تولید ساینا S دوگانه‌سوز سایپا آغاز شد| ساینا S دوگانه‌سوز از چه ماهی تولید می شود؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس بیانیه گروه خودروسازی سایپا، جواد نیستانی در خصوص پروژه دوگانه سوز ساینا اس گفت: پس از چندین سال وقفه در تولید خودروهای دوگانه سوز در گروه سایپا که عمدتا ناشی از سخت گیری استانداردهای دوگانه سوز بود. – خودروهای سوخت رسان با دستور ویژه مدیر کل گروه، برنامه ریزی توسعه و تولید این نوع محصول بار دیگر از ابتدای سال در دستور کار معاونت مهندسی قرار گرفت.

مجری طرح دوگانه سوز سایپا ساینا اس ادامه داد: موضوع صرفه اقتصادی استفاده از سوخت CNG خالص بر هیچکس پوشیده نیست و با توجه به وجود زیرساخت های پمپ بنزین و توسعه یک شرکت داخلی برای تولید قطعات CNG، این نوع خودرو برای سازندگان و خریداران خودرو مطلوب است. همچنین طبق قوانین و تخلفات مربوط به مصرف سوخت خودرو که بر خودروساز تحمیل شده است، افزودن فرآورده های دوگانه سوز به ناوگان تولیدی از شدت این تخلفات کاسته خواهد شد.

با تاکید بر اینکه با تلاش و مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری، شرکت مگاموتور و سازه گستر و همچنین همکاری واحدهای فنی داخلی سایپا سیتروئن و سایپا، پروژه توسعه محصولات دوسوخت ساینا اس از خرداد ماه به طور جدی آغاز شد. . وی گفت: امسال این محصول با حفظ مشخصات خودروهای بنزینی مجهز به سیستم گازرسانی نسل چهارم، تزریق متناوب سوخت به منیفولد ورودی و واحد کنترل الکترونیکی گاز و بنزین یکپارچه است.

نیستانی با بیان اینکه موتور خودرو یک موتور دوگانه سوز M15 با حداکثر توان 54 کیلووات در حالت سوخت گازی است، تصریح کرد: این موتور با اختلاف کمی در توان خروجی در حالت بنزینی باعث تغییر ظریف عملکرد در حالت سوخت می شود. تغییر کرده و در کل عملکرد خوبی دارد. با توجه به حجم باک بنزین 62 لیتری نصب شده بر روی این خودرو، در سیکل ترکیبی حدود 200 کیلومتر و در شرایط رانندگی جاده ای بیش از 230 کیلومتر را طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  ۳۰ درصد از مبلغ بلیت مسافران شیراز به تهران عودت داده می شود

این مدیر صنعتی با اشاره به اینکه شیر مخزن که ایمنی بیشتری را برای مدار فشار قوی سیستم گاز ایجاد می کند برای اولین بار در این خودرو استفاده شد، افزود: همچنین با توجه به پیش بینی استفاده تاکسی از این خودرو و در نتیجه عملکرد طولانی تر آن، به منظور ارتقاء عملکرد و دوام قسمت جلویی خودرو با نیم شفت های تقویت شده در محور جلوی خودرو و سیستم ترمز قوی تر نسبت به نوع بنزینی بهبود یافته است.

مدیر پروژه مشعل دوقلو ساینا اس خاطرنشان کرد: در تهیه قطعات گازسوز مانند مخازن، شیرآلات، رگلاتورها و … تلاش شده تا حداکثر توان شرکت های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد قرار گیرد. برای به حداقل رساندن وابستگی و ارز خارجی امکان پذیر است. در حال حاضر این محصول تست های سطح خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشته و برای اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد در دستور کار قرار گرفته است. کالیبراسیون آلایندگی یورو 5 نیز در حال انجام است و به زودی موفق به اخذ تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست خواهیم شد.


دیدگاهتان را بنویسید