تولید خودرو ایران به 2900 دستگاه در روز می رسد



به گزارش سلام نو به نقل از ایکوپرس – گروه صنعتی ایران خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت با حذف خودروهای ناقص دارای قطعات از فرآیند تولید، از روند تولید و تحویل خودرو به مشتریان بازدید کرد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در این بازدید با اشاره به وضعیت تولید، فرآیند کیفیت محصول، تحویل و تعهدات به مشتریان اعلام کرد: وقفه در آثار ایجاد شود که این امر در محصول نهایی بسیار محسوس خواهد بود.
مهدی خطیبی تصمیمات سازمان ملی استاندارد را فصلی از این سخنان خواند و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، ایران خودرو سه ماه پیش اعلام کرد که خودروهای سمند و 405 از خط تولید خارج می شوند.
وی افزود: 9 هزار تاکسی تعهد داریم که بر اساس استانداردهای موجود و تدابیر سخت گیرانه این تعداد قطعا با کیفیت بهتری نسبت به محصولات قبلی عرضه می شود.
خطیبی با اشاره به برنامه های جامع گروه صنعتی ایران خودرو برای طراحی و توسعه محصولات منطبق با نیاز بازار داخلی، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امیدواریم تا ماه آینده خط تولید سمند در تبریز متوقف شود. با حضور وزیر صمت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروهای ناقص در ایران خودرو تولید نمی شود و محصولات به صورت مستقیم از طریق خط تولید به دست مشتریان می رسد، گفت: اشاره به محصول سورن در تبریز است و گزارشی که به دست خواهد رسید. صفر به زودی ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: تعهدات معوق سال گذشته 32 هزار دستگاه در همان زمان بود که در پایان اردیبهشت به 6 هزار دستگاه کاهش یافت که بیشتر آن مربوط به محصول سورن بود که با همکاری راهور تحویل مشتریان می شود. پلیس”.
وی با اعلام اینکه روزانه بیش از 2500 دستگاه خودرو کامل و کسری تولید می شود، از برنامه ریزی برای افزایش تولید به 2900 دستگاه در روز خبر داد و گفت: تولید هم اکنون در حال افزایش است.
خطیبی افزود: همزمان با اجرای طرح های تحول کیفی محصولات ایران خودرو در قالب 161 برنامه کلان، افزایش تیراژ تولید برای پوشش تقاضای بازار نیز در دستور کار ویژه این شرکت قرار دارد و در این راستا فروش محصولات تارا در روزهای آتی خواهد بود. افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
مدیرکل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه ایران خودرو در سال های اخیر به جز در چندین نوبت به صورت مستقیم و بدون کسری همواره تولید خودرو ناقص داشته است، گفت:
به گفته خطیبی، فرآیند انتقال مستقیم تولید علاوه بر افزایش ۲۵ درصدی کیفیت، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات ایران خودرو را در زنجیره تامین و فرآیند نقدینگی حل کرده و از زیان های مالی عمده جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  ایران پیشنهاد بورل برجام را بررسی می کند

دیدگاهتان را بنویسید