توقیف 6570 خودرو در پایتخت در سه ماهه اول سال 1400



به گزارش ایرنا ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز یکشنبه افزود 365805 واحد در مدت مشابه و 148200 واحد در سال 1999 مورد استفاده قرار گرفت.

افسر پلیس راهور با اشاره به لزوم تشکیل نیروی پلیس نامشهود در سال 1983 گفت: نیروی پلیس نامشهود تشکیل شد تا محورهای بزرگراه ها را برای مجرمان حرفه ای در هر زمان ناامن کند.

وی اظهار داشت: بعضی اوقات در بزرگراه ها تصادفاتی رخ می دهد كه علت اصلی تصادف در محل حادثه وجود ندارد ، مانند یك راننده با واژگونی ناگهانی و انحراف اتومبیل در خارج از جاده یا حتی عبور اتومبیل در خط مقابل “که باعث حوادث غم انگیز و مرگبار می شود.

این افسر پلیس ادامه داد: این پلیس موفق به همپوشانی پلیس درک شده و برخورد با تخلفات ایجاد کننده حوادث شد که در نهایت از وقوع تخلفات و حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

موسوی پور گفت: بسته به فعالیت ترافیکی در تهران ، مأموران پلیس نامرئی در صبح در جاده های فرعی مانند بزرگراه شهید هرازی ، بزرگراه شهید همدانی و ابتدای بزرگراه های شهید بابایی و زین الدین حضور دارند.

وی افزود: همچنین بعد از ساعت 10 شب بزرگراه خالی خواهد بود و برای تعداد کمی از متخلفان حرفه ای که از این حریم جاده ها استفاده می کنند و هیجان خود را در بزرگراه نشان می دهند اقدامات و اقدامات و نظارت بر حرکات و سرعت را انجام می دهند.

معاون پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بخشی از کار تیم های کنترل نامرئی گشت زنی و توقف وسایل نقلیه ای است که قانون و مقررات را نقض می کنند. طبق تبصره ماده 10 قانون رسیدگی به جرم و جنایت که در سال 2010 تصویب شده است ، خودرویی که به طور همزمان مرتکب دو جرم منجر به تصادف می شود به مدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف می شود.

بیشتر بخوانید  تولید سالانه ۳ تن خاویار در بیضا

این افسر پلیس گفت: قسمت دیگر فعالیت پلیس نامرئی با رصد تصاویر است که پلیس راهنمایی و رانندگی از طریق مراکز رصد شهرستان کنترل می کند و پس از مشاهده تخلفات ، بلافاصله از طریق شبکه و پلیس نامرئی به همکاران در پلیس نامرئی اطلاع می دهد تیم “آنها در این منطقه هستند و در تلاشند تا خودروی متخلف را متوقف کنند.

موسوی پور با اشاره به یکی دیگر از اقدامات نامحسوس پلیس افزود: اگر شهروندی با پلیس 110 تماس بگیرد و تخلفی را در محور بزرگراه گزارش کند ، از طریق این شبکه به پلیس مذکور اطلاع داده می شود که در صورت مشاهده تخلف ، اقدام خواهد کرد مطابق با قوانین “

وی افزود: پلیس نامرئی علاوه بر بحث در مورد کشف و ضبط جرائمی که موجب تصادف می شوند ، نسبت به سایر جرایم نیز بی تفاوت نیستند. به طور خاص ، این امر با تخلفات پلاک ، وسایل نقلیه سنگین که در مسیر سرعت حرکت می کنند ، بوق هایی با صدای غیرمعمول ، تعویض دنده در بزرگراه ها و سایر تخلفات سرو کار دارد.

راهور پایتخت ، جانشین پلیس ادامه داد: بزرگراه آزادگان به طول حدود 40 کیلومتر و در امتداد بزرگراه های بابای ، زین الدین ، ​​هرازی ، همدانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بیشترین تخلف را دارد. بیشترین تصادفات باعث تصادف می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن ابراز لزوم بهره برداری از اردوگاه پرسرعت تهران ، گفت: با پیگیری های انجام شده در سال جاری ، اردوگاه کنترل سرعت در فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مرکز کنترل هوشمند تحت رهبری مستقیم مرکز به فعالیتهای خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید  دیدار هیئت های مذاکره کننده ایران و اتحادیه اروپا در وین

موسوی پور افزود: قانونگذار سرعت را به سه قسمت تقسیم کرده است که بعضی از آنها تا 30 کیلومتر بالاتر از حد مجاز است و قسمت دیگر 30 کیلومتر تا 50 کیلومتر بالاتر از حد مجاز است. بخش سوم نیز شامل سرعتهای بالاتر از 50 کیلومتر در ساعت است که توسط کمپ مذکور کنترل و کنترل می شود.

یکی از کارمندان راهور گفت: “در شب ، دوربین ها این سرعت ها را ثبت می کنند و روز بعد از طریق سیستم برای صاحبان تعیین شده پیامک ارسال می شود.”

وی خاطرنشان کرد: برای اولین و دومین بار ، این راهی برای حضور رانندگان متخلف در پلیس جهت بحث در مورد توجیه ، آموزش ، اجرای قانون و پرداخت جریمه است و در صورت رسیدن این تخلفات برای بار سوم طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی ، نقض یک اختلال در نظر گرفته شده است. پرونده به دادگستری ارجاع می شود.

این افسر پلیس گفت: طی سه ماهه امسال پیامک هایی برای 2 هزار و 735 راننده ارسال شده و امیدواریم با رعایت قانون و کاهش سرعت توسط رانندگان شاهد کاهش تصادفات دلخراش جاده ای در تهران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید