مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تولد خواهر شوهر سحر دولتشاهی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: سحر دولتشاهی در 16 مهر 1358 در تهران به دنیا آمد. سحر دولتشاهی همسر سابق رامبد جوان است. اخبار ازدواج مجدد سحر دولتشاهی با همایون شجریان مدت هاست که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود اما طرفین تاکنون آن را تایید نکرده اند. مادر سحر دولتشاهی نایب رئیس فدراسیون شنا و پدرش مهندس است و در تورهای دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور فعال است.

سحر دولتشاهی

نام: شکر

نام خانوادگی: دولتشاهی

تاریخ تولد: 26 فروردین 1358

همسر: رامبد جوان (همسر سابق)

تحصیلات: فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی و ترجمه از زبان فرانسه

فعالیت: بازیگر

شروع فعالیت: 1380

بیوگرافی سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی متولد 25 مهر 1358 در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. او فارغ التحصیل ادبیات نمایشی و مترجمی فرانسه است. مادرش نایب رئیس فدراسیون شنا و پدرش مهندس است و در تورهای دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور فعال است.

سحر دولتشاهی

شکوه سحر دولتشاهی

حضور سحر دولتشاهی در سریال پوتنیچی ساخته شده در سال 1387 توسط همسر سابقش رامبد جوان با نقش یک آدم فضایی بسیار مورد توجه قرار گرفت که به سرعت او را به شهرت رساند.

شروع فعالیت هنری او در تئاتر بود که البته بازی در تئاتر فرصت های خوبی را به او داد و او را با سینما و تلویزیون آشنا کرد و حضور در صحنه تئاتر خود باعث آشنایی او با رامبد جوان شد.

بیشتر بخوانید  آرایش بحرانی آرامستان بهشت زهرا (س)

دومین کار سحر دولتشاهی به قول خودش

من از کودکی به بازیگری علاقه داشتم، اما واقعیت این است که ادبیات نمایشی خواندم و نویسندگی هنوز جزو دغدغه های من است.

دوران دانشجویی که سر کلاس می نوشتم جزو شاگردان خوب بودم یا ترجمه می کردم. اگر وقت نوشتن نداشته باشم خیلی حسودی می کنم. نوشتن همیشه در پس ذهن من است. نمی دانم زمان آن فرا می رسد یا موفق می شوم! هنوز فکر می کنم یکی از شغل های ایده آل من نویسندگی است.

سحر دولتشاهی

عروسی سحر دولتشاهی

در 6 اسفند 1366 با رامبد جوان بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما ازدواج کرد. دولتشاهی می گوید: ما دوستان مشترک زیادی داشتیم و از دور همدیگر را می شناختیم تا اینکه وقتش رسید، آمد و با پدرم صحبت کرد. سپس این پیشنهاد مطرح شد.

طلاق سحر دولتشاهی از همسرش

طلاق آنها در سال 1392 بی سر و صدا انجام شد، این جدایی تا مدت ها مورد تایید طرفین قرار نمی گرفت، سحر دولتشاهی همسر دوم رامبد جوان بود، هر دو معتقد بودند مردم نباید به حریم خصوصی آنها تعرض کنند!

سحر دولتشاهی که به دلیل جدایی از همسر سابقش رامبد جوان، سال 93 را در خلوت و البته مشغول بازیگری گذرانده است، در گفتگویی درباره این تنهایی می گوید: سال 93 برای من سال پرمشغله و خوشی بود. من نه تنها به عنوان یک بازیگر، بلکه از بسیاری جهات رشد کرده ام.

سحر دولتشاهی

ماجرای ازدواج دوم سحر دولتشاهی

از سال 1395 شایعاتی مبنی بر ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان در رسانه ها منتشر شد اما این دو واکنشی به این خبر نشان ندادند و موضوع پس از مدتی به فراموشی سپرده شد.

بیشتر بخوانید  روسیه خواستار خروج همه نیروهای خارجی از لیبی است - اخبار اروپا - اخبار بین المللی تسنیم

پس از درگذشت استاد محمدرضا شجریان، انتشار عکسی از سحر دولتشاهی در خودروی شخصی همایون، بار دیگر به شایعات ازدواج آنها دامن زد.

جوایز و تقدیرنامه های سحر دولتشاهی

بازی او در فیلم طلا و مس در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی همایون اسعدیان باعث شد تا نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهاردهمین جشنواره خانه سینما شود. سحر دولتشاهی برای بازی در فیلم عصر یخبندان موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از سی و سومین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

برای سحر دولتشاهی، سال 93 نقطه عطفی در کارنامه او بود. او از یک سو پس از مدت ها ایفای نقش مکمل در فیلم های مختلف، در سومین فیلم حسین فرحبخش «مستانه» نقش اصلی را بازی کرد و از سوی دیگر با دو فیلم نسبتا خوب به جشنواره سی و سوم رسید. . ، «شکاف» و «عصر یخبندان».

این در حالی است که «عصر یخبندان» نه تنها مورد توجه تماشاگران قرار گرفت، بلکه تأیید هیئت داوران را نیز دریافت کرد و سحر دولتشاهی برای بازی در «عصر یخبندان» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره را دریافت کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *