توقع مردم برای خرید کالا زیاد است/ نظام پرداخت یارانه به زودی اصلاح می شود



به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تا پایان سال سند اصلاح پولی و بانکی را به مقام معظم رهبری می دهیم و ایشان نیز خودشان به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. ” همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را تغییر خواهیم داد و علاوه بر آن برنامه هایی را در حوزه تولید، سرمایه گذاری و حمایت از اقشار آسیب پذیر اجرا خواهیم کرد و مقام معظم رهبری نیز بر این موارد نظارت دارند.

محسن رضایی در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی برای تصرف حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته در تالار محراب این معبد متبرکه برگزار شد، اظهار کرد: دولت زمانی شروع به کار کرد که با تمرکز حضار مواجه شد. مشکلات حل نشده به طوری که زندگی روزمره دولت در گذشته باعث انباشت مشکلات می شد، بسیاری از منابع کشور مصرف می شد، اما منابع تولیدی جایگزین نمی شد و از جیب خود خرج می کردیم.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور از اول انقلاب چندین برابر شده و توقع مردم نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: امروز همه مردم در همه کالاها از تلفن همراه گرفته تا خوراکی و پوشاک و غیره توقعات زیادی دارند و این خودش به خودی خود. مشکلات متراکمی ایجاد کرده است که دولت های قبلی آن را حل نکرده اند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به معضل حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ گفت: 18 میلیون نفر روستایی و عشایری بودند که کار می کردند و تولید داشتند و امروز این جمعیت در شهرهای بزرگ ساکن شدند و چاره ای اندیشیده نشد. آنها

بیشتر بخوانید  آلبوم موسیقی "گلگون جم" منتشر شد

رضایی تاکید کرد: نتیجه اقتصاد دولتی این بود که آرام آرام بسیاری از مشکلات انباشته می شد و هر دولتی که می آمد مشکلاتی را اضافه می کرد بنابراین اکنون باید سیستم پولی و بانکی ما تغییر کند و ساختار بودجه کشور اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفکر غلط که دلارهای نفتی را به بانک مرکزی می دهیم و بانک مرکزی وقتی وارد جامعه می شود به ما پول می دهد، نقدینگی کشور 5 تا 8 برابر می شود و باعث تورم می شود، افزود: چهار تا سالها گذشت این کشور به طور متوالی تورم شدیدی را تجربه کرد که در تاریخ بی سابقه بود.

تلاش دولت برای مهار تورم

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در تلاش برای مهار تورم است، افزود: خوشبختانه در حوزه نظام پولی و بانکی تصمیمات خوبی گرفته شده است و تا پایان سال سندی را صادر خواهیم کرد. سیستم پولی و اصلاحات بانکی به مقام معظم رهبری می گویند و خود ایشان این موضوع را مطرح خواهند کرد. همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را تغییر خواهیم داد و علاوه بر آن برنامه هایی را در حوزه تولید، سرمایه گذاری و حمایت از اقشار آسیب پذیر اجرا خواهیم کرد و مقام معظم رهبری نیز بر این موارد نظارت دارند.

وی اصلاح یارانه ها را بسیار مهم دانست و گفت: در یارانه ها دولت به طور مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به صد میلیارد دلار به مردم کمک می کند که 30 درصد آن به خارج از کشور قاچاق می شود و نیروهای نظامی کشور هزینه های زیادی را خرج می کنند. در مقابل قاچاق مثلا تفاوت قیمت بنزین غیرقابل مقایسه است و بنزین 3000 تومانی در ایران 47 تا 50000 تومان در پاکستان و امارات است.

بیشتر بخوانید  فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی کیست؟ | سر بریدن داریوش مهرجویی جهانی شد

رضایی افزود: 30 تا 40 درصد یارانه ها نصیب ثروتمندان و سرمایه داران می شود و در واقع 30 تا 40 درصد یارانه های 100 میلیاردی دولت به مردم تعلق می گیرد، بنابراین یکی از برنامه های ما اصلاح نظام یارانه است و از ما بخواهیم. می خواهند اصلاحات را انجام دهند تا قیمت ها بالا نرود و یارانه به دست صاحب اصلی برسد که کار بسیار سختی است.

وی گفت: ستاد اقتصادی به طور مرتب با حضور آقای رئیسی تشکیل جلسه می دهد و تصمیمات مهمی اتخاذ می شود و نظام خوبی در دولت شکل می گیرد و مشکلات حل می شود.

رضایی ادامه داد: برای موفقیت و اصلاح به دو ابزار و عامل نیاز داریم، یکی برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح دولت و دیگری حمایت مردمی که باید در صحنه حاضر شوند و در حوزه دوم نقش دانشمندان. و مقامات عالی است، مردم باید این اصلاحات را با آغوش باز بپذیرند و دولت را از اجرای این اصلاحات باز ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید