پرکننده های آزبست، مواد معدنی، رزین ها و غیره ساخته شده اند، به منظور ارائه فرمولی سازگار با محیط زیست با قیمت مناسب که مواد اولیه آن فراوان و مقرون به صرفه است، ایده استفاده از ضایعات مواد کشاورزی را بیان کرد. (لینگو سلولز) در تولید لنت ترمز معرفی شد.
معزی پور با اشاره به اینکه لنت ترمز باید ویژگی های تریبولوژیکی خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این ویژگی ها به این معناست که لنت ترمز باید مقاومت سایشی خوب و ضریب اصطکاک بالایی داشته و نسبتاً پایدار باشد.
وی با بیان اینکه به جای استفاده از آزبست در این لنت ترمز از ضایعات کشاورزی با همان خاصیت سرطان زایی استفاده شد، گفت: یکی از دلایل استفاده از ضایعات کشاورزی در تولید لنت ترمز این است که در مطالعات پایان نامه به این نتیجه رسیدم که مواد لیگنوسلولزی پرکننده هستند. برای چوب و پلاستیک کامپوزیت ها می توانند مقاومت سایش بالایی داشته باشند.

منبع: isna.ir


بیشتر بخوانید  لیست آدرس و تلفن دفاتر پستی قم

دیدگاهتان را بنویسید