تولید تجمعی بلوک گاز از فاز 14 پارس جنوبی به 36 میلیارد متر مکعب رسید



به گزارش ایرنا ، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز یکشنبه به نقل از محمد مهدی توسلی پور ، قبل از دستور رسمی رئیس جمهور مبنی بر بهره برداری رسمی از زنجیره دریایی 27 فاز پارس جنوبی در عرشه دریایی 14A ، با بیان اهمیت خروج ایران اعلام کرد. سهم منابع هیدروکربوری از ذخایر مشترک. گاز اسیدی و 75000 بشکه میعانات گازی در اولویت است.

وی از سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری در بخش فراساحل این پروژه خبر داد و گفت: در حال حاضر بخش فراساحلی این مرحله که توسط پیمانکاران ایرانی طراحی ، مهندسی و اجرا می شود ، در حال بهره برداری است ، بنابراین مهمترین هدف این پروژه محقق است. “او بود.

توسلی پور تصریح کرد: این مرحله شامل چهار سکوی دریایی در بخش فراساحل است که به ترتیب در سالهای 1997 ، 1998 و 1999 راه اندازی شد.

وی افزود: همچنین با تکمیل زنجیره دریایی بلوک مخزن این مرحله عملیات حفاری 44 حلقه چاه در اعماق خلیج فارس (به طول تقریبی 3.5 کیلومتر برای هر حلقه) ، اجرای دو 32 حلقه خطوط لوله دریایی اینچ (در مجموع 200 کیلومتر)) و معرفی خط لوله گاز 15 کیلومتری 32 اینچی در بخش زمین برای استفاده از ظرفیت رایگان تصفیه فازهای 12 ، 13 و 19.

مدیر پروژه توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: امیدواریم این پروژه که بیش از 86 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش پالایشگاه داشته است ، در آینده نزدیک راه اندازی شود.

در هشتاد و هشتمین برنامه افتتاحیه دولت تدبیر و امید در روز یکشنبه ، در مراسم ویدئو کنفرانس به سفارش رئیس جمهور ، از زنجیره های فراساحلی پارس جنوبی ، از جمله تولید از بخش فراساحلی مرحله 27 فاز پارس جنوبی در عسلویه ، بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید  "زخم کار" ممیزی ها را قبول نکرد! / Satra: سازندگان وقت کافی برای اصلاح داشتند

دیدگاهتان را بنویسید