تولید سالانه بیش از 98 تن عسل در شهرستان سرعین


به گزارش اردبیل فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، محمد حسنی با اشاره به تولید سالانه 98 تن عسل در شهرستان مشگین شهر اظهار داشت: شهرستان سرعین یکی از قطب های عسل است. تولید به دلیل تنوع گونه های مختلف گیاهان و شرایط آب و هوایی مطلوب. این در استان اردبیل است.

وی افزود: شهر سرعین محل مهاجرت بسیاری از زنبورداران در بهار و تابستان است و عسل سبلان یکی از 10 محصول استراتژیک کشور برای صادرات جهانی و بهترین سوغات این شهر توریستی است.

مدیر جهاد کشاورزی از شهرستان سرعین گفت: گون ، عسل آویشن و عسل بابون این یکی از بهترین انواع عسل طبیعی است که از دامنه کوه سبلان استخراج می شود و هر یک از آنها دارای خواص منحصر به فردی هستند.

وی گفت: در حال حاضر علاوه بر زنبورداران مهاجر ، 93 زنبوردار در بیش از 6 هزار و 300 کندو با تولید سالانه بیش از 98 تن کار می کنند و 75 نفر را در شهرستان مشغول به کار می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی از شهرستان سرعین گفت: در سالهای اخیر تعامل خوب زنبورداران با اتحادیه باعث بهبود کمی و کیفی عسل تولید شده در منطقه شده و مناسب است فرآوری و بسته بندی عسل مطابق با هدف انجام شود. بازار. راستا اخیراً یک واحد بسته بندی عسل با ظرفیت 100 تن در سال ساخته و راه اندازی کرده است.

حسنی اظهار داشت: شهر سرعین از نظر استعدادها و فرصت های موجود ظرفیت توسعه صنعت زنبورداری را دارد و نیاز به سرمایه گذاری در این زمینه را بیشتر نمایان می کند.

بیشتر بخوانید  حال نجم الدین شریعتی وخیم شد

انتهای پیام / 3463 /


دیدگاهتان را بنویسید