توقع مردم برای خرید کالا زیاد است/ نظام پرداخت یارانه به زودی اصلاح می شود


به گزارش سلام نو، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تا پایان سال سند اصلاح پولی و بانکی را تقدیم مقام معظم رهبری می کنیم و ایشان نیز خود به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را تغییر خواهیم داد و علاوه بر آن برنامه هایی را در حوزه تولید، سرمایه گذاری و حمایت از اقشار آسیب پذیر اجرا خواهیم کرد و مقام معظم رهبری نیز بر این امور نظارت خواهند داشت.

محسن رضایی در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی برای تصرف حرم مطهر حضرت کرامت که شب گذشته در تالار محراب این معبد متبرکه برگزار شد، با بیان اینکه دولت زمانی شروع به کار کرد که با تمرکز حوثی ها مواجه شد. شلوغ. مشکلات حل نشده به طوری که زندگی روزمره دولت در گذشته باعث انباشت مشکلات شد، بسیاری از منابع کشور مصرف شد، اما منابع تولیدی جایگزین نشد و از جیب خود خرج کردیم.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور از اول انقلاب چندین برابر شده و توقعات مردم نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: امروز همه مردم در همه کالاها از تلفن همراه گرفته تا خوراکی و پوشاک و… توقع بالایی دارند و این بدیهی است این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرد که توسط دولت های قبلی حل نشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به معضل حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ گفت: 18 میلیون نفر روستایی و عشایری هستند که کار می کردند و تولید داشتند و امروز آن جمعیت در شهرهای بزرگ ساکن شدند و چاره ای اندیشیده نشد. آنها

بیشتر بخوانید  حذف ادبیات از آزمون 1402! / معاون میراث فرهنگی پاسخ داد

رضایی تاکید کرد: نتیجه اقتصاد کشور این بود که آرام آرام بسیاری از مشکلات انباشته شد و هر دولتی که می آمد مشکلاتی را اضافه می کرد، بنابراین اکنون باید نظام پولی و بانکی ما تغییر کند و ساختار بودجه کشور اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفکر غلط که دلارهای نفتی را به بانک مرکزی می دهیم و بانک مرکزی وقتی وارد جامعه می شود به ما پول می دهد، نقدینگی کشور 5 تا 8 برابر می شود و باعث تورم می شود، افزود: بالای چهار نفر. سال‌ها این کشور تورم شدیدی را تجربه کرده است که در تاریخ بی‌سابقه بوده است.

تلاش دولت برای مهار تورم

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در تلاش برای مهار تورم است افزود: خوشبختانه تصمیمات خوبی در نظام پولی و بانکی گرفته شده و تا پایان سال سند صادر می کنیم. نظام پولی و اصلاحات بانکی به مقام معظم رهبری ابلاغ شده و ایشان شخصاً این موضوع را پیگیری خواهند کرد. همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را تغییر خواهیم داد و علاوه بر آن برنامه هایی را در حوزه تولید، سرمایه گذاری و حمایت از اقشار آسیب پذیر اجرا خواهیم کرد و مقام معظم رهبری نیز بر این امور نظارت خواهند داشت.

وی اصلاح یارانه ها را بسیار مهم دانست و گفت: در یارانه ها دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به صد میلیارد دلار به مردم کمک می کند که 30 درصد آن به خارج از کشور قاچاق می شود و نیروهای نظامی کشور هزینه های زیادی را خرج می کنند. . بر خلاف قاچاق مثلا تفاوت قیمت بنزین غیرقابل مقایسه است و بنزین 3000 تومانی در ایران در پاکستان و امارات 47 تا 50 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید  تعداد کشته شدگان ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال در عراق – ایران چطور

رضایی افزود: 30 تا 40 درصد یارانه ها نصیب ثروتمندان و سرمایه داران می شود و در واقع 30 تا 40 درصد از 100 میلیارد یارانه دولت نصیب مردم می شود، بنابراین یکی از برنامه های ما این است که نظام یارانه را اصلاح کنیم و از ما بخواهیم. می خواهند اصلاحاتی انجام دهند تا قیمت ها بالا نرود و یارانه به صاحب اصلی برسد که کار بسیار سختی است.

وی گفت: ستاد اقتصادی به طور مرتب با حضور آقای رئیسی تشکیل جلسه می دهد و تصمیمات مهمی اتخاذ می شود و نظام خوبی در دولت شکل می گیرد و مشکلات حل می شود.

رضایی ادامه داد: برای موفقیت و اصلاح به دو ابزار و عامل نیاز داریم یکی برنامه ریزی و تصمیم گیری درست از سوی دولت و دیگری حمایت مردمی که باید در صحنه حاضر شوند و در حوزه دیگر نقش دانشمندان». و دولت بزرگ است، مردم باید این اصلاحات را با آغوش باز بپذیرند و مانع اجرای این اصلاحات توسط دولت نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید